حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

عمر باتری شیائومی ۱۲ لایت مشخص شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | تست، شیائومی، عمر باتری

گوشی ارازن خانواده شیائومی یعنی Xiaomi 12 Lite هفته گذشته در چین و امروز به صورت جهانی رونمایی شد. این دستگاه جانشین گزینه محبوب قبلی یعنی Xiaomi 11 Lite 5G می‌شود. با توجه به این که نسل جدید هم مثل نسل قدیم باتری خیلی بزرگی ندارد تا ضخامت دستگاه را بتواند پایین نگاه دارد، شاید درباره عمر باتری آن نگران باشید، اما نگرانی جایز است؟ عمر باتری شیائومی ۱۲ لایت مشخص شده و پاسخ این پرسش را خواهد داد.

عمر باتری شیائومی ۱۲ لایت

از آنجایی که Lite جدید و قدیم (در مدل NE) از تراشه یکسان، نمایشگرهای قابل مقایسه و ظرفیت باتری تقریباً یکسان بهره می برند (4300 میلی آمپر ساعت در 12 Lite در مقابل 4250 میلی آمپر ساعت در 11 Lite 5G NE)، ما عمدتاً نتایج مشابهی را انتظار داشتیم.

عمر باتری شیائومی ۱۲ لایت

عمر باتری شیائومی ۱۲ لایت

در تست های صفحه نمایش روشن هر دو دستگاه عمر باتری قابل احترامی داشتند و این نشان می دهد که عمر باتری نسل جدید با نسل قبلی می تواند مشابه باشد.

با این حال، امتیاز کلی پایین تر به سختی قابل چشم پوشی است. مشخص کردن مقصر دشوار است، اما ممکن است به دلیل نرم افزار جدیدتر باشد. شیائومی ۱۲ لایت به میزان قابل توجهی زمان آماده به کار و مکالمه 3G کمتری دارد.

در مقایسه با سایر رقبا این دستگاه با وجود عملکرد خوب در تست‌های نمایشگر روشن اما در امتیاز کلی عقب می‌افتد. با این وجود در مقابل دستگاهی مانند شیائومی ۱۱ تی پرو که باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری دارد، عملکرد بهتری دارد.

مقایسه عمر باتری شیائومی ۱۲ لایت با رقبا

مقایسه عمر باتری شیائومی ۱۲ لایت با رقبا

سرعت شارژ شدن Xioami 12 Lite

شارژ جدید 67 واتی شیائومی در مقایسه با شارژ قدیمی 33 واتی که توسط نسل قبلی پشتیبانی می‌شد، یک گام بزرگ رو به جلو است. ۱۲ لایت جدید تنها در 30 دقیقه به 84 درصد رسید. این در حالی است که شارژ کامل از ۰ تا ۱۰۰ تنها ۵۰ دقیقه طول کشید. اگرچه زمان شارژ کامل تنها 15 دقیقه کاهش یافته است، منحنی شارژ در محدوده زیر 90 درصد بسیار سریعتر است.

در رقابت با رقبا اما شارژ 67 واتی لزوماً برترین نیست. مطمئناً رقابتی است، اما باید باتری 4300 میلی آمپر ساعتی گوشی را نیز در نظر بگیریم. این رقابت اغلب با باتری های بزرگتر از 4500 میلی آمپر ساعت شکل می‌گیرد و این بر زمان شارژ تأثیر می گذارد.

نظر شما چیست؟ شیائومی ۱۲ لایت را در بخش باتری می پسندید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)