حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ارتقا دوربین آیفون ۱۴ پرو مکس احتمالا قابل قیاس با دوربین گوشی‌های اندرویدی نیست

نوشته

1 سال قبل | یک دیدگاه | اپل، اخبار

سری آیفون ۱۴ به عنوان جدیدترین محصول شرکت اپل، قرار است تغییرات و بهبودهای بسیار مناسبی در بخش دوربین به همراه داشته باشد. اما اینطور که برخی از منابع مطلع می‌گویند، ارتقا دوربین آیفون ۱۴ پرو مکس احتمالا قابل قیاس با دوربین گوشی‌های اندرویدی نیست. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

آیا ارتقا دوربین آیفون ۱۴ پرو مکس قابل رقابت با نمونه‌های اندرویدی خواهد بود؟!

اپل دوست ندارد سخت افزار دوربین آیفون‌های خود را مرتبا ارتقا دهد. این موضوع همانند رویه سامسونگ در نگه داشتن شارژر ۲۵ واتی طی چندین سال برای محصولات پرچمدارش است. با این حال، بعضی چیزها هرگز تغییر نمی‌کنند و برخی چیزها تغییر می‌کنند. این موضوع حکایت از ایجاد تغییراتی مهم در سری آینده آیفون ۱۴ دارد. می‌دانیم که آیفون ۱۴ پرو مکس از سنسور دوربین ۴۸ مگاپیکسلی به جای نمونه قدیمی ۱۲ مگاپیکسل استفاده خواهد کرد.

همچنین ضخامت ماژول دوربین نیز تغییر خواهد کرد و این ماژول دوربین بیرون زده‌تر (!) خواهد شد. امروز یک افشاگر چینی جزئیات ماژول دوربین سری آیفون ۱۴ را فاش کرد. همانطور که وی اشاره کرده است، سری آیفون ۱۴ پرو دارای یک ماژول لنز فوق‌العاده بزرگ با پیکسل زیاد است که با چشم غیر مسلح قابل مشاهده است. تجربه دوربین اپل همیشه پیشرو بوده است و تنها کاستی آن هم نداشتن لنز اولترا تله فوتو بوده است.

ارتقا دوربین آیفون ۱۴ پرو مکس

اندازه سنسور دوربین اصلی آیفون ۱۴ پرو مکس با تک پیکسل ۱.۲۲ میکرومتر به ۱/۱.۳ اینچ افزایش می‌یابد. همچنین از قابلیت یکپارچه سازی چهار پیکسلی (۱۲ مگاپیکسلی) پشتیبانی خواهد کرد. این سنسور ممکن است توسط سونی سفارشی سازی شود. دلیل اینکه مدل‌های آیفون ۱۴ پرو نیاز به ارتقای ماژول تصویربرداری دارند، احتمالا باید مطابق با روند نوین صنعت تکنولوژی باشد. به هر حال، ضبط یک ویدیوی 8K در ابعاد ۱۶:۹ حداقل به یک لنز ۳۳ مگاپیکسلی نیاز دارد. در حال حاضر پرچمداران ۲۰۰ مگاپیکسلی اندروید در آستانه ورود به بازار هستند و اگر اپل همچنان بر ۱۲ مگاپیکسل قدیمی خود پافشاری کند، این رویه کمی غیر منطقی به نظر می‌رسد.

به گفته خبرگزاری GizChina، با سخت افزار دوربین قوی‌تر، قیمت آیفون ۱۴ پرو قطعا افزایش خواهد یافت. قیمت آیفون ۱۴ پرو قرار است از ۱۰۹۹ دلار شروع شود که ۱۰۰ دلار بیشتر از آیفون ۱۳ پرو است. نسخه استاندارد آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ مکس از چینش دوربین دوگانه مورب استفاده می‌کنند. در همین حال، نسخه‌های پرو آیفون ۱۴، یعنی آیفون ۱۴ پرو و ​​آیفون ۱۴ پرو مکس از ماژول دوربین سه گانه استفاده خواهند کرد. برآمدگی دوربین آیفون ۱۴ پرو مکس اپل به ۴.۱۷ میلی‌متر می‌رسد، در حالی که ضخامت بدنه آن ۷.۸۵ میلی‌متر است.

البته کوپرتینویی‌ها هم اکنون تولید مدل‌های جدید این نسل از آیفون را آغاز کرده‌اند. طبق گزارش منابع مرتبط با زنجیره تامین، تولید و عرضه ماژول نسخه‌های پرو آیفون ۱۴ در نیمه دوم سال همچنان مناسب و طبق برنامه خواهد بود. اگر این مشکل به پایان برسد، سری آیفون ۱۴ اپل در چهار مدل و در دو ابعاد و اندازه مختلف عرضه می‌شود. آن‌ها از نظر ظاهر، پردازنده، دوربین و سایر ویژگی‌های مهم که تاثیر زیادی در خرید یک گوشی جدید دارند، متفاوت خواهند بود.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mostafa3

چه فرقی میکنه اخرش با ترکیب پیکسل همون 12 مگاپیکسل میشه
فیلمبرداری 8k هم فعلاً کارایی خاصی نداره
بدون ترکیب پیکسل کیفیت تصاویر کاهش پیدا میکنه بخصوص در شب

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان