حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیفون ۱۴ و iOS 16 میلیون‌ها کاربر اندروید را به اکوسیستم اپل جذب خواهند کرد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار

شرکت اپل بخاطر سیاست گذاری درست و همچنین عرضه محصولات بسیار جذاب، همیشه جزو برترین فروشندگان گوشی‌های هوشمند بوده است. اما در این برهه زمانی، گویا آیفون ۱۴ و iOS 16 میلیون‌ها کاربر اندروید را به اکوسیستم اپل جذب خواهند کرد و اپل برنامه‌های زیادی در این زمینه دارد. با ترنجی همراه باشید.

آیفون ۱۴ و iOS 16 میلیون‌ها کاربر اندروید را به اکوسیستم اپل جذب خواهند کرد

بر اساس گزارش‌ها و نظرسنجی‌های متعدد، کاربران اندروید در حال حاضر بیشتر از گذشته به استفاده از آیفون روی می‌آورند. یک گزارش جدید می‌گوید که ۲۵ درصد از کاربران ایالات متحده در حال حاضر به کوچ کردن به اکوسیستم اپل فکر می‌کنند. همچنین یک نظرسنجی دیگر می‌گوید که اندروید نسبت به گذشته، کاربران بیشتری را از دست می‌دهد، زیرا به لطف کاربرانی که iOS و آیفون روی می‌آورند، سهم این سیستم عامل محبوب تنها در چهار سال از ۷۷.۳۲ درصد به ۶۹.۷۴ درصد رسیده است.

در حقیقت، اپل حتی یک ویدیوی ویژه درباره تغییر و کوچ به آیفون ساخت که به سوالات متداول بسیاری از کاربران پاسخ می‌دهد و کاربران اندروید را برای کوج کردن به آیفون ۱۳ و آیفون ۱۴ آماده می‌کند. همه آنچه که گفته شد بسیار مهم است. زیرا سال ۲۰۲۲ سالی است که انتظار می‌رود تعداد زیادی از کاربران اندرویدی به اکوسیستم اپل وارد شوند.

آیفون ۱۴ و iOS 16

همانطور که می‌توانید تصور کنید، پاسخ یک کلمه‌ای وجود ندارد، زیرا اپل برای سال‌ها گوشی‌های قابل اعتماد و جذابی ساخته است، به این معنی که اگر برخی از کاربران اندرویدی می‌خواستند تغییر کنند، مدت‌ها پیش می‌توانستند این کار را انجام دهند. بیایید نگاهی بیندازیم به آنچه که ممکن است کاربران اندروید را مجبور به تغییر به آیفون و iOS کند و به سوال مهم‌تری نیز پاسخ دهیم و آن اینکه آیا کاربران اندروید واقعا باید آیفون را به دلیل iOS 16 و آیفون ۱۴ در نظر بگیرند یا منتظر سری آیفون ۱۵ باشند؟

برنامه اپل برای جذب کاربران اندروید شامل تولید تعداد زیادی آیفون، ارائه یک رابط کاربری با امکان شخصی سازی و تولید دستگاهی قابل اعتماد و همچنین بازاریابی هوشمندانه است. به طور خلاصه، اپل همیشه برنامه‌ای برای تبدیل کاربران اندرویدی به کاربران خود دارد، همانطور که کاربران اندروید دوست دارند بگویند، در یک نگاه کلی‌تر به نقشه اپل، این موضوع شامل بازاریابی قوی اپل، شهرت تقریبا بی عیب و نقص کوپرتینویی‌ها در ساخت محصولات قابل اعتماد و ارائه بهترین خدمات به مشتریان خود است.

با این حال، وقتی نوبت به این زمان خاص از سال و تغییر به آیفون ۱۳ و آیفون ۱۴ می‌رسد، اپل چند ترفند دیگر نیز در آستین خود دارد. اما واقعا چه چیزی به اپل کمک می‌کند تا کاربران اندروید را در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳، به مشتری خود تبدیل کند. ویژگی‌های مرتبط با سفارشی‌ سازی جدید و شگفت‌ انگیز آیفون که در iOS 16 ارائه می‌شوند، مهم‌ترین گزینه هستند. اپل در نهایت به شما اجازه می‌دهد آیفون خود را واقعا تا حد زیادی شخصی سازی کنید به طوری که فرقی با یک گوشی اندرویدی نداشته باشد.

آیفون ۱۴ و iOS 16

اکنون لاک اسکرین iOS 16 نسبت به گوشی‌های اندرویدی امکانات بیشتری برای شخصی سازی دارد. شما همچنین می‌توانید تصاویر پس زمینه پویا را دریافت کنید که احتمالا بهترین راه برای پیاده سازی ویجت‌های تعاملی است که تا به حال دیده‌اید. علاوه بر این، فونت‌ها نیز یکی دیگر از این قابلیت‌ها است. iOS 16 به شما این امکان را می‌دهد تا کارهای هوشمندانه‌ای مانند یافتن آسان عکس‌های تکراری، ویرایش دسته‌ای عکس‌ها، لغو ارسال iMessage و حتی استفاده از آیفون به‌ عنوان یک وب‌کم مک را انجام دهید.

از نظر سخت‌افزاری، اپل در حال آماده‌سازی مهم‌ترین محصولات سری آیفون‌های خود است و با آیفون ۱۴ مکس که جایگزین آیفون ۱۳ مینی می‌شود، به روند تولید گوشی‌های بزرگ‌تر روی خواهد آورد. در این میان، دوربین‌های با رزولوشن بالا، نقش بازاریابی بزرگی را ایفا خواهند کرد و عملکرد قدرتمند تراشه اپل به لطف روش خنک‌ کننده جدید نیز عملی خواهد شد. با وجود این واقعیت که انتظار می‌رود آیفون ۱۴ پرو و ​​آیفون ۱۴ پرو مکس شاهد افزایش قیمت باشند، برخی گزارش‌ها می‌گویند که مردم تمایل بیشتری به خرج کردن پول برای یک پرچمدار اپل دارند.

به گفته PhoneArena، با قیمت ۸۰۰ تا ۹۰۰ دلار و در دنیای گوشی‌های پرچمدار اندرویدی ۱۲۰۰دلار، آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ مکس می‌توانند به‌ طور شگفت‌ انگیزی مقرون به صرفه باشند، اما اپل در مقابل آیفون ۱۳ نیز یک برگ برنده بزرگ نیز دارد که انتظار می‌رود قیمت آن کاهش پیدا کند و به تنها ۷۰۰ دلار برسد که ممکن است علاقه کاربران زیادی به این گوشی عالی را احیا کند. افزایش قیمت آیفون ۱۴ پرو، باعث می‌شود که حداقل برای مدتی، اپل قبل از فروش قوی پرچمداران جدیدش، محصولات قبلی خود را با تخفیف عرضه کند.

آپدیت رفع باگ دوربین آیفون ۱۴ پرو

یکی از مواردی که اپل می‌خواهد آن را تغییر دهد، موضوع قیمت‌ گذاری آیفون ۱۴، آیفون ۱۴ مکس، آیفون ۱۴ پرو و ​​آیفون ۱۴ پرو مکس است. وقتی آیفون X در سال ۲۰۱۷ با قیمت دیوانه‌وار ۱۰۰۰ دلار به بازار عرضه شد، مردم فکر می‌کردند تیم کوک و شرکت اپل دیوانه شده‌اند. قیمت آیفون X در سراسر اینترنت و حتی تلویزیون ملی ایالات متحده مورد تمسخر قرار گرفت.

با این حال، بسیاری از کاربران در آن زمان متوجه نشدند که اپل با عرضه یک آیفون ۱۰۰۰ دلاری در سال ۲۰۱۷، یعنی زمانی که گران‌ترین گوشی‌های پرچمدار اندرویدی بیش از ۸۰۰ دلار قیمت نداشتند، به خود اجازه داد تا فضای زیادی را به خود اختصاص دهد و بدون افزایش قیمت آیفون پروهای بعدی را عرضه کند. به هر حال آیفون X باید به بازار می‌آمد و ظاهر می‌شد و قیمت آن نیز باید بیش از حد می‌بود تا کاربران را با آنچه قرار بود رخ دهد، آشنا شوند.

به همین دلیل است که در همین لحظه، شرکت‌هایی مانند سامسونگ، شیائومی و هواوی گوشی‌های پرچمدار اندرویدی پریمیوم را با قیمت‌های بالاتری نسبت به اپل می‌فروشند که چند سال پیش اتخاذ چنین تصمیمی از جانب آن‌ها غیرقابل تصور بود. از سوی دیگر، قیمت‌های فعلی آیفون، عادی به نظر می‌رسند، زیرا جانشینان آیفون X از سال ۲۰۱۷ هرگز واقعا قیمت خود را تغییر نداده‌اند، یعنی به مدت پنج سال تقریبا بدون افزایش قیمت.

اما در حال حاضر، زمانی که اپل در آستانه افزایش قیمت آیفون است، موضوع تغییر دادن قیمت آیفون که در سال ۲۰۱۷ ایجاد شده بود، به کوپرتینویی‌ها اجازه می‌دهد بگویند که برای سال‌ها قیمت آیفون‌های پریمیوم را تغییر نداده‌ایم. همچنین به سامسونگ نگاه کنید! گران‌ترین آیفون اپل، یعنی آیفون ۱۴ پرو مکس به قیمت گلکسی اس ۲۲ اولترا بسیار نزدیک است.

اما از سوی دیگر، آیا کاربران اندروید واقعا باید آیفون را به دلیل iOS 16 و iPhone 14 خریداری کنند یا باید منتظر اولین آیفون با درگاه USB-C باشند؟ ما به تنها سوال مهم در این ماجرا می رسیم که واقعا پاسخ آن مهم است. آیا اکنون باید یک مدل جدید آیفون ۱۴ تهیه کنید یا بهتر است منتظر نسل بعدی آیفون باشید؟ این سوال خیلی آشناست و حتی بسیاری آن را بیهوده می‌دانند و خیلی‌ها لزوما نمی‌توانند با آن مخالفت کنند.

دلیلش این است که آیفون‌های جدید هر ۱۲ ماه یکبار عرضه می‌شوند و اگر می‌خواهید منتظر آیفون بعدی، ییعنی یک آیفون جدیدتر یا بهتر باشید، می‌توانید این سوال را هر سال از خود بپرسید. در دنیای اندروید که تقریبا هر ماه چند گوشی جدید عرضه می‌شود، وضعیت بسیار پیچیده‌تر است. تمام آنچه گفته شد، همانطور که در ابتدای داستان نیز اشاره کردم، این است که امسال هیچ شکی نیست بسیاری به خاطر سری آیفون ۱۵ از خرید آیفون ۱۴، آیفون ۱۴ مکس، آیفون ۱۴ پرو یا آیفون ۱۴ پرو مکس دست می‌کشند.

انتظار می‌رود که آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پرو بالاخره و در نهایت از پورت لایتنینگ به درگاه USB-C کوچ کنند و این بزرگ‌ترین دلیلی است که کاربران اندرویدی ممکن است مایل به تغییر دستگاه خود به یک آیفون باشند. گفته می‌شود که آیفون ۱۵ پرو بالاخره یک دوربین با زوم پریسکوپی برای بزرگنمایی در دور دست‌ خواهد داشت که ویژگی مورد علاقه بسیاری از کاربران در پیکسل ۶ پرو گوگل است و آیفون 15 پرو با فاصله زیاد، باید اولین گوشی با تراشه ۳ نانومتری باشد که می‌تواند عملکرد و کارایی عالی اپل را به سطح بالاتری برساند. آیا شما یک کاربر اندروید هستید که قصد دارید به آیفون کوچ کنید؟ آیا سال ۲۰۲۲ سال موفقیت بزرگ‌تری برای اپل است یا خیر؟ نظر شما درباره آیفون ۱۴ و iOS 16 چیست؟!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان