حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قابلیت های جذاب iOS 16 اپل که احتمالا از آن‌ها بی خبر هستید

نوشته

1 سال قبل | یک دیدگاه | iOS، اپل، اخبار

اپل در iOS 16 که آخرین نسخه فعلی سیستم عامل موبایل این شرکت است، تغییرات بسیار مهمی را اعمال کرده است. بسیاری از این قابلیت‌ها به صورت رسمی معرفی شده و کاربران از آن‌ها مطلعه هستند. اما در این مطلب به قابلیت های جذاب iOS 16 اپل که احتمالا از آن‌ها بی خبر هستید می‌پردازیم. با ترنجی همراه باشید.

قابلیت های جذاب iOS 16 اپل که احتمالا از آن‌ها بی خبر هستید

به تازگی نسخه نهایی iOS 16 بالاخره عرضه شده و اکنون در دسترس کاربران است. تمامی کاربرانی که نسخه بتا را با موفقیت نصب کرده‌اند، برای بهره‌مندی از امکانات کامل این نسخه از سیستم عامل اپل باید اکنون به سراغ نسخه نهایی بروند. تمامی کاربرانی که گوشی‌هایشان از آخرین سیستم عامل پشتیبانی می‌کند نیز در حال ارتقا به این نسخه هستند. اگر دستگاه شما از iOS 16 پشتیبانی می‌کند، به احتمال زیاد یک آپدیت OTA را تا کنون دریافت کرده‌اید.

قابلیت های جذاب iOS 16

با این حال برای نصب این آپدیت بر روی گوشی خود به یک اینترنت خوب و پایدار نیاز دارید. اگر یک اینترنت ضعیف و نامناسب مانع از تصمیم شما برای نصب و دریافت ویژگی‌های فوق‌العاده iOS 16 می‌شود، (یا هر چیز دیگری که مانع از نصب این آپدیت توسط شما می‌شود)، لازم نیست نگران باشید. زیرا کند بودن مراحل دانلود این آپدیت در نهایت تاثیر خاصی بر روی کیفیت آن ندارد و نصب آن به سادگی انجام می‌شود.

برای انجام این کار لازم نیست یک فرد متخصص باشید. تمام مراحل به سادگی انجام خواهد شد تا مطمئن شوید که به راحتی می‌توانید این آپدیت را دریافت و نصب نمایید. اگر آیفون خود را با موفقیت به آخرین نسخه iOS به‌روزرسانی کرده‌اید، در ادامه با ما همراه باشید.  در واقع هر به‌روز رسانی نرم‌افزاری برای حل یک مشکل گزارش شده است و به‌روز رسانی امنیتی جدیدی نیز با ارائه ویژگی‌های خاصی در راه است.

با این حال، بیشتر به‌روزرسانی‌هایی که در گوشی‌های هوشمند خود دریافت می‌کنیم، پچ‌های امنیتی هستند. گویا قرار است بعد از مدتی پس از دریافت این آپدیت، یک به‌روز رسانی سیستمی را دریافت کنیم که ویژگی‌های زیادی را ارائه می‌دهد. بسیاری از کاربران عاشق نصب آپدیت‌های جدید هستند، اما قطعا از ویژگی‌های جدید نهایت لذت را نمی‌برند.

قابلیت های جذاب iOS 16

ممکن است آن‌ها یا هیچ اطلاعات خاصی در مورد ویژگی‌های جدید موجود در دستگاه خود نداشته باشند یا شاید هم ندانند که چگونه از ویژگی ها به خوبی استفاده کنند. این دو مسئله، دلیل اصلی نگارش این مقاله است. برخی از شما ممکن است در حال حاضر از حداقل یک یا دو ویژگی جدید آگاه باشید، اما ندانید چگونه از آن‌ها استفاده کنید. دیگر کاربرا نیز فقط گیج شده و حتی از رایج‌ترین ویژگی های جدید این سیستم عامل هم آگاه نیستند. به هر دسته‌ای که تعلق دارید، ما شما را برای شناخت این قابلیت‌ها راهنمایی می‌کنیم.

ویژگی‌هایی که در این مطلب به آن می‌پردازیم همگی نیازمند نصب iOS 16 هستند. در این مقاله، پنج ویژگی برتر و خاص را که احتمالا نمی‌دانستید آیفون شما آن‌ها را دارد، معرفی می‌کنیم. این ویژگی‌ها آنقدر جالب هستند که ما را به فکر وا داشته‌ا‌ند که چرا اپل در مورد آن‌ها هیچ چیز خاصی نگفته و حتی اطلاعات جداگانه‌ای را نیز ارائه نکرده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا به این قابلیت‌های جدید بپردازیم. زیرا مطمئنا بسیاری از شما متوجه اضافه شدن آن‌ها نشیده‌اید.

پنج ویژگی برتر iOS 16 که از احتمالا از آن‌ها بی خبر هستید

کپی و جایگذاری کردن تصاویر به صورت آنلاین (Copy And Paste Images Online)

احتمالا هنوز این قابلیت را امتحان نکرده‌اید. iOS 16 اکنون به شما این امکان را می‌دهد که تصاویر را از اینترنت همانند کپی کردن متن از مقالات، خیلی ساده کپی کنید. به عنوان مثال، اگر در حال گفتگو با یکی از دوستانتان در مورد تصویری که در یک وب سایت دیده‌اید، هستید، شما می‌توانید بدون نیاز به دانلود آن تصویر، به سرعت همان تصویر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. این قابلیت قطعا روی تجربه کاربری شما اثر زیادی خواهد داشت؟ تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی آن تصویر در وب سایت ضربه بزنید و انگشت خود را کمی نگه دارید.

قابلیت های جذاب iOS 16

در ادامه لیستی از ۵ گزینه به صورت پاپ آپ را در بالای تصویر مشاهده خواهید کرد که شامل مواردی چون کپی، اشتراک گذاری و ۳ مورد دیگر است. کافیست روی گزینه کپی ضربه بزنید کنید تا به چت WhatsApp بازگردید و روی ناحیه متن ضربه بزنید و انگشت خود را نگه دارید و تصویر را جایگذاری کنید. جدا از این واقعیت که این قابلیت، اشتراک‌ گذاری تصاویر را بسیار سریع می‌کند، فضای ذخیره‌ سازی آیفون شما را نیز از پر شدن با تصاویری که لزوما به آن‌ها نیاز ندارید، دور نگه می‌دارد.

کشیدن و رها کردن تصاویر (Drag And Drop Images)

این قابلیت نیز یکی دیگر از راه‌های جالب و سریع برای به اشتراک گذاری تصاویر با استفاده از آیفون شما است. این ویژگی به شما اجازه می‌دهد تا یک حرکت ساده را انجام دهید و تصاویر را از یک برنامه به برنامه دیگر منتقل کنید. بنابراین مراحل طولانی که باید برای به اشتراک گذاشتن تصاویر با دوستان دنبال کنید دیگر به پایان خواهد رسید. برای انجام این کار، فقط این راهنمای ساده را دنبال کنید.

فرض کنید عکسی را در گالری خود دیده‌اید که می‌خواهید از طریق iMessage با یک مخاطب به اشتراک بگذارید. فقط روی آن تصویر ضربه بزنید و برای یک ثانیه نگه دارید. در حالی که تصویر را نگه داشته اید، از انگشت دیگر خود برای باز کردن برنامه iMessage استفاده کنید و به صفحه چت مخاطبی که می‌خواهید تصویر را برای آن ارسال کنید بروید. سپس فقط تصویر را در قسمت متن بکشید و رها کنید. با این حرکت تصویر جایگذاری خواهد شد.

استفاده از فیس آیدی به صورت افقی (Use Face ID Horizontally)

استفاده از فیس آیدی اپل در استفاده روزمره ما از آیفون بسیار ضروری است. این قابلیت فقط برای باز کردن قفل آیفون شما نیست. از این قابلیت همچنین می‌توانید برای دسترسی به سایر برنامه‌های شخص ثالث نیز استفاده کنید. حتی می‌توانید به جای تایپ رمز عبور Apple ID خود، از آن برای دانلود برنامه‌ها از اپ استور استفاده کنید.

قابلیت های جذاب iOS 16

اما زمان‌ها و موقعیت‌هایی وجود دارد که استفاده از Face ID بسیار مشکل ساز می‌شود. برای اینکه Face ID کار کند، همیشه باید آیفون خود را به صورت عمودی به سمت خود نگه می‌داشتید. به لطف iOS 16، اکنون می‌توانید از Face ID خود در هر حالتی استفاده کنید. حالا اگر گوشی خود را به صورت افقی یا عمودی نگه دارید، مشکلی در استفاده از آن نخواهید داشت. با این حال یک نکته وجود دارد، این ویژگی فقط از آیفون ۱۲ به بالا در دسترس است.

امکان مشاهده رمز عبور شبکه وای‌ فای (Ability To View Password Of Wi-Fi Network)

می‌دانیم که این قابلیت شما را هیجان زده می‌کند، اما عجله نکنید و خیلی هیجان زده نباشید؛ زیرا این قابلیت دقیقا همان چیزی نیست که فکرش را می‌کنید. iOS 16 به شما این امکان را می‌دهد که رمزهای عبور شبکه‌های Wi-Fi را مشاهده کنید، اما شما فقط می‌توانید شبکه‌هایی را که به آن‌ها متصل هستید مشاهده کنید. به عبارت دیگر قبل از اینکه بتوانید رمز عبور را ببینید، آیفون شما باید به شبکه وای فای متصل باشد.

ممکن است در ابتدا به نظر برسد که این قابلیت چیزی خواهد بود که شما بیشتر از آن استفاده می‌کنید، اما مطمئنا به هر طریقی مفید خواهد بود. برای این کار کافیست روی Settings ضربه بزنید و سپس به بخش Wi-Fi بروید. در سمت راست شبکه‌ای که گوشی شما به آن متصل است، روی علامت تعجب آبی ضربه بزنید. رمز عبور را در کت‌های مخفی پیدا خواهید کرد، فقط روی آن ضربه بزنید، رمز عبور آیفون خود را وارد کنید و رمز عبور نشان داده می‌شود.

جدا کردن تصاویر از پس زمینه (Separate Images From Background)

بسیاری از مردم این ویژگی خاص را بسیار مفید خواهند دانست. با این ویژگی، iOS 16 به شما این امکان را می‌دهد که یک تصویر را از یک صحنه خاص برش دهید و تنها بخشی از تصویر را که می‌خواهید به اشتراک بگذارید را جدا نمایید. بخش خوب این ویژگی این است که بسیار سریع کار می‌کند. وقتی می‌گویم سریع، منظور از سرعت، این است که حدود نیم ثانیه طول می‌کشد تا پردازش صورت گیرد. با همین ویژگی، می‌توانید یک نفر را از یک عکس دو یا چند نفره جدا کنید.

این قابلیت فقط در صورتی کار می‌کند که بین آنها فاصله‌ای وجود داشته باشد. برای انجام این کار، تنها کاری که باید انجام دهید این است که ابتدا تصویر را از گالری باز کنید. روی تصویری که می‌خواهید برش دهید ضربه بزنید و انگشت خود را نگه دارید. یک خط فلش سفید به سرعت در اطراف جسم حرکت می‌کند. پس از آن در ادامه دو گزینه Copy و Share را به صورت پاپ آپ مشاهده می‌کنید. از آنجا، می‌توانید روی اشتراک‌ گذاری ضربه بزنید تا تصویر نهایی را با هر مخاطبی در برنامه پیام‌ رسان مورد علاقه‌تان به اشتراک بگذارید.

به گفته GizChina، این روش همچنین به شما امکان می‌دهد تا تصویر را در چت دیگری بکشید و آن را رها کنید تا با مخاطبین خود به اشتراک بگذارید. اما در آزمایش ما، به نظر می‌رسد که در حال حاضر فقط با iMessage کار می‌کند. ما کاملا مطمئن هستیم که اپل در حال کار بر روی آپدیت جدیدی برای فعال کردن اشتراک گذاری از طریق سایر برنامه‌های پیام رسان مانند WhatsApp و سایرین نیز هست.

ویژگی مورد علاقه شما در iOS 16 کدام یک است؟ اکنون که شما این آپدیت را دریافت کرده‌اید، ویژگی‌های بسیار مهم و مفید iOS 16 را در دسترس دارید. امیدوارم از طریق این مقاله یک یا دو ترفند جدید را یاد گرفته باشید. در همین حال اپل همیشه در تلاش است تا iOS را در رقابت با اندروید نگه دارد.

با گذشت زمان، این شرکت مطمئنا ویژگی‌های مذکور را حتی بهتر از گذشته نیز می‌کند و مطمئنا ویژگی‌های جدیدی را به آن اضافه خواهد کرد. مانند همیشه، اگر اپل چیز جدیدی را برای iOS بیاورد، شما را در جریان خواهیم گذاشت. در ادامه به ما بگویید که کدام یک از این ویژگی‌ها را بیشتر استفاده خواهید کرد؟ نظر شما در مورد قابلیت های جذاب iOS 16 چیست؟!

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
nolker

والا ما یه گوشی سامسونگ با اندروید ۴.۴.۲ داشتیم که هنوز هم سالمه و داره کار میکنه و قابلیت کپی کردن عکس‌ها در کلیپ بورد رو داشت. حالا اپل بعد از یک دهه این قابلیت رو اضافه کرده.

البته اپل همیشه از این جور کارها انجام می‌ده؛ مثل اون قابلیت سوایپ روی کیبورد که چند سال پیش معرفی کرده بود و یک دهه قبل از اون در گوشیهای اندرویدی وجود داشت یا قبلیت تغییر میزان افکت بوکه که در مراسم معرفی آیفون XS با وقاحت تمام به عنوان نوآوری معرفیش کرده بود، در حالی که حتی میان رده های سامسونگ و هواوی هم سالها قبل از اون این قابلیت رو داشتن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان