حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

۶ قابلیت جدید و کاربردی در iOS 16 را ببینید

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | iOS، آپدیت، اپل، اخبار، برترین‌های ترنجی

شرکت اپل هر سال سیستم iOS را به قابلیت‌های بیشتری مجهز می‌کند تا تجربه‌ای بهتر و عملکردی مثبت را برای کاربران خود فراهم کند. تا کنون درباره قابلیت‌های مختلف iOS 16 شنیده‌ایم. اپل این موضوع را به عنوان یک برنامه در نظر دارد تا در هر آپدیت قابلیت‌های بیشتری اضافه کند. در ادامه ۶ قابلیت جدید و کاربردی در iOS 16 را ببینید. با ترنجی همراه باشید.

۶ قابلیت جدید و کاربردی در iOS 16 را ببینید

چند روز پیش اپل به طور رسمی سری آیفون ۱۴ و همچنین دستگاه‌های مختلف دیگری را معرفی کرد. این سری از گوشی‌های آیفون، شامل آیفون ۱۴، آیفون ۱۴ پلاس، آیفون ۱۴ پرو و ​​آیفون ۱۴ پرو مکس است. علاوه بر گوشی‌های هوشمند، این شرکت به طور رسمی نسخه رسمی جدید iOS 16 را نیز معرفی کرد. در این رویداد، اپل همچنین فاش کرد که این نسخه نرم‌افزاری جدید از ۱۳ سپتامبر عرضه خواهد شد.

نسخه جدید سیستم عامل iOS 16 از آیفون ۸، آیفون X و مدل‌های جدیدتر پشتیبانی می‌کند. با نزدیک شدن به تاریخ عرضه رسمی سیستم عامل iOS 16، گزارش‌های بیشتری در مورد ویژگی‌هایی که این سیستم عامل به ارمغان می‌آورد، منتشر شده است. بر اساس اخبار دریافتی، iOS 16 دارای تعداد زیادی ویژگی جدید است، از قابلیت‌های شخصی سازی لاک اسکرین تا امکان ویرایش یا لغو موقت iMessage و موارد دیگر.

۶ قابلیت جدید و کاربردی در iOS 16

هنگامی که به‌روز رسانی در نهایت در دسترس قرار گیرد، نصب این به آپدیت با یک فرآیند ساده انجام می‌شود. برای نصب iOS 16، وارد بخش Settings در آیفون خود شوید و روی General  و سپس بخش Software Update ضربه بزنید. پس از آپدیت آیفون خود به iOS 16، می‌توانید ویژگی‌های جدید این سیستم عامل را تجربه کنید. حتی قبل از معرفی رسمی این سیستم، ما لیستی از ویژگی‌های قابل انتظار در این آپدیت را داریم.

اکنون که این سیستم عامل به صورت رسمی معرفی شده است، در اینجا شش ویژگی برتر iOS 16 که ممکن است کاربران بخواهند از آن استفاده کنند، آورده شده است. با این حال، ذکر این نکته ضروری است که این ویژگی‌ها به ترتیب اهمیت آن‌ها ذکر نشده اند. با ترنجی همراه شوید تا به بررسی این موارد بپردازیم.

شخصی سازی لاک اسکرین
ویژگی جدید اصلی در iOS 16، امکان شخصی سازی لاک اسکرین با چندین لایه مختلف از والپیپرها، ویجت‌ها، فونت‌های شخصی سازی شده برای تاریخ و زمان و همچنین موارد دیگر است. کاربران همچنین می‌توانند مجموعه‌ای از عکس‌ها را برای به استفاده در لاک اسکرین در طول روز انتخاب کنند. گالری لاک اسکرین جدید، طیف وسیعی از گزینه‌های مختلف را به نمایش می‌گذارد، از جمله تصاویر پس زمینه جدید منطبق با آب و هوا و شرایط آب و هوای یک ناحیه خاص و تصاویر پس زمینه با طرح نجومی که نمایی از زمین، ماه و منظومه شمسی را ارائه می‌دهند. iOS 16 همچنین شامل پشتیبانی از چندین طرح لاک اسکرین یا صفحه قفل است که به کاربران امکان می‌دهد با کشیدن انگشت بین موارد دلخواه جابجا شوند.

۶ قابلیت جدید و کاربردی در iOS 16

با افزایش فضای موجود در بالای صفحه، نوار وضعیت نیز تغییر خواهد کرد. نشانگر سیگنال تلفن همراه به سمت چپ حرکت کرده و مرکز اعلان تمام صفحه را دوباره نمایش می‌دهد. وقتی صفحه قفل شود، دستگاه نیز قفل می‌شود و نوار وضعیت نمایش داده نخواهد شد و اعلان‌ها بخشی از تجربه نمایش همیشه روشن خواهند بود. مانند یک لاک اسکرین معمولی، اعلان‌ها هر بار از پایین به سمت بالا حرکت می‌کنند و به مدت ۱۰ ثانیه به‌ طور مبهم قابل مشاهده هستند. پس از روشن شدن صفحه نمایش، اعلانات از پایین به صورت متحرک نمایش داده می‌شوند و با تنظیمات تعریف شده توسط کاربر برای نحوه نمایش اعلان در لاک اسکرین (مانند شمارش، دسته بندی یا فهرست بندی) ادامه می‌یابند.

ویرایش و عدم ارسال پیام در iMessage
iOS 16 امکان ویرایش یا عدم ارسال موقت یک پیام در iMessage و همچنین قابلیت علامت گذاری مکالمه iMessage را به عنوان خوانده نشده پس از باز شدن آن معرفی می‌کند. اپل حالا به کاربران خوداجازه می‌دهد تا iMessages را تا ۱۵ دقیقه پس از ارسال، با حداکثر ۵ ویرایش در هر پیام، ویرایش کنند. با این حال، کاربران باید توجه داشته باشند که گیرندگان می‌توانند رکوردی از ویرایش‌های انجام شده در پیام را مشاهده کنند.

۶ قابلیت جدید و کاربردی در iOS 16

همچنین، در دستگاه‌هایی که iOS 15 یا نسخه‌های قدیمی‌تر دارند، پیام ویرایش‌ شده به‌ عنوان یک پیام جدید و با مضمون edited as [new message] دریافت می‌شود. برای ویرایش یا لغو ارسال پیام، کافیست روی حباب پیام ضربه بزنید و انگشت خود را چند لحظه نگه دارید و گزینه مورد نظر را در منوی ظاهر شده انتخاب کنید. پیام ویرایش شده در iMessages به عنوان “ویرایش شده”  در زیر حباب پیام علامت گذاری خواهد شد.

استفاده از موزیک پلیر به صورت تمام صفحه
iOS 16 یک پخش‌ کننده موسیقی تمام‌ صفحه را بر روی لاک اسکرین، با آلبوم‌های بزرگ و والپیپرهای همسان معرفی خواهد کرد. اپل آخرین بار در سال ۲۰۱۶ یک پخش کننده موسیقی (یا موزیک پلیر) تمام صفحه روی لاک اسکرین را در iOS 10 ارائه کرده بود. اگر کاربران از این ویژگی خوششان نمی‌آید، می‌توانند روی پایین صفحه نمایش ضربه بزنند تا ابعاد موزیک پلیر را به حداقل خود برسانند و به تصویر زمینه صفحه قفل استاندارد برگردند.

۶ قابلیت جدید و کاربردی در iOS 16

بتای سوم iOS 16 همچنین یک موزیک پلیر تمام صفحه را اضافه می‌کند و در نسخه بتای پنجم، گرافیک‌های مینی بصری را به صورت RealTime و در لحظه معرفی می‌کند که با پخش صدا تغییر می‌کنند. همچنین هنگامی که کاربران روی دکمه پخش یا مکث یا دکمه‌های جلو و عقب ضربه بزنند، انیمیشن‌های جدیدی مشاهده خواهند کرد. این انیمیشن‌ها بسیار زیبا و روان هستند و جزئیات بسیار خوبی را ارائه می‌دهند.

پشتیبانی از گیم پد و کنترلرهای Joy-Cons نینتندو سوئیچ
آیفون‌های اپل از بسیاری از کنترلرهای بلوتوثی مخصوص بازی در iOS 16 پشتیبانی می‌کنند. این موضوع شامل کنترلرهای Joy-Cons و Pro Nintendo Switch نیز می‌شود. آیفون‌های دارای iOS 16 را می‌توان با یک Joy-Con چپ یا راست یا به‌ عنوان یک کنترلر به طور همزمان استفاده کرد. این یک تغییر و پیشرفت مناسب نسبت به سازگاری موجود آیفون با کنترلرهای PS5 DualSense و Xbox Series X از زمان عرضه iOS 14.5 در سال گذشته است.

۶ قابلیت جدید و کاربردی در iOS 16

پیگیری سفارشات Apple Pay
Apple Pay در iOS 16 اطلاعات جدید پیگیری سفارش را در برنامه Wallet ارائه می‌دهد. این ویژگی ردیابی برای سفارش‌های آنلاینی که کاربران از طریق Apple Pay انجام می‌دهند مفید خواهد بود. این قابلیت همچنین امکان پیگیری تاریخ تحویل احتمالی سفارش را ارائه می‌دهد و زمان تحویل بسته را نیز نشان خواهد داد. این یک ویژگی عالی است که بسیاری از طرفداران اپل به دلیل راحتی آن از آن استقبال خواهند کرد.

۶ قابلیت جدید و کاربردی در iOS 16

امکان استفاده از برنامه‌های تناسب اندام بدون نیاز به داشتن اپل واچ
با عرضه عمومی iOS 16، همه کاربران می‌توانند از برنامه‌های تناسب اندام در آیفون خود حتی بدون داشتن اپل واچ استفاده کنند. این برنامه دارای یک حلقه فعالیت روزانه است که به حسگر حرکتی آیفون متکی است. این قابلیت به آیفون شما این امکان را می‌دهد تا تخمین بزند که یک فرد در روز چند کالری می‌سوزاند و حتی چند گام برداشته است. در جریان رویداد معرفی آیفون ۱۴، اپل سرویس Fitness+ خود را معرفی کرد.

۶ قابلیت جدید و کاربردی در iOS 16

به گزارش خبرگزاری GizChina و طبق گفته سایر منابع آگاه، این دستگاه در اواخر سال جاری برای دارندگان آیفون بدون اپل واچ در دسترس خواهد بود. همچنین این ویژگی در حال حاضر در ۲۱ کشور در دسترس است. اشتراک Fitness+ حدود ۹.۹۹ دلار در ماه یا ۷۹.۹۹ دلار در سال قیمت دارد. لازم به ذکر است که لیست طولانی‌ و بزرگی از ویژگی‌های iOS 16 وجود دارد و مدتی طول می‌کشد تا کاربران اطلاعات مربوط به تمام این موارد جدید را دریافت کنند. در حالی که برخی از ویژگی‌ها جدید هستند، برخی دیگر فقط تغییراتی دارند که به آن‌ها تجربه کاربری بهتری خواهد داد. در هر صورت، در سیستم عامل iOS 16 چیزهای زیادی برای استفاده وجود دارد. نظر شما در مورد این ۶ قابلیت جدید و کاربردی در iOS 16 چیست؟!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان