حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

وان پلاس 10T با اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 و شارژ 150 واتی رسما معرفی شد

نوشته

1 سال قبل | یک دیدگاه | برترین‌های ترنجی، وان‌پلاس

کمپانی وان پلاس امروز برخلاف عدم برگزاری رویداد معرفی گوشی OnePlus Ace Pro در چین، از مدل جهانی این دستگاه به‌عنوان قدرتمندترین گوشی هوشمند خود با نام OnePlus 10T رونمایی کرد. این شرکت مشابه با استراتژی دو سال گذشته‌ی خود، مدل پرو از سری T را ارائه نکرده و تنها به معرفی مدل استاندارد آن بسنده کرده است. البته، برای دستیابی به قیمت پایین‌تر، این گوشی برخی از جنبه‌های پیشرفته وان پلاس 10 پرو را حذف کرده، اما در شماری از موارد مانند سرعت شارژ و عملکرد پردازشی، بهتر از گوشی پرچمدار نیمه‌ی اول سال این شرکت ظاهر شده است.

وان پلاس 10T

با شروع از نمایشگر، این گوشی همچنان از پنل OLED با رزولوشن +1080×2412 FHD با رفرش‌ریت 120 هرتز، نرخ نمونه‌برداری لمسی 720 هرتز و عمق رنگ 10 بیتی پشتیبانی می‌کند که با استاندارد +HDR10 نیز مطابقت دارد. ابعاد این نمایشگر 6.7 اینچ بوده (درست مانند 10 پرو) اما به‌جای تکنولوژی LTPO 2 پیشرفته‌تر، از نمونه استاندارد LPTS بهره می‌برد. در زیر نمایشگر نیز، حسگر اثرانگشت اپتیکال این گوشی قرار گرفته است.

وان پلاس 10T

وان پلاس 10T

مورد حذف‌شده‌ی بحث‌برانگیز در OnePlus 10T مربوط به کلید لغزنده هشدار است. به‌ادعای وان پلاس، تصمیم برای حذف کلید لغزنده محبوب کنترل صدا به این دلیل بوده که فضای کافی برای تعبیه باتری بزرگ‌تر در این دستگاه لحاظ شده و همچنین اطمینان حاصل شود که روش‌های شارژ سریع‌تر قابل اجرا هستند.

یکی از دو ارتقاء اساسی نسبت‌به 10 پرو، چیپست مدل جدید است. OnePlus 10T با تراشه Snapdragon 8+ Gen 1 همراه با 8، 12 یا 16 گیگابایت رم و 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی UFS 3.1 عرضه خواهد شد.

وان پلاس همچنین یک سیستم خنک‌کننده سه‌بعدی جدید با بزرگ‌ترین محفظه بخار در تمامی گوشی‌های این شرکت را برای آخرین دستگاه خود ارائه کرده است.

برای پایین نگه‌داشتن هزینه، وان پلاس سخت‌افزار دوربین را به میزان قابل‌توجهی نسبت به 10 پرو کاهش داده؛ به‌‌طوری‌که سنسور فوق‌عریض پیشرفته 50 مگاپیکسلی و سنسور تله‌فوتو 8 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 3 برابری، با سنسور فوق‌عریض 8 مگاپیکسلی و سنسور ماکرو 2 مگاپیکسلی جایگزین شده‌اند. خبر خوب این است که سنسور اصلی از نوع Sony IMX766 با دیافراگم عریض f/1.8 پشتیبانی از OIS بوده که برای دستگاهی در این رده‌ی قیمتی، گزینه‌ی معقولی به‌شمار می‌رود.

دوربین سلفی دارای سنسور 16 مگاپیکسلی با پیکسل‌های 1.0 میکرومتری و دیافراگم f/.2.4 است.

وان پلاس 10T از باتری 4800 میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از شارژ فوق‌سریع 150 واتی SuperVOOC بهره می‌برد؛ اگرچه با آداپتور برق 160 واتی عرضه خواهد شد که شاید همان مورد استفاده‌شده برای Realme GT Neo3 150W Edition باشد. در کشورهایی که پریزهای برق 110 ولت دارند اما، شارژ این گوشی به 125 وات محدود خواهد شد.

برای اینکه خیال کاربران پیرامون این قدرت شارژ و اثر آن بر روی دوام باتری در درازمدت راحت باشد، وان پلاس به‌اصطلاح موتور سلامت باتری را برای این گوشی معرفی کرده است که در درازمدت به‌میزان قابل‌توجهی فرسودگی باتری را کاهش می‌دهد. این باتری پس از 1600 چرخه شارژ (یک‌بار شارژ روزانه به‌مدت 4 سال)، 80 درصد ظرفیت خود را حفظ خواهد کرد.

درحالی‌که انتشار OxygenOS 13 برای OnePlus 10T تایید شده است، این نسخه از رابط‌کاربری وان پلاس تا اواخر امسال برای این گوشی در دسترس نخواهد بود. بنابراین، این دستگاه با OxygenOS 12.1 مبتنی‌بر Android 12 در خارج از جعبه عرضه می‌شود.

رنگ‌های موجود برای OnePlus 10T، شامل مشکی ماه سنگی و سبز یشمی می‌شوند. پیش‌سفارش این گوشی در اروپا از امروز آغاز شده و در تاریخ 25 آگوست نیز به‌فروش می‌رسد. مدل پایه 8/128 گیگابایتی قیمتی معادل 649 دلار/699 یورو/629 پوند داشته، درحالی‌که نسخه 12/256 گیگابایتی 749 دلار/799 یورو/729 پوند قیمت‌گذاری شده است.

درنهایت، دیدگاه شما پیرامون گوشی وان پلاس 10T و مشخصات داخلی و طراحی آن چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

یه چیزی که خیلی بدم میاد تو گوشی های وانپلاس و خیلی از گوشی های شیائومی محدود کردن حافظه داخلی به ۲۵۶ گیگه ، خب پشتیبانی کارت حافظه ندارید حداقل ۵۱۲ رو موجود میکردید ، ویدیو های ۸کا که راحت پر میکنه حافظه رو

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی