حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سیستم عامل HarmonyOS 3 هواوی رسما معرفی شد: یکی باش، بیشتر باش

نوشته

1 سال قبل | 2 دیدگاه | HarmonyOS، برترین‌های ترنجی، هواوی

کمپانی هواوی امروز در رویداد “Summer 2022 Smart Office Launch”، علاوه‌بر معرفی چندین محصول سخت‌افزاری جدید، از نسخه سوم سیستم عامل اختصاصی خود با نام HarmonyOS 3 نیز رونمایی کرد. در این نسخه، تمرکز هواوی علاوه‌بر دستگاه‌های همراه ازجمله گوشی هوشمند و تبلت، بر روی سایر محصولات اینترنت اشیاء نیز بوده و سایر ویژگی‌های دیگر شامل حریم‌خصوصی و امنیت نیز بهبود قابل‌توجهی پیدا کرده‌اند.

سیستم عامل HarmonyOS 3 هواوی

همان‌طور که می‌دانید، HarmonyOS فقط برای گوشی‌های موبایل نیست و در سایر محصولات ازجمله دستگاه‌های مرتبط با اینترنت اشیاء نیز مورداستفاده قرار می‌گیرد. با معرفی نسخه جدید از سیستم عامل اختصاصی هواوی، توسعه‌دهندگان عملکرد سیستم، حریم خصوصی، امنیت و سایر ویژگی‌ها را بهبود بیشتری بخشیده‌اند. این نسخه همچنین قرار است از ماه سپتامبر (شهریور) برای بسیاری از محصولات شرکت چینی در دسترس قرار گیرد.

بااین‌حال، باید اشاره کنیم که در این نسخه به‌طورکلی شش ارتقاء عمده وجود دارد که بر روی استفاده از دستگاه‌های مختلف، یکپارچگی سیستم، عملکرد جهانی، عملکرد روان، حریم خصوصی و امنیت و دسترسی به اطلاعات تمرکز دارند.

به‌عنوان اولین قابلیت، HarmonyOS 3 HyperTerminal از هماهنگی بین 12 نوع دستگاه هوشمند مختلف شامل گوشی‌های موبایل، تبلت، نوت‌بوک، ساعت هوشمند، چاپگرها، عینک‌های هوشمند و خودرو پشتیبانی می‌کند. همچنین علاوه‌بر موارد ذکرشده، دستگاه‌هایی مانند نمایشگرهای هوشمند و رایانه‌های شخصی مبتنی‌بر ویندوز 11 نیز می‌توانند به دستگاه‌های مرکزی HyperTerminal تبدیل شوند.

سیستم عامل HarmonyOS 3 هواوی

سیستم عامل HarmonyOS 3 هواوی

عملکرد کلی

در این نسخه از سیستم عامل اختصاصی هواوی، رایانه‌های شخصی، نمایشگرها و هدست‌ها می‌توانند با هم به‌صورت یکپارچه کار کنند. به‌عنوان‌مثال، هنگام کار بر روی رایانه شخصی، نمایشگر می‌تواند به دو قسمت مجزا برای نمایش محتوا تقسیم شود؛ به‌طوری‌که یکی از آن‌ها محتوای رایانه را نشان داده و دیگری تلفن همراه را به‌نمایش بگذارد. این ویژگی همچنین باعث می‌شود تا محصولات مختلف مانند چاپگرها و گوشی‌های هوشمند به‌راحتی با یکدیگر همکاری کنند.

این سیستم عامل همچنین اکنون دارای موتور بازی اختصاصی است که با توجه به آن، مصرف انرژی برای رندرهای گرافیکی تا 11 درصد کاهش یافته و پاسخ عملیاتی برنامه‌های مدیریت حافظه نیز تا 14 درصد بهبود می‌یابد. به‌عبارت‌دیگر، HarmonyOS 3 در دستگاه‌هایی که فضای ذخیره‌سازی و حافظه رم کمی دارند، روان‌تر اجرا خواهد شد.

نمایشگر هوشمند هواوی، به مرکز سیستم خانه هوشمند تبدیل شده است. بنابراین می‌توانید از ریموت کنترل برای جابجایی بین اسپیکر و هدفون استفاده کنید. به‌علاوه، ازطریق تلویزیون‌ها، می‌توانید پرداخت بین ترمینال را دریافت کنید. این سیستم با دستیار هوشمند خود ارائه می‌شود که تمامی مراحل عملیات را بسیار آسان می‌کند. می‌توانید از دستورات صوتی برای روشن کردن موسیقی استفاده کرده یا در مورد آب‌وهوا سؤال کنید.

در مورد اتصال محصولات دیگر، می‌توانید ساعت هوشمند خود را با تجهیزات ورزشی یکپارچه دهید. درنتیجه، داده‌های ورزشی به‌صورت آنی به‌نمایش درآمده و همگام‌سازی می‌شوند.

می‌دانیم که هواوی نرم‌افزارهایی را برای برخی خودروسازان چینی تأمین می‌کند. اکنون کابین هوشمند HarmonyOS از قابلیت دسکتاپ فوق‌العاده پشتیبانی می‌کند. به عبارت ساده، اپلیکیشن های موبایل بر روی صفحه‌نمایش خودرو قابل‌استفاده خواهند بود.

امنیت

HarmonyOS 3 معماری سیستم و حریم خصوصی و امنیت کاربر را بیش از پیش بهبود می‌بخشد. این یکی از دلایل اصلی تحریم هواوی توسط دولت آمریکا بود. آن‌ها ادعا می‌کردند که این شرکت از دستگاه‌ها و نرم‌افزارهای خود برای جمع‌آوری اطلاعات مختلف در مورد شهروندان ایالات‌متحده استفاده می‌کند. اکنون اما، هواوی بیشتر به حفظ حریم خصوصی و امنیت توجه دارد.

منظور از امنیت بیشتر در آخرین نسخه از سیستم عامل اختصاصی هواوی اینست که HarmonyOS 3 اکنون از مرکز حریم خصوصی، دسترسی به داده‌های صفحه قفل، دسترسی به داده‌های با فرکانس بالا و رفتار بسیار حساس پشتیبانی می‌کند. همچنین مرکز امنیتی از کشتن ویروس، رهگیری آزار و اذیت، و ایستگاه پایه ضد جعل و غیره پشتیبانی کرده و درنهایت، یک مرکز کنترل برنامه وجود دارد که با محافظت از حساسیت‌زدایی تصویر، حفاظت از حریم خصوصی هوش مصنوعی و غیره همراه است.

همان‌طور که اعلام شد، سیستم‌عامل خود توسعه‌یافته هواوی بیش از پیش به بلوغ رسیده است. همچنین دلایل زیادی وجود دارد که تصور کنیم در آینده‌ی نزدیک محصولات بیشتری با این نسخه ارائه خواهند شد. در مورد HarmonyOS 2، هواوی رسما اعلام کرده است که تا ماه جولای سال جاری، تعداد دستگاه‌هایی که روی این نسخه کار می‌کنند از 300 میلیون فراتر رفته است.

نظر شما پیرامون سیستم عامل HarmonyOS 3 هواوی و قابلیت‌های جدید آن چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali.reza.9821

فقط اندروید و iOS والسلام.

alikarimi

سلام، واقعا نسخه به نسخه داره بهتر میشه، و الان در نسخه سوم هارمونی همه چیز بهتر شده و اشکالات نسخه های قبل گرفته شده مطمعنأ، هوآوی از وقتی که تحریم شد درسته از بازار گوشی همراه یجورایی بیرون رفته، البته خب فروشش خیلی خیلی کم هستش،ولی بهترشده، چون دیگه باور کرده که باید بقول گفتنی ها روپای خودش وایسته، و الانم خب سیستم عامل مخصوص خودش، مارکت اندرویدی مخصوص هواوی و خیلی چیزهای دیگه رو ساخته و. درست کرده و دیگه به کشورهای دیگه وابسته نباشه، فقط مشکل اصلیش 5جی هستش واینکه مثل قبلا چیپستهای مخصوص خودش یعنی کایرین رو نداره که اونام تا یه مدت دیگه البته نه خیلی زیاد حل میشه حتی تا حدودی هم حل شده، کارخانهsmic چین تازه به تراشه 7نانو دست پیدا کرده که درسته هنوز داخل گوشی ها نمیشه استفاده کرد ولی تا همینجاشم خیلیه، 5جی هم با قاب مخصوص 5جی حل شده ولی خب خود چیپ 5جی یچیز دیگه هستش، چون قاب مثل یجورایی مودم میمونه، موفق باشید

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی