حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شایعه امتیاز بنچمارک GeekBench اسنپدراگون ۸ نسل ۳ کوالکام عملکرد بهتر نسبت به Apple A16 را نشان می دهد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | بنچمارک، شایعات، کوالکام

هنوز برای صحبت درباره Snapdragon 8 Gen 3 کوالکام خیلی زود است. کوالکام به تازگی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ را معرفی کرده و اگر همه چیز طبق روال جدید این شرکت پیش برود، حوالی اواخر بهار ۱۴۰۲ باید اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۲ را ببینیم. در حقیقت تا اسنپدراگون ۸ نسل ۳ حدود ۱۰ ماه فاصله داریم. با این حال شایعه امتیاز بنچمارک GeekBench اسنپدراگون ۸ نسل ۳ کوالکام عملکرد بهتر نسبت به Apple A16 را نشان می دهد.

نتیجه بنچمارک منتسب به اسنپدراگون ۸ نسل ۳

نتیجه بنچمارک منتسب به اسنپدراگون ۸ نسل ۳

نتیجه بنچمارک منتسب به اسنپدراگون ۸ نسل ۳

یک حساب کاربری در Weibo تصویری از نتیجه منتسب به تراشه پرچمدار آتی کوالکام یعتی Snapdragon Gen 3 در بنچمارک Geekbench منتشر کرده است.

همانطور که می‌بینید، در تست تک هسته ای، اسنپدراگون 8 نسل 3 امتیاز ۱۹۲۰ و در تست چند هسته‌ای امتیاز ۶۲۳۶ کسب کرد. برای مقایسه باید گفت که تراشه پرچمدار فعلی اپل یعنی A16 Bionic در تست تک هسته ای امتیاز ۱۸۷۰ و در تست چند هسته ای امتیاز ۵۳۸۰ را ثبت می‌کند. بنابراین، عملکرد اسنپدراگون 8 نسل 3 در مقایسه با اپل A16 و در تست‌های تک هسته‌ای و چندهسته‌ابی به ترتیب ۳ و ۱۵ درصد بهتر است.

وعده کاملا نامشخصی هم درباره بهبود ۲۰ درصدی مصرف انرژی نسل جدید تراشه پرچمدار کوالکام می‌شنویم که بدون ارائه هیچ مدرک خاصی، عنوان شد.

البته این‌که تراشه پرچمدار آتی کوالکام از تراشه پرچمدار فعلی اپل که روی آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس استفاده شده است، بهتر باشد اصلا نباید موضوع عجیبی به نظر برسد. به هر حال در لحظه عرضه رسمی، این ۲ تراشه ۱ سال از نظر فناوری با هم تفاوت خواهند داشت.

طبق گزارش دیگری از Weibo، ظاهرا اسنپدراگون ۸ نسل ۳ با یک CPU ده هسته‌ای عرضه می شود که ۳ کلاستر به قرار زیر را ارائه می‌کند:

  1. ۱- یک هسته اصلی CPU
  2. ۲- پنج هسته CPU با عملکرد بالا
  3. ۳- چهار هسته CPU با مصرف انرژی بهینه

نظر شما چیست؟ این شایعه زودهنگام اسنپدراگون ۸ نسل ۳ را چطور برداشت می کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)