حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه اپل A16 رسما معرفی شد: تراشه ۴ نانومتری فقط برای iPhone 14 Pro و Pro Max

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، پردازشگرها

تراشه‌های اپل بدون شک یکی از اصلی‌ترین دلایل برتری محصولاتش نسبت به رقبا است. همانطور که در رونمایی آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس به شما گفتیم، تراشه جدید اپل که با نام A16 Bionic آن را می‌شناسیم فقط برای iPhone 14 Pro و iPhone 14 Pro Max استفاده خواهد شد و مدل‌های غیر پرو با تراشه سال گذشته یعنی A15 Bionic است، البته مدلی که در مدل‌های پرو آیفون ۱۳ استفاده شده بود و پردازش گرافیکی بهتری داشت. بیاید با اپل A16 Bionic آشنا شویم.

تراشه اپل A16

تراشه ۴ نانومتری اپل A16

تراشه ۴ نانومتری اپل A16

تراشه Apple A16 برمبنای فناوری به روز ۴ نانومتری طراحی و ساخته شده است. این شرکت برمبنای سنج‌های خاص خود معتقد است که نزدیک‌ترین تراشه موبایلی رقیب به محصولات این شرکت هنوز حتی به اپل A13 نرسیده اند. با این حال آن‌ها نمی‌گویند طبق کدام بنچمارک و سنجش.

به هر صورت و با این ادعا، نموار زیر ارایه می شود و با مقایسه عجیب اپل A16 با اپل A13 به پیشرفت ۴۰ درصدی اپل می رسیم. در حقیقت اپل می‌گوید A16 حدودا 40 درصد سریع‌تر از رقبا است.

مقایسه اپل A16 با A13 و رقبا تحت بنچمارک اعلام نشده توسط اپل

مقایسه اپل A16 با A13 و رقبا تحت بنچمارک اعلام نشده توسط اپل

این تراشه طراحی شده تا کارایی بهتری داشته باشد و همچنان عملکرد بالایی را به شما ارائه دهد تراشه نمایشگر جدید از ویژگی صفحه نمایش همیشه روشن، جزیره پویا (ناچ کپسولی جدید آیفون ۱۴ پرو) و موارد دیگر پشتیبانی می کند. جالب است که این ویژگی‌ها را اپل در سطح تراشه ارایه کرده و هیچ‌کدام از آن‌ها را در مدل‌های ساده نداریم.

می دانیم که اپل A16 Bionic جانشین A15 Bionic است و ترانزیستورها و قطعات جدید بیشتری را برای بهبود عملکرد کلی در زمینه‌های کلیدی مانند هوش مصنوعی در خود جای داده است. تراشه جدید اپل دارای شش هسته با کارایی بالا و دو هسته با مصرف انرژی بهینه است.

طبق گفته اپل، هسته‌های با عملکرد بالا در A16 Bionic در مقایسه با هسته‌های عملکرد A15 Bionic حدود 30 درصد انرژی کمتری مصرف می‌کنند. به این ترتیب باید انتظار داشته باشید که آیفون ۱۴ پرو جدید و آیفون ۱۴ پرو مکس انرژی کمتری مصرف کنند و عمر باتری بهتری ارایه کنند.

تراشه جدید همچنین دارای یک GPU پنج هسته‌ای قدرتمند با پهنای باند حافظه تا 50 درصد بیشتر و یک پردازنده هوش مصنوعی 16 هسته‌ای برای تسریع بارهای کاری یادگیری ماشینی است.

در حال تکمیل است …

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)