حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

عمر باتری آیفون ۱۴ پرو اپل مشخص شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، تست، عمر باتری

اپل با معرفی iPhone 14 Pro ادعای زیادی برای عمر باتری نداشت. با این حال عنوان برترین عمر باتری را به iPhone 14 Plus محول کرد. با این حال پرسش اینجاست که عمر باتری آیفون ۱۴ پرو اپل چقدر است؟

عمر باتری آیفون ۱۴ پرو

یکی از پرسش‌های اصلی درباره عمر باتری iPhone 14 Pro این است که در حالت روشن بودن نمایشگر همیشه روشن یا همان AOD چقدر باتری مصرف خواهد شد.

طبق بررسی باتری این دستگاه توسط Gsmarena می دانیم که طی ۱۶ ساعت و نمایشگر همیشه روشنِ خاموش حدود ۹ درصد افت باتری وجود داشت.

در همین مدت زمان و روشن بودن نمایشگر همیشه روشن افت باتری به ۱۹ درصد می رسد. این نشان می دهد همانطور که انتظار داشتیم تقریبا ساعتی ۱ درصد مصرف باتری برای نمایشگر روشن را باید در ذهن داشت.

خب، بیاید با تست سنتی باتری Gsmarena به بررسی عملکرد باتری iPhone 14 Pro بپردازیم. پیش از هر چیز باید بدانید که حجم باتری آیفون ۱۴ پرو برابر ۳۲۰۰ میلی آمپر است.

این ۳ درصد افزایش در حجم باتری را نسبت به آیفون ۱۳ پرو که باتری ۳۰۹۵ میلی آمپری نشان می دهد. اما افزایش عملکرد چطور بوده است؟

عمر باتری آیفون ۱۴ پرو

عمر باتری آیفون ۱۴ پرو

امتیاز کلی باتری آيفون ۱۳ پرو در این تست برابر ۸۵ ساعت بود. امتیاز کلی آیفون ۱۴ پرو به ۸۶ ساعت رسیده که تنها ۱ ساعت پیشرفت را نشان می دهد. اما باید گفت که وبگردی حدود ۲۰ ساعتی برای iPhone 14 Pro یک رکورد جذاب است. چرا که iPhone 13 Pro در شرایط برابر حدود ۱۶:۴۵ ساعت دوام می آورد.

البته در بخش پخش ویدیو ما یک افت کمی بیشتر از ۱ ساعتی را شاد هستیم و آیفون ۱۳ پرو در این بخش رکورد ۱۸:۲۰ را ثبت کرده بود. در مدت زمان مکالمه 3G می بینیم که حدود یک ساعت و نیم افزایش را با آیفون ۱۴ پرو ثبت کرده اند.

به صورت کلی باید گفت که عملکرد باتری آیفون ۱۴ پرو می تواند کمی بهتر از آیفون ۱۳ پرو باشد. در تصویر زیر می توانید مقایسه عملکرد باتری iPhone 14 Pro را با رقبای خود ببینید:

مقایسه عمر باتری آیفون ۱۴ پرو با رقبا

مقایسه عمر باتری آیفون ۱۴ پرو با رقبا

سرعت شارژ باتری آیفون ۱۴ پرو چقدر است؟

همانطور که همه می دانیم، اپل در جعبه iPhone 14 Pro شارژر ارایه نمی کند. تست سرعت شارژ iPhone 14 Pro در این بررسی با یک شارژر ۲۰ واتی اصلی اپل انجام شده است.

شارژر ۲۰ واتی اپل می تواند باتری ۳۲۰۰ میلی آمپری آیفون ۱۴ پرو را در مدت ۳۰ دقیقه تا ۶۰ درصد شارژ کند. در ۱ ساعت اول دستگاه تا ۸۵ درصد شارژ خواهد شد و شارژ کامل آن یک ساعت و ۴۱ دقیقه به طول می انجامد.

توان شارژ بی‌سیم آیفون ۱۴ پرو در صورت استفاده از پد شارژر با استاندارد Qi برابر ۷.۵ وات خواهد بود. با شارژر مگ‌سیف مخصوص اپل این توان به ۱۵ وات خواهد رسید.

می توانید عمکلرد باتری ۲ نسل قبلی را در مطالب زیر ببینید:

عمر باتری آیفون ١٣ پرو مشخص شد: پیشرفت چشمگیر نسبت به قبل

عمر باتری آیفون ۱۲ پرو مشخص شد: کمتر از آیفون ۱۱ پرو

نظر شما درباره عملکرد آیفون ۱۴ پرو چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)