حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیا سری آیفون 14 از آیفون 13 موفق تر خواهد بود؟ فروشندگان به آن امیدوار هستند

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل

طبق اطلاعات قبلی رونمایی از سری آیفون 14 در اواخر تابستان امسال برگزار می‌شود و بر اساس شایعات، این رویداد در تاریخ 22 شهریور ماه خواهد بود. با نزدیک شدن روز ها به رویداد معرفی، اطلاعات بیشتری در مورد سری آیفون 14 در اینترنت منتشر می‌شود. با ترنجی در بررسی احتمال موفقیت خانواده آیفون 14 در بازار ها همراه باشید.

چند روز پیش، یک هنرمند آخرین رندر آیفون 14 پرو را بر اساس اسناد لو رفته ترسیم کرد. در جلو پانچی شبیه به علامت تعجب جایگزین ناچ کوچک شده و به زبان طراحی جدید اپل تبدیل می‌شود. از یک طرف این ارتقاء منطقه نمایش موثر را افزایش می‌دهد. از طرف دیگر همچنین ثابت می‌کند که پس از 5 سال تکرار، فناوری حسگر Face ID اپل دوباره ارتقا خواهد یافت.

فریم دستگاه همچنان یک فریم با زاویه راست و بدون انحنا است و چیدمان کلید ها هیچ تفاوتی با نسل قبلی ندارد. در بدنه پشتی اما یک ماژول برآمده شامل سه دوربین برآمده تر وجود دارد. دوربین اصلی یک سنسور 48 مگاپیکسلی است که از فیلمبرداری 8K پشتیبانی می‌کند. اگرچه آیفون 14 و آیفون 14 پلاس این امکان را ندارند، اما بهبود سرعت فوکوس نیز برای آنها می‌تواند دلگرم کننده باشد. اپل در قسمت پایین بدنه پورت لایتنینگ را حفظ می‌کند. همچنین می‌دانیم که در بخش پردازنده این دستگاه ها، A16 Bionic فقط برای مدل های پرو خواهد بود.

مینگ چی کو، تحلیلگر مشهور اپل یک نظرسنجی را با توزیع کنندگان و خرده فروشان تکنولوژی انجام داد. نظرسنجی او نشان می‌دهد که توزیع‌کنندگان، خرده‌فروشان و واسطه های فناوری به طور کلی نسبت به سری آیفون 14 آینده اپل خوش‌بین هستند. او مجموعاً معتقد است که موفقیت سری آیفون 14 از سری آیفون 13 فراتر خواهد رفت.

تولید آزمایشی آیفون ۱۴ با هدف پشت سر گذاشتن فروش آیفون ۱۳ آغاز شد

غیبت هوآوی در موفقیت آیفون 14 اپل نقش اساسی خواهد داشت

از زمان تحریم هواوی، اپل صاحب یک «آزادراه» فروش در بازار گوشی های گران‌ قیمت در چین بوده است. موضوع مذکور به این معنی است که تعداد کاربران بالقوه آیفون های رده بالا در بازار چین در حال افزایش است. از منظر توسعه گوشی های هوشمند، بازار رده بالای گوشی های هوشمند همیشه میدان نبرد تولیدکنندگان بزرگ تلفن همراه بوده است. حتی شرکت های شکارچی فرصت مانند شیائومی نیز در چند سال گذشته در تسخیر بازار تولیدات گران قیمت با مشکل مواجه بوده‌اند. این نشان می‌دهد که بازار تولیدات گران‌قیمت چقدر برای تولیدکنندگان تلفن همراه اهمیت دارد.

مدل های رده بالا در بازار فعلی تلفن همراه در واقع مشکل همگرایی مدل ها را دارند. با این حال اپل همچنان مانند سری های قبلی از مدل پرو مکس خود برای فاصله از سایر مدل ها استفاده می‌کند و از مزایای نرم افزاری و سخت افزاری خود برای خلاص شدن از شر تولید کنندگان اندروید در رقابت ها استفاده خواهد کرد. پیش از این، هوآوی از تراشه های خود توسعه یافته و سیستم هارمونی خود برای تصاحب سهمی از بازار اپل استفاده می کرد، اما از زمانی که به دلیل تحریم ها از بازار گوشی های هوشمند 5G خارج شد، چنین بازار بزرگی همچنان توسط اپل تسخیر شده است.

چرا اندروید در تولیدات گران قیمت پشت اپل باقی می‌ماند؟

شما فکر می‌کنید چرا اندروید امروزی نمی‌تواند جایگاه برتر اپل را در بازار تولیدات گران قیمت متزلزل کند؟ در واقع دلایل زیادی وجود دارد.

از نظر سخت افزار و پیکربندی، اکثر اندرویدی های امروزی در بیشتر سخت افزارها از اپل جلوتر هستند. با این حال، آنها در تراشه ها و سیستم های کلیدی از اپل عقب‌تر هستند.

ثانیا قدرت اکوسیستم به وجود آمده توسط ترکیب نرم افزار و سخت افزار اپل بسیار بیشتر از اندروید است. اپل کاملاً تحقیق و توسعه مستقل سخت افزار و نرم افزار را درک می‌کند. بنابراین نرم‌افزار و سخت‌افزار آنها پیوند عمیقی دارند. این بدان معناست که سیستم iOS اپل فقط باید با تلفن همراه خود با ده ها مشخصات سازگار شود. اما دستگاه های اندرویدی مشخصات یکپارچه ندارند، بنابراین سیستم اندروید فقط می‌تواند از امتیاز سازگاری استفاده کند. در حالی که در بخش کارایی به دلیل همین مشخصات غیریکپارچه هر بار با مسائل و مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم می‌کند.

علاوه بر آن، iOS اپل یک سیستم منبع بسته با درجه بالایی از خودکنترلی است. اندروید به دلیل توسعه آهسته توسط گوگل، فقط می‌تواند از رویکرد منبع باز بودن برای سازگاری با اکثر مدل ها استفاده کند. بنابراین، به مزایای اکوسیستم منبع باز برای انباشته کردن تعداد زیادی برنامه برای تشکیل اکوسیستم اندروید متکی است.

در ابتدای توسعه، اندروید ادعا می‌کند که بر روی پردازنده های مختلف و معماری های متفاوت اجرا می‌شود و بنابراین باید با پردازنده های کوالکام، مدیاتک، ARM و اینتل سازگار باشد. بنابراین سیستم اندروید یک لایه ساختار مجازی واسطه را روی هر برنامه قرار می‌دهد، به طوری که برنامه در یک محفظه مجازی قابل کنترل اجرا می‌شود. بنابراین، توسعه دهندگان نیازی به نگرانی در مورد مشکل سازگاری برنامه ندارند. فقط یک کد بنویسید و ساختار مجازی به طور خودکار برنامه را به زبان زمان اجرا پردازنده مربوطه تبدیل می‌کند.

این واسطه منجر به یک مشکل بزرگ می‌شود. هر برنامه با یک لایه ساختار مجازی پوشیده شده است که به ناچار حافظه در حال اجرا هر برنامه را بسیار بزرگ می‌کند. دلیل اصلی اینکه حافظه همیشه در اندروید مشغول‌تر از iOS بوده است.

آیا سری آیفون 14 از آیفون 13 موفق تر خواهد بود؟ فروشندگان به آن امیدوار هستند

رویکرد اپل کارآمدتر، اما قیمت اندروید مناسب‌تر

بنابراین اپل با یک رم 6 گیگابایتی کاری انجام می‌دهد که اندرویدی ها حتی آرزوی آن را هم نمی‌توانند داشته باشند. در طرف اپل همه نرم افزارها و سخت افزارها متعلق به خودشان هستند، بنابراین نیازی به استفاده از ساختار مجازی نیست. پیشرفته ترین آیفون اپل که آیفون 13 پرو مکس باشد تنها 6 گیگابایت حافظه دارد. منبع می‌گوید این مقدار تقریبا معادل 18 گیگابایت رم در گوشی های هوشمند اندرویدی است! اپل مرحله ترجمه توسط ساختار مجازی را حذف می‌کند، بنابراین برنامه در آیفون برای استفاده روان‌تر خواهد بود و پس زمینه را به طور مکرر از دست نمی‌دهد.

در گذشته هواوی نیز در این زمینه سخت‌افزار کار می‌کرد. بنابراین آیا هواوی میخواست بگويد اندروید راه را اشتباه می‌رود؟ خیر، تولد اندروید مشکل گرانی گوشی های هوشمند را حل کرد و باعث شد افراد بیشتری از گوشی های هوشمند استفاده کنند. اگرچه بسیاری از چیز ها به دلیل مشکلات سازگاری قربانی شده‌اند، اما فراگیر بودن اندروید اجازه داد تا دستگاه های هوشمند ارزان قیمت به هزاران خانه وارد شوند.

راجع به اپل چطور؟ درست است که نرم افزار و سخت افزار بسیار یکپارچه در واقع بخش ضروری اکوسیستم خودساخته اپل است، اما قیمت بالا سالها بزرگترین مشکل آنها بوده است. سرمایه گذاری هنگفت در نرم افزار و سخت افزار خودساخته به ناچار افشا می‌کند که قیمت محصول پایین نخواهد بود. بدیهی است که جایگاه بالای اپل با توجه به قیمت برای همه کاربران مناسب نیست. با این وجود، اندروید تضمین می‌کند که افراد بیشتری به تلفن های هوشمند دسترسی دارند.

 

شما کدام اکوسیستم را ترجیح می‌دهید؟ اندروید یا iOS؟ به نظر شما سری آیفون 14 اپل از نسل های گذشته خود موفق‌تر خواهد بود؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری