حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل iPadOS 16 را با بهبود مولتی تسکینگ، صفحه قفل جدید و اپلیکیشن آب‌وهوا اختصاصی معرفی کرد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل

اپل در جریان رویداد WWDC 2022 امروز خود، به‌صورت رسمی از iPadOS 16 با ارائه قابلیت‌های بیشتر برای آیپد رونمایی کرد. سیستم‌عامل جدید iOS 16 برای iPad درنهایت برنامه آب‌وهوا و بهبودهای مولتی تسکینگ، به‌علاوه‌ی چندین ویژگی جدید دیگر را به‌ارمغان می‌آورد.

سیستم‌عامل iPadOS 16 اپل

Collaboration یکی از ویژگی‌های جدید iPadOS 16 است که کاربر می‌تواند افراد را برای همکاری در برنامه‌های خاص، مانند مجموعه iWork ،Safari و برنامه‌های شخص‌ثالث، به‌صورت همزمان اضافه کند.

اپل همچنین در آینده ویژگی Free Form را ارائه خواهد کرد که به‌گفته‌ی این شرکت “برای جلسات هم‌فکری عالی است” و به کاربران این امکان را می‌دهد که همه‌ی افراد را در یک مکان دیده، به‌اشتراک گذشته و با هم همکاری کنند. کاربران همچنین می‌توانند مشارکت های دیگران را هنگام افزودن محتوا یا ویرایش در زمان واقعی مشاهده کنند. Freeform همچنین به همکاران اجازه می‌دهد تا یک جلسه را از FaceTime شروع کرده و به‌روزرسانی‌های دیگران را مستقیماً در رشته پیام‌ها مشاهده کنند.

علاوه‌بر این، اپل درحال برنامه‌ریزی برای آوردن ویندوز به iPad با ویژگی Stage Manager است که در مک نیز در دسترس خواهد بود. این قابلیت به‌طور خودکار برنامه‌ها و پنجره‌ها را سازماندهی کرده و جابجایی بین کارها را سریع و آسان‌تر می‌کند. با این روش، کاربران می‌توانند برنامه‌ها را از Dock باز کرده تا گروه‌هایی از برنامه‌ها را برای مولتی تسکینگ سریع‌تر و انعطاف‌پذیرتر ایجاد کنند.

قابلیت Stage Manager

قابلیت Stage Manager

Stage Manager که در iPad Pro و iPad Air با تراشه M1 موجود است، با پشتیبانی کامل از نمایشگر خارجی با وضوح حداکثر 6K ارائه می‌شود، بنابراین کاربران می‌توانند با حداکثر چهار برنامه در iPad و چهار برنامه در صفحه‌نمایش خارجی کار کنند.

در سایر ویژگی‌های اضافه‌شده، قابلیت Live Text به ویدیو می‌آید و متن را در فریم‌های ویدیوی مکث‌شده کاملاً تعاملی می‌کند، نمایش زوم به کاربران اجازه می‌دهد تراکم پیکسلی نمایشگر را افزایش دهند تا بتوانند محتوای بیشتری در برنامه‌های خود مشاهده کنند.

برنامه آب‌وهوا و موارد دیگر

اپل درحال ارائه یک برنامه آب‌وهوا مخصوص برای آیپد است. این شرکت همچنین یک API برای داده‌های آب‌وهوا خواهد داشت.

برنامه آب‌وهوا آیپد

برنامه آب‌وهوا آیپد

درست مانند iOS 16، نسخه 16 از سیستم‌عامل iPadOS با افزودن ویجت‌ها به صفحه قفل، تنظیم عمق میدان با تصویر پس‌زمینه و موارد دیگر، یک صفحه قفل بازطراحی‌شده جدید را به ارمغان می‌آورد.

با گالری تصاویر پس‌زمینه موجود در iOS 16، اپل گزینه‌های جدید والپیپر را به‌اضافه‌ی انیمیشن‌های جدید هنگام باز کردن قفل iPad خود اضافه کرده است.

برای کسانی که از اپلکیشین Messages استفاده می‌کنند، iPadOS 16 دارای سه ویژگی اصلی است: امکان ویرایش پیام‌ها، لغو ارسال پیام‌ها و همچنین علامت‌گذاری پیام به‌عنوان خوانده‌نشده.

iPadOS 16 همچنین موارد زیر را به‌همراه خواهد داشت:

Undo/Redo در سراسر سیستم

پیدا کردن و ادغام کارت‌ها

به‌روزرسانی بزرگ Files با قابلیت‌های جدید

تجربه جدید Find and Replace

پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان iPadOS 16 از امروز برای اعضای برنامه توسعه‌دهنده اپل در دسترس است و نسخه آزمایشی عمومی آن ماه آینده برای کاربران iPadOS منتشر خواهد شد.

نظر شما درباره نسخه جدید سیستم‌عامل iPadOS 16 اپل و امکانات و قابلیت‌های جدید اضافه‌شده به آن چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی