حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

امتیاز بنچمارک چیپست دیمنستی ۹۰۰۰ پلاس مدیاتک مشخص شد

نوشته

1 سال قبل | یک دیدگاه | اخبار، بنچمارک، سخت‌افزار، مدیاتک

اخیرا شرکت مدیاتک از نسخه جدید تراشه دیمنستی ۹۰۰۰ تحت عنوان دیمنستی ۹۰۰۰ پلاس رونمایی کرده است. حالا در میان شایعات مختلف، امتیاز بنچمارک چیپست دیمنستی ۹۰۰۰ پلاس مدیاتک نیز مشخص شده است که گویای یک عملکرد فوق‌العاده عالی است. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

امتیاز بنچمارک چیپست دیمنستی ۹۰۰۰ پلاس یک عملکرد عالی را وعده می‌دهد…!

شرکت کوالکام، چیپست اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ را بر اساس اسنپدراگون ۸ نسل ۱ معرفی کرد. به طور مشابه، مدیاتک نیز چیپست دیمنستی ۹۰۰۰ پلاس را بر اساس دیمنستی ۹۰۰۰ معرفی کرده است. هر دو پردازنده از فناوری پردازش ۴ نانومتری TSMC و هسته فوق‌العاده قدرتمند X2 پشتیبانی می‌کنند. فرکانس فوق‌العاده بالا ۳.۲ گیگاهرتز پس از عرضه اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱، حالا در این تراشه رخ‌نمایی می‌کند.

مدیاتک Dimensity 9000 Plus با اورکلاک هسته اصلی رسما معرفی شد

همچنین گزارش‌هایی از بیانیه رسمی مدیاتک برای این تراشه منتشر شده است. حالا تنها یک روز پس از معرفی Dimensity 9000+، این تراشه اکنون در پایگاه داده GeekBench 5 در حال بررسی است. این تراشه دارای امتیاز تک هسته‌ای ۱۳۲۲ و امتیاز چند هسته‌ای ۴۳۳۱ است. به طور کلی می‌توان گفت که چیپست دیمنستی ۹۰۰۰ پلاس مدیاتک، تراشه اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ را کنار می‌زند.

امتیاز بنچمارک چیپست دیمنستی ۹۰۰۰ پلاس

در مقایسه با نتایج تراشه اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱، تراشه دیمنستی ۹۰۰۰ پلاس با حدود ۲۰ امتیاز در بخش تک هسته‌ای و حدود ۱۳۰ امتیاز در بخش چند هسته‌ای، برتری دارد. اگر به یاد داشته باشید، اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ دارای امتیاز تک هسته‌ای ۱۳۱۱ و امتیاز چند هسته‌ای ۴۰۷۰ بود. در حال حاضر، دیمنستی ۹۰۰۰ پلاس که به تازگی معرفی شده است، قطعا ظرفیت زیادی برای بهینه سازی بیشتر دارد.

علاوه بر این، خود تراشه دیمنستی ۹۰۰۰ دارای راندمان انرژی بسیار عالی است. عملکرد و بهره‌وری انرژی این تراشه‌، مزیت تجاری بیشتری را برای آن به همراه خواهد داشت. این بدان معناست که تراشه Dimensity 9000+ در عملکرد تک هسته‌ای و چند هسته‌ای از Snapdragon 8+ Gen 1 پیشی می‌گیرد. بنابراین، در حال حاضر قوی‌ترین پردازنده دنیای اندروید است.

امتیاز بنچمارک چیپست دیمنستی ۹۰۰۰ پلاس

بر اساس آن چه که در Dimensity 9000 دیده‌ایم، تراشه Dimensity 9000+ فرکانس سوپر قدرتمند X2 را از ۳.۰۵ گیگاهرتز به ۳.۲ گیگاهرتز افزایش می‌دهد. علاوه بر این، سه هسته A710 بزرگ در فرکانس ۲.۸۵ گیگاهرتز و چهار هسته کوچک A510 نیز در فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز باقی مانده‌اند. به طور کلی، CPU این تراشه نسبت به نسل قبلی، دارای ۵ درصد قدرت بیشتر است. ممکن است این مقدار چندان زیاد نباشد اما یک پیشرفت خوب خواهد بود.

امتیاز بنچمارک چیپست دیمنستی ۹۰۰۰ پلاس

به گفته GizChina، پردازنده گرافیکی هنوز هم یک نسخه ده هسته‌ای مبتنی بر Mali-G710 است. مدیاتک می‌گوید که عملکرد کلی این تراشه جدید در بخش گرافیک، ۱۰ درصد افزایش یافته است و سایر مشخصات نیز، همانند نسل قبلی باقی مانده است. این تراشه با پیکربندی‌هایی مانند حافظه LPDDR5X 7500 مگابیت بر ثانیه، واحد APU 590 AI، موتور بازی HyperEngine 5.0، فناوری تصویربرداری Imgiq ۷۹۰، فناوری نمایش MiraVision ۷۹۰، باند پایه R16 5G با سه حامل ۷ گیگابیت بر ثانیه‌ای، فناوری Wi-Fi 6E 2×2، بلوتوث ۵.۳، فناوری UltraSave 2.0 power saving و موارد دیگر همراه شده است.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
alikarimi

سلام، واقعا بازم آفرین بر مدیاتک، کی فکرشو میکرد که مدیاتک یروزی قویترین چیپست موبایل رو بسازه، واقعا کارکردش عالی هستش، کلا مدیاتک ازوقتی که سری دایمن سیتی رو، رونمایی کرد روزبه روز پیشرفت کردو الانم به اینجا رسیده و انصافا بگیریم حقشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان