حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حق اختراع پیکسل نوت پد گوگل رویت شد؛ دستگاهی مشابه گلکسی زد فولد ۴

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، گوگل

گوشی‌های تاشو به عنوان محصولاتی نوآورانه و جذاب، راهکارهایی ابتدایی اما مناسب برای ارائه صفحه نمایش‌های بزرگ‌تر توسط شرکت‌های سازنده موبایل است. تا کنون سامسونگ و چندین شرکت دیگر محصولات تاشو مختلفی عرضه کرده‌اند. حالا شاهد رویت حق اختراع پیکسل نوت پد گوگل هستیم که احتمالا دستگاهی مشابه گلکسی زد فولد ۴ است. با ترنجی همراه باشید.

حق اختراع پیکسل نوت پد گوگل رویت شد؛ دستگاهی مشابه گلکسی زد فولد ۴

طی دو سال گذشته، شایعاتی مبنی بر عرضه یک گوشی تاشو از سری پیکسل توسط گوگل منتشر شده است. بر اساس گمانه زنی‌ها، نام این گوشی هوشمند تاشو ممکن است Google Pixel Notepad باشد. دیروز، حق اختراعی از گوگل این خبر را بیش از گذشته تایید کرد. به گزارش 91mobiles، گوگل در ژوئن سال جاری برای ثبت اختراعی که مربوط به صفحه نمایش یک دستگاه تاشو است و دیروز منتشر شده بود، به WIPO (سازمان جهانی مالکیت معنوی) درخواست ثبت ارسال کرده است.

همانطور که از تصویر ثبت اختراع مشخص است، طراحی گوشی هوشمند تاشو Google Pixel Notepad شبیه به Galaxy Z Fold سامسونگ است. این دستگاه از یک طرح تاشو افقی به سمت داخل استفاده می‌کند. با این حال، در تصویر ثبت اختراع، قاب گوشی هوشمند تاشو Pixel Notepad گوگل، عریض‌تر است. علاوه بر این، دستگاه واقعی احتمالا باید بسیار بهتر از نمونه موجود در حق ثبت اختراع باشد. اما به طور کلی، پیکسل نوت پد گوگل شبیه به گلکسی زد فولد ۴ و Find N اوپو است است.

علاوه بر این، صفحه نمایش تاشو در این پتنت، دوربین سلفی را در قاب بالایی نشان می‌دهد. این موضوع با طراحی دوربین زیر صفحه‌ نمایش که در Galaxy Z Fold 4 سامسونگ از آن استفاده شده است، متفاوت است. این پتنت نشان می‌دهد که دوربینی با دیافراگم در قاب صفحه نمایش انعطاف پذیر وجود خواهد داشت. این دستگاه تاشو کمی شبیه به OPPO Find N است. یعنی دستگاه نسبتا کوچکی خواهد بود و اندازه صفحه نمایش آن با طراحی تاشو افقی به سمت داخل بزرگ است.

تولید سری پیکسل ۷ و پیکسل تاشو گوگل توسط Foxconn انجام خواهد شد

به گفته وبلاگ نویس محبوب فناوری در Weibo، یعنی @DCS، ماژول پشتی مدل اولیه Google Pixel Notepad شبیه به پیکسل ۷ گوگل است. با این حال، قسمت جلویی صفحه‌ نمایش بیرونی با طراحی پانچ هول در مرکز نمایشگر ارائه می‌شود. صفحه نمایش داخلی یک صفحه نمایش کامل بدون سوراخ است و یک دوربین میکرو به صورت پانچ هول روی قاب صفحه نمایش داخلی قرار خواهد گرفت. افشاگری این وبلاگ نویس با تصاویر آخرین پتنت گوگل مطابقت دارد و اعتبار گفته‌های وی بالاست.

به گفته GizChina، طبق گزارش‌های قبلی، نوت پد پیکسل گوگل از صفحه نمایش خارجی ۵.۸ اینچی با بدنه کوتاه و عریض استفاده خواهد کرد. در بخش تصویربرداری، این دستگاه از دوربین اصلی ۱۲.۲ مگاپیکسلی با سنسور IMX363 سونی و دوربین فرعی ۱۲ مگاپیکسلی با سنسور IMX386 سونی و همچنین دو دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی با سنسور IMX355 استفاده خواهد کرد. نظر شما کاربران ترنجی درباره پیکسل نوت پد گوگل چیست؟ آیا این دستگاه توان رقابت با سامسونگ و سایر برندها را دارد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان