حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چرا سامسونگ از لولای قطره ای در گلکسی زد فولد 4 خود استفاده نکرده است؟

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ

شیائومی از گوشی هوشمند تاشو Mix Fold 2 خود تنها یک روز پس از معرفی Galaxy Z Fold 4 توسط سامسونگ رونمایی کرد. درحالی‌که گلکسی زد فولد 4 و میکس فولد 2 تفاوت‌های ریز و درشتی با یکدیگر دارند، اما یک بخش وجود دارد که گوشی شیائومی در آن جلوتر است. کمپانی چینی با فناوری‌ای که آن را «لولای قطره ای» می‌نامد، توانست میکس فولد 2 را نازک‌تر از گلکسی زد فولد 4 کند. این لولا همچنین به کاهش برجستگی چین‌وچروک نمایشگر نیز کمک می‌کند. گفته می‌شود که سامسونگ نیز، طراحی لولای مشابهی را آزمایش کرده، اما دلیل خوبی برای عدم‌استفاده از آن داشته است.

چرایی عدم‌استفاده از لولای قطره ای در گلکسی زد فولد 4

سامسونگ اولین شرکتی بود که گوشی‌های هوشمند تاشو مقاوم در برابر آب را وارد بازار کرد. گلکسی زد فولد 3 و گلکسی زد فلیپ 3 سال گذشته، اولین دستگاه‌های تاشو دارای گواهی IPX8 در جهان هستند. به‌طور طبیعی، این شرکت می‌خواست این سطح از دوام را برای مدل‌های 2022 نیز حفظ کند.

در خلال گفتگو با راس یانگ، مدیرعامل مشاوران زنجیره تأمین نمایشگر، او اشاره کرد که سامسونگ چندین طرح لولا را آزمایش کرده است، ازجمله موردی که بسیار مشابه لولای قطره‌ای شیائومی Mix Fold 2 بوده است. این فناوری لولا دارای مزایای آشکاری است که با نازک‌شدن دستگاه و داشتن چین‌وچروک کمتر ارائه می‌دهد.

عدم‌استفاده از لولای قطره ای در گلکسی زد فولد 4

عدم‌استفاده از لولای قطره ای در گلکسی زد فولد 4

تنها دلیلی که سامسونگ تصمیم گرفت طراحی لولا را تغییر ندهد، این است که این‌گونه فناوری لولا هنوز در برابر آب مقاوم نیست. سامسونگ ترجیح می‌دهد تمام دستگاه‌های گلکسی که بیش از 1000 دلار قیمت دارند، در برابر نفوذ آب مقاوم باشند؛ البته این حالت درمورد تبلت‌های این شرکت صدق نمی‌کند.

این ناامیدکننده نیست، بلکه ما را به آینده امیدوار می‌کند. سامسونگ به آزمایش طرح‌های لولای جدید ادامه می‌دهد و زمانی که بتواند از مقاومت در برابر آب آن‌ها اطمینان حاصل کند، طراحی جدید را در دستگاه آینده این شرکت خواهیم دید. شکی نیست که مدل‌های گلکسی زد فولد در سال‌های آینده نازک‌تر می‌شوند درحالی‌که همچنان در برابر آب مقاوم هستند.

نظر شما پیرامون علت عدم‌استفاده از لولای قطره ای در گلکسی زد فولد 4 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی