حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

انتظار اپل برای فروش آیفون ۱۴ به دلایل مختلفی بسیار زیاد است

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار

سری آیفون ۱۴ اپل قرار است به زودی معرفی شود و آنطور که تا کنون می‌دانیم، این سری شامل ۴ دستگاه مختلف (دو نسخه پرو و دو نسخه معمولی) خواهد بود. بر اساس اخبار دریافتی، گویا انتظار اپل برای فروش آیفون ۱۴ به دلایل مختلفی بسیار زیاد است. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

چرا انتظار اپل برای فروش آیفون ۱۴ بسیار زیاد است؟ دلایلی که اپل از آن مطمئن است

فروش سری آیفون ۱۳ موفقیت بزرگی برای اپل رقم زد و شکی نیست که اپل نسبت به سری جدید محصولات خود در سال ۲۰۲۲ نیز اطمینان کافی دارد. به گفته راس یانگ، تحلیلگر مشهور دنیای فناوری، اپل انتظارات زیادی از مدل‌های پریمیوم پرو، یعنی آیفون ۱۴ پرو و ​​آیفون ۱۴ پرو مکس دارد. یانگ به دنبال کنندگان خود درباره مشکلاتی در خط تولید پنل آیفون ۱۴، سخن گفته است. لازم به ذکر است که همچنین، محصولاتی با ابعاد نمایشگر ۶.۷ اینچی،  بیشترین محصولاتی هستند که اپل از ماه ژوئن تا سپتامبر عرضه کرده است.

راس یانگ می‌گوید که برای دوره فروش بین ماه ژوئن تا سپتامبر، ۲۸ درصد از پنل‌های عرضه‌ شده سری‌های آینده برای آیفون ۱۴ پرو مکس ۶.۷ اینچی خواهد بود. همچنین میزان تولید پنل‌های آیفون ۱۴ پرو ۶.۱ اینچی، ۲۶ درصد از کل تولید اپل را تشکیل خواهد داد که همان رقمی است که برای پنل‌های مورد استفاده در آیفون ۱۴ با نمایشگر ۶.۱ اینچی پیش‌بینی می‌شد. یانگ می‌گوید که آیفون ۱۴ مکس، نمایشگری ۶.۷ اینچی خواهد داشت و کمترین میزان پنل تولیدی را با ۱۹ درصد از کل تولیدات اپل دارا می‌باشد. همچنین یانگ پیش‌بینی می‌کند که این پنل خاص در ماه سپتامبر تولید زیادی خواهد داشت.

انتظار اپل برای فروش آیفون ۱۴

در اوایل سال جاری، گمانه زنی‌ها مبنی بر عقب افتادن اپل در تولید آیفون ۱۴ مکس وجود داشت. مینگ چی کو، تحلیلگر مشهور TFI International در آن زمان گفت که تامین کنندگان برای افزایش سرعت کار، اضافه کاری خواهند کرد و مصرف کنندگان در هنگام عرضه هیچ مشکلی در یافتن این مدل نخواهند دید.هر گونه کمبود آیفون ۱۴ مکس به سرعت توسط اپل برطرف می‌شود.

این دستگاه در واقع مدلی است که به دلیل فروش ضعیف نسخه مینی، جایگزین آن می‌شود و احتمالا می‌تواند تقاضای زیادی در بازار از جانب کسانی پیدا کند که خواهان صفحه نمایش بزرگ ۶.۷ اینچی برای آیفون خود هستند اما نمی‌خواهند قیمت زیادی بپردازند. امسال قیمت آیفون ۱۴ پرو مکس از ۱۱۹۹ دلار شروع می‌شود. اگرچه مدل پایه احتمالا با ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی همراه خواهد شد، اما بازهم قیمت زیادی دارد.

اگر اپل، مدل‌های پایه پرو را به ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی مجهز کند، قیمت آیفون ۱۴ پرو مکس با قیمت آیفون ۱۳ پرو مکس (نسخه ۲۵۶ گیگابایت) برابری می‌کند و در نهایت هیچ افزایش قیمتی در پی نخواهد داشت. به طور کلی، اپل در تلاش است تا مشتریان را به طور نامحسوس به سمت خرید مدل‌های گران‌تر آیفون ۱۴ پرو سوق دهد.

انتظار اپل برای فروش آیفون ۱۴

امسال، اپل به طور گسترده‌ای مدل‌های پرو و معمولی را از یکدیگر متمایز می‌کند تا مشتریان بیشتری را به سمت دستگاه‌های گران‌تر خود سوق دهد. یکی از بحث برانگیزترین کارهایی که اپل قصد دارد در این زمینه انجام دهد این است که آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ مکس را با همان تراشه ۵ نانومتری A15 Bionic که در سری آیفون ۱۳ استفاده شده بود، عرضه کند. آیفون ۱۴ پرو و ​​آیفون ۱۴ پرو مکس نیز هر دو از مدل جدید تراشه ۴ نانومتری A16 Bionic بهره می‌برند.

علاوه بر این، در حالی که مدل‌های پرو دارای بریدگی‌های جدیدی به صورت پانچ هول بر روی صفحه‌نمایش هستند، مدل‌های معمولی با همان بریدگی قدیمی همراه می‌شوند، همچنین لازم به ذکر است تمام سری آیفون ۱۴ با ۶ گیگابایت رم عرضه می‌شوند. البته مدل‌های پرو دارای نسخه رم سریع‌تر LPDDR5 در مقایسه با رم قدیمی‌تر و کندتر LPDDR4X هستند که در دستگاه‌های ارزان‌تر آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ مکس استفاده می‌شود.

به گفته PhoneArena، استفاده از صفحه‌ نمایش AMOLED با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز در نسخه‌های معمولی آیفون ۱۴ در مقایسه با استفاده از صفحه‌ نمایش با کیفیت بالاتر و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز در نسخه‌های پرو آیفون ۱۴، یکی دیگر از مهم‌ترین نکات تمایز این دو خانواده است. مدل‌های آیفون ۱۴ پرو همچنین دارای دوربین ۴۸ مگاپیکسلی عریض هستند که در مقایسه با دوربین ۱۲ مگاپیکسلی مدل‌های غیر پرو تجربه بهتری خواهد داشت. البته، دوربین تله فوتو نیز در نسخه‌های گران‌تر آیفون ۱۴ وجود دارد، چیزی که در مدل‌های معمولی وجود نخواهد داشت.

سری جدید آیفون ۱۴ در تاریخ ۷ سپتامبر رونمایی خواهد شد، احتمالا برای اولین بار از زمان معرفی آیفون ۱۱ در سال ۲۰۱۹، این دستگاه‌ها در مقابل شرکت کنندگان و به صورت زنده رونمایی خواهد شد. انتظار می‌رود این دستگاه‌ها فروش زیادی در بخش گوشی‌های هوشمند را به عنوان بخشی از درآمد سه ماهه چهارم مالی نصیب اپل کنند.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان