حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل قیمت آیفون 14 را در خارج از ایالات‌متحده و چین افزایش داد؛ گران‌ترین آیفون در ترکیه

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل

برای سالیان متمادی، برزیل به داشتن گران‌ترین قیمت آیفون در جهان معروف بود. این اتفاق در مورد آیفون 12، آیفون 13، نسل سوم آیفون SE و حتی مدل‌های قدیمی آیفون رخ داد. بااین‌حال، این بار کشور دیگری در رتبه نخست قرار گرفته است. بر اساس تحقیقات انجام‌شده توسط Nukeni، ترکیه اکنون گران‌ترین مدل آیفون 14 در جهان را دارد. همچنین باید توجه داشت که علی‌رغم عدم‌افزایش قیمت خانواده آیفون 14 اپل نسبت‌به مدل‌های پیشین در ایالات‌متحده و چین، این گوشی‌ها در سایر نقاط جهان شاهد رشد قیمت بوده‌اند.

قیمت آیفون 14 اپل

Nukeni هر سال رتبه‌بندی خود را بر اساس قیمت‌های آیفون بدست‌آمده از وب‌سایت اپل هر کشور به‌روزرسانی می‌کند. قیمت‌ها بسته به پول محلی و همچنین مالیات‌های محلی در هر کشور متفاوت است. درحالی‌که برخی از مردم عادت دارند برزیل را در صدر فهرست ببینند، آیفون 14 اینجاست تا این مورد را تغییر دهد.

شایان‌ذکر است که این تحقیق دو قیمت متفاوت را برای ایالات‌متحده و کانادا درنظر می‌گیرد، زیرا مالیات‌های محلی در این کشورها بر اساس ایالت متفاوت است (درحالی‌که برخی از ایالت‌ها حتی مالیات محلی ندارند). با درنظرگرفتن تمام این موارد، ترکیه اکنون با گران‌ترین آیفون 14 در جهان، حداقل به‌طور رسمی، شناخته می‌شود.

به‌عنوان‌مثال با آیفون 14 پرو، نسخه 128 گیگابایتی آن 2193.15 دلار قیمت دارد. برزیل با همین دستگاه با قیمت 1823.19 دلار در جایگاه دوم قرار دارد. ارزان‌ترین مکان‌ها برای خرید آیفون 14 پرو، ایالات‌متحده و ژاپن هستند که قیمت دستگاه به‌ترتیب 999 دلار (بدون مالیات محلی) و 1039.46 دلار است. کشورهای دیگری که خرید آیفون 14 بسیار گران است هند، مجارستان و لهستان می‌باشند.

قیمت آیفون 14 اپل

قیمت آیفون 14 اپل

وضعیت برای مدل پایه آیفون 14 که در ایالات‌متحده از 829 دلار شروع می‌شود (با توجه به قیمت بدون سیم‌کارت) تفاوت چندانی ندارد. پس از ایالات‌متحده، آیفون 14 128 گیگابایتی در ژاپن 831.29 دلار قیمت دارد. سپس ترکیه دوباره با همان دستگاه با قیمت 1699.68 دلار، بیش از دو برابر قیمت در ایالات‌متحده، در صدر فهرست قرار می‌گیرد.

چه چیزی باعث شد ترکیه گران‌ترین آیفون 14 جهان را داشته باشد؟

همان‌طور که قبلاً توضیح دادیم، عوامل متعددی وجود دارد که بر قیمت دستگاه‌های اپل در سراسر جهان تأثیر می‌گذارد. وقتی صحبت از ترکیه به‌میان می‌آید، این کشور با یک بحران اقتصادی شدید با نرخ تورم که برای اولین بار در بیش از 20 سال گذشته از 80 درصد فراتر رفته، مواجه بوده است.

در سال 2021، اپل فروش محصولات خود را در ترکیه به حالت تعلیق درآورد زیرا پول محلی درعرض چند ساعت 15 درصد از ارزش خود را در برابر دلار از دست داد. پس از ازسرگیری فروش در ترکیه، اپل قیمت محصولات خود را 25 درصد افزایش داد. قیمت‌ها و اشتراک‌های اپ استور نیز در کشور به‌دلیل سقوط ارزش پول محلی افزایش یافته است.

لیست قیمت انواع حافظه آیفون 14 در کشورها

لیست قیمت انواع حافظه آیفون 14 در کشورها

سایر کشورها نیز با افزایش قیمت مواجه هستند

البته ترکیه تنها کشور جهان نیست که از تورم رنج می‌برد. پس از اعلامیه‌های روز گذشته، اپل بی‌سروصدا قیمت محصولات خود را در سایر کشورهای اروپایی افزایش داده است. به‌عنوان‌مثال، نسل سوم آیفون SE از 419 پوند به 449 پوند در بریتانیا رسیده است.

هم یورو و هم پوند به‌دلیل مسائل داخلی و خارجی، مانند جنگ اوکراین، ارزش خود را از دست داده‌اند که باعث می‌شود شرکت‌هایی مانند اپل قیمت‌های خود را برای جبران ارز ضعیف‌تر تنظیم کنند.

نظر شما پیرامون افزایش قیمت آیفون 14 در بسیاری از نقاط دنیا چیست؟ گران‌ترین مدل آیفون در جهان که در ترکیه به‌فروش می‌رسد را چگونه ارزیابی می‌کنید. البته همان‌طور که گفته شد، باید توجه داشت که این لیست براساس قیمت‌های رسمی اپل بوده و بعید به‌نظر می‌رسد گوشی آیفون در هیچ کجای دنیا، گران‌تر از ایران به‌فروش برسد!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی