حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چرا Nothing Phone (1) به اندازه تبلیغات خود انقلابی نبود؟ مرور ویژگی ها و مشکلات این دستگاه

نوشته

1 سال قبل | یک دیدگاه | Nothing، مشکلات

مطمئناً Nothing Phone (1) در بررسی های مختلف عملکرد خوبی داشت و دارای ویژگی‌ های عالی و منحصر به فردی است ولی هنوز اما و اگر هایی دارد. بله این دستگاه آنقدر ها هم که فکر می‌کنید هیجان انگیز نیست. در این خبر خلاصه‌ای از یافته های خوب و بد در رابطه با این گوشی هوشمند که در تبلیغات پر هیجان پیش از معرفی آن آورده نشده است را برای شما خواهيم گفت. پس حتما با ترنجی همراه باشید.

 

تیم بازاریابی Nothing با عباراتی مانند “روشی جدید برای برقراری ارتباط” و “سخت افزار و نرم افزار با یک زبان صحبت می‌کنند”، سطح هیجان کاربران را برای Nothing Phone بسیار بالا می‌برند. اخیراً یکی از منابع این فرصت را داشت که دستگاه را با جزئیات آن بررسی کند. آنها می‌گویند که اگرچه این تلفن مطمئناً نوآورانه و هیجان انگیز است، اما هنوز آن چیزی که ظاهراً بسیاری از مردم از آن انتظار دارند را به طور کامل ارائه نمی‌دهد.

چرا Nothing Phone (1) به اندازه تبلیغات خود انقلابی نبود؟ مرور ویژگی ها و مشکلات این دستگاه

Nothing آرزو دارد موفقیت وان پلاس را تکرار کند اما در ابتدای راه با مسائلی مواجه است

اگر اخبار را دنبال نکردید، Nothing Phone (1) دستگاهی است که توسط برند Nothing، شرکت جدید کارل پی، بنیانگذار وان پلاس، ساخته شده است. در حالی که OnePlus One انقلابی را به راه انداخت و منجر شد تا تراشه های سطح بالا راه خود را به برخی از تلفن های هوشمند ارزان قیمت امروزی باز کنند، Nothing Phone (1) نیز آرزو دارد تا کمی سر و صدا را به دنیای فناوری بازگرداند و بازار تلفن های همراه را کمی هیجان انگیزتر کند.

برای دستیابی به این هدف و ایجاد سر و صدا، این شرکت مستقر در بریتانیا رابط Glyph را ارائه کرد که از چندین نوار LED در زیر بدنه پشتی شفاف گوشی، تشکیل می‌شود. به عنوان مثال این نوار های LED می توانند الگو های چشمک زن سفارشی را برای هر مخاطب نمایش دهند، وضعیت شارژ را نشان دهند و تایمر دوربین را در حال شمارش معکوس نشان دهند. این یک ایده جالب است که هنوز نیاز به اثبات کاربرد آن در استفاده روزمره دارد. بسیاری از آنها احتمالا به میزان پشتیبانی این برند از گسترش این ویژگی ها در آینده نیز بستگی دارد.

با این حال چند چیز وجود دارد که در مورد تلفن Nothing آزاردهنده است. از جمله این موارد می‌توان به صدای جیر جیر بلندی که توسط تلفن در هنگام تکان ایجاد می‌شود، اشاره کرد. یا آهنگ های زنگ نامناسب و صدا های اعلان (ناگفته نماند که انتخاب و تغییر آنها بسیار ساده است). همچنین این واقعیت که Google Pay در حال حاضر روی تلفن کار نمی‌کند.

اندروید تقریباً خالص، توانایی بازی با سرعت 120 فریم در ثانیه و عمر باتری عالی برخی از ویژگی‌ هایی هستند که باعث شدند اولین گوشی هوشمند Nothing را بیشتر دوست داشتنی باشد. صفحه نمایش نیز با دقت رنگ بالا، حاشیه باریک و حداقل سوسوی نور بسیار چشمگیر است.

یکی از ویژگی های قابل توجه این گوشی شارژ بی‌سیم آن است. این ویژگی به ندرت در گوشی های اندرویدی در این رنج قیمت یافت می‌شود. اگر این ویژگی را می‌خواهید، باید آیفون SE 2022 را تهیه کنید.

پیکسل سوخته در اطراف پانچ دوربین Nothing Phone 1

پیکسل سوخته در اطراف پانچ دوربین Nothing Phone 1

برخی از مشکلات سخت‌افزاری Nothing Phone (1):

در سایر بررسی ها نیز مانند همه محصولات فناوری، Nothing Phone 1 نیز با برخی مشکلات سخت افزاری مواجه است. اگرچه قبلاً این مشکلات جزئی در نظر گرفته می‌شد، برخی از مسائلی که ظاهر می شوند جدی تر هستند. در اینجا چند عدد از آنها را می‌بینید:

1_ پیکسل سوخته در نزدیکی دوربین سلفی: برخی از واحد های Nothing Phone 1 با پیکسل های سوخته در نزدیکی دوربین جلوی دستگاه مواجه شده‌اند. به نظر می‌رسد که بجز  پیکسل های مرده، ناحیه آزاردهنده سبز رنگ نیز یکی از مشکلات است. این موضوعات در حال گسترش به بسیاری از دستگاه ها در سراسر جهان هستند. ما در ترنجی راجع به این مسائل برای شما گفتیم. اما حتی واحد های هندی Nothing Phone 1 که از Flipkart خریداری شدند نیز با این مشکل مواجه می‌شوند. برنامه Dead Pixel Fix را می‌توان برای بررسی هر گونه مشکلی در صفحه نمایش استفاده کرد. اما از آنجایی که به نظر می‌رسد این مسئله سخت افزار محور است، در حال حاضر هیچ راه حل خاصی برای پیکسل مرده وجود ندارد.

هاله سبز رنگ در بخش های تاریک نمایشگر Nothing Phone

هاله سبز رنگ در بخش های تاریک نمایشگر Nothing Phone

2_ رنگ سبز در صفحه نمایش: یکی دیگر از مشکلات برجسته صفحه نمایش، رنگ سبز خفیف در پایین یا بالای صفحه نمایش های دستگاه Nothing است. هنگامی که حالت تاریک روشن است، این رنگ برجسته‌تر و در مناطق تاریک به بهترین شکل رویت می‌شود. این رنگ می‌تواند حواس‌تان را پرت کند و مانع از تجربه کاربری مطلوب شود. تعدادی از افراد با این مشکل مواجه شده‌اند و تاکنون هیچ راه حلی برای آن وجود ندارد.

3_ تشکیل رطوبت در زیر ماژول دوربین پشتی: اگرچه Nothing Phone 1 دارای رتبه IP53 است، اما یکی از کاربران گزارش کرده است که مشکل رطوبت در زیر پوشش شیشه‌ای ماژول دوربین پشتی و محیط اطراف آن قابل مشاهده است. رطوبت نزدیک در گوشی طبیعی نیست و هیچ راه حلی برای این مشکل وجود ندارد. بنابراین در حال حاضر تنها راه جایگزین کردن گوشی از طریق گارانتی یا یک دستگاه نو دیگر است.

اولین آپدیت Nothing Phone (1) با هدف افزودن چند ویژگی و رفع مشکلات منتشر شد

مشکلات نرم‌افزاری تلفن Nothing:

Nothing Phone 1 علاوه بر مشکلات سخت افزاری، با برخی مشکلات نرم افزاری نیز مواجه است. بیایید به آنها نیز نگاهی بیندازیم:

1_ مشکلات اتصال بلوتوث: چند روز پیش، یکی از کاربران در مورد این مشکل در Reddit گزارش داد. این کاربر ادعا کرد که قادر به اتصال دستگاه خود به هدفون بلوتوث نیست. او تلفن را راه اندازی مجدد کرد، اما همچنان مشکل حل نشده باقی مانده است. راه حلی که مطرح می‌شود این است که می توان صدای تماس و رسانه را در تنظیمات بلوتوث خاموش کرد و دوباره آنها را روشن کرد.

2_ تأخیر گاه به گاه پس از باز کردن قفل: یکی از کاربران Reddit نیز شکایت کرد که دستگاه آنها هر بار که قفل آن را باز می‌کند به طرز وحشتناکی عقب می‌افتد.

به طور کلی، هنوز چند کار باقی مانده است که این شرکت باید برای بهینه کردن اولین دستگاه خود انجام دهد. بسیاری از آنها به این بستگی دارد که آیا این شرکت به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری منظم را برای رفع مشکلات موجود در اولین دستگاه خود ارائه می‌کند یا خیر. اما خیلی از آنها نیز سخت‌افزاری بوده و به شانس شما بستگی دارند!

 

دیدگاه شما راجع به مسائل و مشکلات Nothing Phone 1 چیست؟ به نظر شما برند Nothing در ادامه راه خود موفق خواهد شد؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
V800B

هرچی ادعا بیشتر توان کمتر
ی گوشی کپی ایفون و چندتا لامپ مهتابی خوب هنر کردی
گوشی ک طراحیش زودی آدمو زده میکنه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری