حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بنچمارک وان پلاس 10T از داغی بیش‌ازحد این گوشی حکایت دارد؛ TSMC هم ناجی کوالکام نیست؟

نوشته

1 سال قبل | یک دیدگاه | بنچمارک، پردازشگرها، وان‌پلاس

بازده بیشتر و حرارت کمتر؛ این دو، حداقل ویژگی‌ای است که کاربران از تغییر سازنده تراشه پرچمدار کوالکام از سامسونگ به TSMC انتظار داشتند. بااین‌حال، تست بنچمارک و بررسی‌های صورت‌گرفته از گوشی پرچمدار OnePlus 10T نشان می‌دهد که مدل پلاس اسنپدراگون 8 نسل 1 در این دستگاه وان پلاس که در زمان معرفی نیز بر روی بهره‌وری عالی و عملکرد خنک‌کننده آن مانور زیادی انجام شد، هیچ تغییر محسوسی در عملکرد این گوشی ایجاد نکرده است.

بنچمارک وان پلاس 10T

بر کسی پوشیده نیست که اسنپدراگون 8 نسل 1 کوالکام به‌عنوان چیپست پرچمدار نیمه اول سال این شرکت، با عملکرد نامناسب و تولید گرمای بیش‌از‌حد همراه است. این را می‌توان از ایجاد حرارت بسیار زیاد در بررسی‌های صورت‌گرفته از پرچمداران اندرویدی شش ماه گذشته به‌ویژه در تست‌های بنچمارک که در آن واحدهای CPU و GPU تحت فشار شدید قرار می‌گیرند، مشاهده کرد. درنهایت، مشکل گرمای بیش‌ازحد منجر به افت شدید عملکرد شده که منجر به بی‌ثباتی آشکار در تست‌های استرس 3DMark می‌شود.

این پدیده ممکن است تا حدودی به‌دلیل پویایی در فرآیند تولید تراشه سامسونگ باشد، اما بررسی وب‌سایت notebookcheck از گوشی هوشمند OnePlus 10T نشان می‌دهد که اسنپدراگون 8+ نسل 1 به‌طور اساسی مشکل توسعه گرما را حل نکرده است. امید به TSMC و فرآیند 4 نانومتری آن حداقل در OnePlus 10T تا حدودی کمرنگ شده است. اگرچه گوشی وان پلاس دارای سیستم خنک‌کننده جدید Cryo Velocity Vapor و تراشه کارآمدتر نسبت‌به Snapdragon 8 Gen 1 است، اما دمای سطح بالاتری تقریباً در 47 درجه سانتی‌گراد را نسبت‌به وان پلاس 10 پرو ایجاد می‌کند. این سطح از گرما ازنظر پایداری سیستم نیز مشکل‌ساز می‌شود زیرا اقدامات حفاظتی در برابر ولتاژ و گرمای بیش‌ازحد اغلب وارد عمل می‌شوند.

بنچمارک وان پلاس 10T

بنچمارک وان پلاس 10T

بااین‌حال، ازنظر کارایی، اندازه‌گیری‌های صورت‌گرفته نشان می‌دهد که OnePlus 10T نسبت‌به گوشی‌های هوشمند دارای تراشه Snapdragon 8 Gen 1، انرژی کمتری مصرف می‌کند. به‌خصوص در شرایط بارگذاری، پیک مصرف انرژی کمتر از 6 وات به‌طور قابل‌توجهی کمتر از 10 پرو است که بیش از 11 وات مصرف می‌کند. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد که بازده بهبودیافته فقط برای واحد CPU Cryo اعمال می‌شود، همان‌طور که با مقایسه مقادیر GeekBench و GFXBench (در روشنایی 150 cd/m²) نشان داده شده است.

نظر شما پیرامون بنچمارک وان پلاس 10T و داغ شدن این گوشی هوشمند چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

چرا شیائومی ۱۱ اس اولترا مشکل نداره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی