حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حافظه پایه نسخه پرو آیفون ۱۴ احتمالا از ۱۲۸ گیگابایت آغاز خواهد شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار، شایعات

تا معرفی و عرضه سری آیفون ۱۴ زمان زیادی باقی نمانده است و هر روز که می‌گذرد، شایعات زیادی درباره این گوشی‌های هوشمند پرچمدار به بیرون درز می‌کند. بر اساس آخرین گزارش‌های دریافتی، حافظه پایه نسخه پرو آیفون ۱۴ احتمالا از ۱۲۸ گیگابایت آغاز خواهد شد. با ترنجی همراه باشید.

حافظه پایه نسخه پرو آیفون ۱۴ احتمالا از ۱۲۸ گیگابایت آغاز خواهد شد

اینکه آیا اپل، سری آیفون ۱۴ خود را زودتر از آنچه که تاریخ رونمایی اخیر نشان می‌دهد، معرفی و متعاقبا عرضه خواهد کرد یا نه چندان مهم نیست، زیرا قطعا در همین روزها به رویداد بزرگ بعدی معرفی محصول کوپرتینویی‌ها نزدیک می‌شویم که به معنای اتمام درز شایعات در ۱۲ ماه گذشته است. تا آنجا که به موضوع قیمت آیفون ۱۴ پرو مربوط می‌شود، شایعات چندان دقیقا و درست نیستند، زیرا تعدادی از تحلیلگران مختلف و عموما افراد آگاه قابل اعتماد، در آخرین گزارش‌ها و توییت‌های خود در مورد تاثیر بالقوه تورم بر اپل و وضعیت عرضه گوشی‌های بعدی آن، تا حدودی بلاتکلیف و نامنظم به نظر می‌رسند.

حافظه پایه نسخه پرو آیفون ۱۴

حال سوال این است که آیا شاهد ارتقایی در حافظه داخلی آیفون ۱۴ پرو هستیم یا خیر؟ تنها دو سال پس از اینکه آیفون ۱۲ پرو از فضای ذخیره سازی داخلی ۶۴ گیگابایتی به ۱۲۸ گیگ قبلی خود (در یک نسخه ابتدایی) جابجا شد، چند منبع مختلف درباره آیفون ۱۴ پرو گفتند که اپل، حافظه داخلی پایه را به ۲۵۶ گیگابایت افزایش می‌دهد که یک خبر خوش برای طرفداران این محصول به حساب می‌آمد.

البته این موضوع همچنین می‌توانست دلیل افزایش قیمتی که شایعه شده بود را توضیح دهد و باعث شود تا خریداران نسخه‌های ۲۵۶ گیگابایتی، کم و بیش همان مقدار پولی را که سال گذشته خرج می‌کردند، امسال نیز خرج کنند. اما اکنون یک تحلیلگر (به گزارش MacRumors) گفته است که انتظار می‌رود حافظه داخلی آیفون ۱۴ پرو از ۱۲۸ گیگابایت شروع شود. یعنی دقیقا همانند حافظه ذخیره سازی آیفون ۱۳ پرو و آیفون ​​۱۲ پرو.

حافظه پایه نسخه پرو آیفون ۱۴

جف پو، که در گذشته چندین مورد از ویژگی‌های محصولا مختلف اپل، گفته‌های وی به درستی ثابت شده بود، گفته است که هیچ اطلاعات جدیدی برای به اشتراک گذاشتن در مورد قیمت این دستگاه ندارد، بنابراین در تئوری، هر دو آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پرو همچنان می‌توانند با همان قیمت‌های مشابه محصولات ۲۰۲۱ اپل، به بازار عرضه شوند. اما با در نظر گرفتن همه چیز (خصوصا شایعات اخیر)، محتمل‌ترین سناریو در این مرحله افزایش قیمت برای کل خانواده آیفون ۱۴ بدون هیچ ویژگی خاص و قابل توجه است، یعنی به جز ارتقاء دوربین و اصلاحاتی در طراحی که به شدت درباره آن اطلاعاتی منتشر شده بود و اغلب بسیار مورد بحث قرار گرفته است، تغییر خاصی حاصل نخواهد شد.

به گفته PhoneArena، جالب اینجاست که جف پو همچنین در حال پیوستن به گروهی از کارشناسانی است که نگران این افزایش قیمت بالقوه نیستند و پیش‌بینی می‌کنند تولید آیفون ۱۴ در مقایسه با ارقام اولیه سری آیفون ۱۳ افزایش پیدا کند که نشان‌ دهنده عدم وجود مشکل خاصی در زنجیره تامین اپل است و احتمالا یک سال بعد، افزایش تقاضا در سال جاری، یک افزایش پیش‌بینی‌ شده و چشمگیر است که از ۸۴ میلیون دستگاه به ۹۱ میلیون دستگاه تنها برای پایان سال خواهد بود. در میان سایر موارد، اطلاعاتی مهم درباره حذف و کنار گذاشته شدن قریب‌ الوقوع مدل مینی نامحبوب آیفون و جایگزینی آن با یک گوشی غیر پرو مکس است که احتمالا بسیار بیشتر از قبل، موفقیت آمیز خواهد بود.

حافظه پایه نسخه پرو آیفون ۱۴

اما در نهایت قیمت احتمالی تمام مدل‌های آیفون ۱۴ چگونه خواهد بود؟ همانطور که می‌توانید تصور کنید، این همان سوال بسیار مهمی است که پاسخ آن ممکن است میانگین قیمت فروش آیفون اپل را تا درصد قابل توجهی افزایش دهد، در نتیجه شاید اپل عواقب منفی تورم را برای حفظ حاشیه سود خود جبران کند.

  • آیفون ۱۴: ۸۹۹ دلار برای نسخه ۱۲۸ گیگابایتی | ۹۹۹ دلار برای نسخه ۲۵۶ گیگابایتی | ۱۰۹۹ دلار برای نسخه ۵۱۲ گیگابایتی.
  • آیفون ۱۴ مکس: ۹۹۹ دلار برای نسخه ۱۲۸ گیگابایتی | ۱۰۹۹ دلار برای نسخه ۲۵۶ گیگابایتی | ۱۱۹۹ دلار برای نسخه ۵۱۲ گیگابایتی.
  • آیفون ۱۴ پرو: ۱۰۹۹ دلار برای نسخه ۱۲۸ گیگابایتی | ۱۱۹۹ دلار برای نسخه ۲۵۶ گیگابایتی | ۱۳۹۹ دلار برای نسخه ۵۱۲ گیگابایتی | ۱۵۹۹ دلار برای نسخه ۱ ترابایتی.
  • آیفون ۱۴ پرو مکس: ۱۱۹۹ دلار برای نسخه ۱۲۸ گیگابایتی | ۱۲۹۹ دلار برای نسخه ۲۵۶ گیگابایتی | ۱۴۹۹ دلار برای نسخه ۵۱۲ گیگابایتی | ۱۶۹۹ دلار برای نسخه ۲ ترابایتی.

متاسفانه هیچ کس واقعا پاسخ سوال مذکور را نمی‌داند و در حالی که اخیرا چند احتمال مختلف ارائه شده است، در حال حاضر برای ما قابل قبول‌ترین اطلاعات این گونه به نظر می‌رسد که گفته شد. باید توجه کرد که این قیمت‌ها هنوز در هاله از ابهام به سر می‌برند و ما اطلاعات کمی در این مورد داریم. بنابراین اگر این اعداد در آینده کامل درست نباشند، نباید در مورد آن سخت گرفت، زیرا مشکلات تورم تصمیم قطعی اپل را با تاخیر مواجه کرده است. فعلا همه این اعداد حدس و گمان هستند و اگر آن را دوست دارید یا از آن متنفر هستید، باید گفت که در حال حاضر حدس می‌زنیم که اپل صد دلار به قیمت آیفون‌های معمولی، پرو و ​​پرو مکس اضافه خواهد کرد.

به عنوان مثال، با توجه به برخی از ویژگی‌ها، قابلیت‌ها و فناوری‌های جدیدی که برای دو نسخه پرو آیفون ۱۴ در نظر گرفته شده است، این افزایش قیمت چندان عجیب و غیر منطقی نخواهد بود. در حالی که قیمت آیفون ۱۴ مکس احتمالا بسیار بیشتر از آیفون ۱۳ مینی است که از نظر فنی به عنوان جایگزین آن در نظر گرفته شده است.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان