حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هزینه ساخت شیائومی 12 اس اولترا حدوداً چقدر است؟

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | شیائومی

شیائومی 12 اس اولترا به عنوان غول دوربین‌محور جدید این شرکت توصیف می‌شود. شیائومی یکی از بهترین نمایشگر ها را نیز در این گوشی جای داده است. همچنین توسط سریع‌ترین پردازنده‌ای که کوالکام می‌تواند ارائه دهد هدایت می‌شود. اما شاید شما هم بخواهید بدانید هزینه بسته بندی همه اینها و موارد دیگر در یک دستگاه در کارخانه شیائومی چقدر است؟

شیائومی 12 اس اولترا با اسنپدراگون 8+ نسل 1 و سنسور دوربین 1 اینچی رسما معرفی شد

شیائومی اسمارت‌فون جدید اندرویدی خود، شیائومی 12 اس اولترا را به‌ عنوان یک پرچمدار فوق‌العاده در بسیاری از جهات معرفی کرد. اما آن را با قیمت تقریباً معقول 5999 یوان معادل 888 دلار آمریکا برای مدل پایه با 8 گیگابایتی رم عرضه کرد. اکنون، طبق تحقیقات Counterpoint، هزینه ساخت هر دستگاه Xiaomi 12S Ultra توسط شیائومی بدست آمده است.

لیست هزینه تجهیزات لازم برای ساخت هر دستگاه شیائومی 12 اس اولترا

لیست هزینه تجهیزات لازم برای ساخت هر دستگاه شیائومی 12 اس اولترا

هزینه ساخت شیائومی 12 اس اولترا برای این شرکت بیش از 500 دلار است

موسسه تحقیقاتی Counterpoint هزینه ساخت شیائومی 12 اس اولترا را حدود 516 دلار آمریکا برای هر واحد تخمین زده است. به عنوان یک صورتحساب تامین قطعات و سرهم‌بندی آنها، این رقم مسلماً نجومی است. اما شیائومی هنوز نتوانسته است تاج سامسونگ را در این زمینه برای گلکسی نوت 20 اولترا با هزینه ساخت 548 دلاری تصاحب کند.

جای تعجب نیست که بخش بزرگی از این هزینه ساخت به دوربین‌ ها و سنسور های جدید آن اختصاص یابد که گل سرسبد آنها سنسور Sony IMX989 جدید و عظیم خواهد بود. هزینه آنها مجموعاً 79 دلار یا 15 درصد از کل هزینه برای هر دستگاه شیائومی 12S Ultra است. با این حال، حتی این قیمت نیز با هزینه 128 دلاری برای بخش پردازشی که مجهز به پردازنده اسنپدراگون 8+ نسل 1 است، به حاشیه می‌رود. در واقع در هزینه ساخت شیائومی 12 اس اولترا تقریبا یک چهارم قیمت صرف تهیه پردازشگر برای این دستگاه شده‌ است.

جدای از آن به نظر می‌رسد شیائومی برای هر نمایشگر و سیستم ذخیره سازی جدید پرچمدار دوربین محور خود به ترتیب 89 و 58 دلار هزینه کرده است. گران‌ترین اجزای بعدی این تلفن همراه تجهیزات سیستم داده و اتصال 5G آن است که 24 دلار در هر عدد دستگاه است.

بر این اساس، به نظر می‌رسد شیائومی 60 درصد از آنچه را که در خرده‌فروشی می‌فروشد، هزینه ساخت این دستگاه کرده است. علاوه بر این، گفتنی است که این تجزیه و تحلیل، سایر هزینه ها مانند هزینه های تحقیق توسعه، بسته بندی یا حمل و نقل پرچمدار جدید شیائومی را در نظر نمی‌گیرد.

بنابراین، به نقل از منبع، این شرکت احتمالاً بر روی خرید های پرتعداد این دستگاه در بازار چین سرمایه گذاری می‌کند تا موفقیت درآمد با شیائومی 12 اس اولترا و جذابیت ممتاز آن در قیمت در دراز مدت به ثمر برسد.

 

متأسفانه این دستگاه در سطوح جهانی به فروش نمی‌رسد که مقایسه این قیمت ها در بازار جهانی مقدور باشد. اما نظر شما راجع به هزینه ساخت و هزینه فروش Xiaomi 12S Ultra در بازار چین چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری