حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کالبدشکافی شیائومی 12 اس اولترا سایز سنسور 1 اینچی آن را در سمت چپ ماژول دوربین نشان می‌دهد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | شیائومی

با معرفی پیشرفته‌ترین گوشی پرچمدار کمپانی شیائومی با نام Xiaomi 12S Ultra به‌همراه سخت‌افزار قدرتمند آن شامل تراشه اسنپدراگون 8+ نسل 1، مشخص شد که این دستگاه از یک لنز اصلی دوربین با سنسور فوق‌العاده بزرگ 1 اینچی از نوع IMX989 سونی بهره می‌برد که برای اولین بار در یک گوشی هوشمند مورداستفاده قرار گرفته است. حال اگر این سؤال برایتان پیش آمده که این حسگر تصویر در واقعیت چه ابعادی داشته و چگونه در یک دستگاه با ظرفیت محدود جای گرفته است؛ به‌تازگی WekiHome قطعات گوشی شیائومی 12 اس اولترا را جدا کرده و نشان می‌دهد که سنسور 1 اینچی این دستگاه درمقایسه با حسگر تصویر ISOCELL GNV سامسونگ با سایز 1/1.3 اینچی، تا چه اندازه بزرگ‌تر است.

سایز سنسور 1 اینچی شیائومی اس 12 اولترا

در ابتدا، باید توجه داشته باشید که جایگیری حسگر تصویرها کاملاً گمراه‌کننده هستند؛ به‌طوری‌که لنز وسط دوربین که بریدگی بزرگ‌تری را نیز به‌خود اختصاص داده است، متعلق‌به لنز فوق‌عریض بوده و مکان لنز اصلی با سنسور 1 اینچی IMX989، در سمت چپ ماژول دوربین می‌باشد.

همان‌طور که گفتیم، این مورد با توجه به طراحی ماژول دوربین دستگاه و تمرکز بر روی لنز وسط با توجه به ابعاد بریدگی بزرگ‌تر آن، ممکن است برای برخی از افراد گمراه‌کننده باشد.

سایز سنسور 1 اینچی IMX989 شیائومی اس 12 اولترا درمقایسه با سنسور GNV

سایز سنسور 1 اینچی IMX989 شیائومی 12 اس اولترا درمقایسه با سنسور GNV

اگر به تصویر بالا دقت کنید متوجه می‌شوید که لنز دوربین تا چه اندازه فضای داخلی گوشی را اشغال می‌کنند؟ لنزهای زوم پریسکوپی و فوق‌عریض، تا حد ممکن جمع‌وجور شده‌اند، به‌طوری‌که درظاهر فضای زیادی برای مادربرد دستگاه به‌همراه چیپست Snapdragon 8+ Gen 1 آن باقی نگذاشته‌اند. همچنین باتری 4860 میلی‌آمپرساعتی آن را نیز درنظر بگیرید که آن هم به فضای قابل‌توجهی نیاز دارد. تحت چنین شرایطی، شیائومی چگونه موفق‌شده تا ابعاد این گوشی را با وجود قطعات آن به‌طور مناسبی تنظیم کند؟

خب، راه‌حل این است که این شرکت دو PCB را روی هم قرار داده تا فضای کافی برای همه اجزا داشته باشد. از این منظر، چیپست، رم و حافظه داخلی به‌صورت فشرده در دستگاه قرار گرفته‌اند. همچنین خمیر حرارتی و ورق‌های مس و محفظه بخار طراحی‌شده سفارشی برای پخش گرما نیز در اینجا استفاده شده است.

سنسور 1 اینچی لنز اصلی 12 اس اولترا، به‌تنهایی 11.06 میلی‌متر ضخامت دارد که علت برآمدگی زیاد ماژول دوربین این گوشی را توجیه می‌کند. درنهایت، باید دقت کنید که اپتیکی که می‌تواند کل سنسور IMX989 را پوشش دهد، نیاز به فضای عمودی زیادی دارد (به‌هرحال این یک لنز پیچیده 8P است).

دیدگاه شما پیرامون سایز سنسور 1 اینچی Xiaomi 12S Ultra چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی