حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل درگاه سیم کارت فیزیکی را از خانواده آیفون 14 در ایالات‌متحده حذف کرد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل

اپل درجریان رویداد روز گذشته خود که در آن به معرفی سری جدید iPhone 14 و iPhone 14 Pro درکنار Apple Watch Series 8، مدل جدید Apple Watch Ultra و همچنین AirPods Pro 2 پرداخت، به‌صورت رسمی اعلام کرد که سینی فیزیکی سیم کارت در تمامی مدل‌های آیفون 14 که در ایالات‌متحده فروخته می‌شوند، حذف شده و درعوض این گوشی‌ها کاملاً به فناوری eSIM متکی خواهند بود.

حذف درگاه سیم کارت از خانواده آیفون 14

مشخصات فنی منتشرشده در وب‌سایت اپل تأیید می‌کند که آیفون 14، آیفون 14 پلاس، آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس با سیم‌کارت‌های فیزیکی سازگار نیستند و درعوض از دو سیم‌کارت eSIM پشتیبانی می‌کنند که امکان فعال‌سازی چندین طرح تلفن همراه را در یک دستگاه فراهم می‌کند.

در طول سخنرانی رویداد اصلی، اپل مزایای eSIM مانند حفظ حریم خصوصی بیشتر (از آنجایی که هیچ سیم‌کارت فیزیکی برای خارج کردن آن وجود ندارد) درکنار امکان افزودن چندین شماره به‌صورت دیجیتالی را توضیح داد.

eSIM یک سیم کارت دیجیتالی است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به استفاده از نانو سیم‌کارت فیزیکی، یک طرح ارتباطی تلفن همراه را فعال کنند. با وجود این واقعیت که همه‌گیری استفاده از فناوری eSIM به‌سرعت در حال گسترش است، اما این فناوری هنوز در همه کشورها در دسترس نیست. همین واقعیت این شبهه را توضیح می‌دهد که چرا مدل‌های آیفون 14 درحال‌حاضر با سینی سیم کارت فیزیکی در خارج از ایالات‌متحده به‌فروش خواهند رسید.

حذف درگاه سیم کارت از خانواده آیفون 14

حذف درگاه سیم کارت از خانواده آیفون 14

وب‌سایت رسمی اپل فهرستی از اپراتورهایی دارد که از فناوری eSIM در سراسر جهان پشتیبانی می‌کنند. در ایالات‌متحده، این موارد شامل AT&T ،T-Mobile ،US Cellular ،Verizon ،Xfinity Mobile ،Boost Mobile ،H2O Wireless ،Straight Talk ،C Spire و برخی دیگر است.

سری جدید آیفون 14 شامل آیفون 14 6.1 اینچی، آیفون 14 پلاس 6.7 اینچی، آیفون 14 پرو 6.1 اینچی و آیفون 14 پرو مکس 6.7 اینچی می‌باشد و هر چهار دستگاه برای پیش‌سفارش از روز جمعه 9 سپتامبر در دسترس بوده و در تاریخ 16 سپتامبر نیز عرضه خواهند شد.

دیدگاه شما پیرامون تصمیم اپل مبنی‌بر حذف سیم درگاه سیم کارت فیزیکی از خانواده آیفون 14 خود چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی