حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مشخصات کامل گلکسی زد فولد 4 سامسونگ فاش شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ، شایعات

طبق اطلاعاتی که تاکنون منتشر شده است، انتظار می‌رود که Galaxy Z Fold 4 سامسونگ به‌روزرسانی‌های مهمی در زمینه‌ی دوربین‌های اصلی و بهبودهای تکراری و جزئی در سایر موارد را به‌ارمغان آورد. در هفته‌های اخیر شاهد افشای اطلاعات پیرامون این موارد بوده‌ایم. حال، افشاگر Yogesh Brar اخیرا مشخصات کامل گلکسی زد فولد 4 را منتشر کرده است که در ادامه نگاهی به آن می‌اندازیم.

مشخصات کامل گلکسی زد فولد 4 سامسونگ

اصلی‌ترین بخش این دستگاه یعنی نمایشگر داخلی آن، ظاهراً در ابعاد 7.6 اینچ باقی خواهد ماند. بااین‌حال، گفته می‌شود سامسونگ درحال کار بر روی کاهش چین‌وچروک نمایشگر داخلی است. همچنین بخشی از تلاش برای بهبود این نمایشگر، شامل استفاده از شیشه فوق‌نازک (Super UTG) سخت‌تر نیز می‌شود. نمایشگر داخلی و نمایشگر 6.2 اینچی خارجی همچنان از پنل‌های AMOLED با رفرش‌ریت 120 هرتز استفاده می‌کنند که رزولوشن آن‌ها نیز مشابه گذشته باقی می‌ماند، هرچند با نسبت‌های تصویر کمی متفاوت.

در ادامه به بخش دوربین می‌رسیم؛ جایی‌که افشاگر مذکور می‌نویسد که ماژول اصلی در پنل پشتی دارای سنسور 50 مگاپیکسلی (مشابه با گلکسی S22) خواهد بود. این میزان نسبت‌به سنسور 12 مگاپیکسلی مدل گلکسی زد فولد 3 پیشرفت داشته و سایز سنسور بزرگ‌تر، به‌معنای کیفیت عکاسی بهتر نیز است. همچنین گفته می‌شود که لنز تله‌فوتو نیز بهبودهایی را کسب کرده و اکنون به بزرگنمایی 3 برابر اپتیکال با سنسور 12 مگاپیکسلی ختم می‌شود. تنها جایی که در قسمت دوربین بدون تغییر باقی می‌ماند، لنز فوق‌عریض است که البته مشابه با سایر دستگاه‌های سری گلکسی S22 با رزولوشن 12 مگاپیکسلی همراه می‌شود.

دوربین سلفی زیر نمایشگر (داخلی)، 16 مگاپیکسلی گزارش شده است، اما باید توجه داشت که وضوح فیزیکی Z Fold 3 سال گذشته نیز، همین مقدار بود و به‌علت پردازش تصویر پیچیده‌تر، رزولوشن نهایی آن به 4 مگاپیکسل کاهش می‌یافت. باید دید که آیا امسال دوباره این اتفاق می‌افتد یا خیر. دوربین سلفی در سوراخ نمایشگر بیرونی اما، کماکان در 10 مگاپیکسل باقی خواهد ماند.

مقایسه مشخصات گلکسی زد فولد 4 و زد فولد 3 سامسونگ

مقایسه مشخصات گلکسی زد فولد 4 و زد فولد 3 سامسونگ

انتظار می‌رود سامسونگ با اسنپدراگون 8+ نسل 1 که به‌تازگی معرفی شده است، قدرت پردازشی گوشی تاشو آینده خود را به‌همراه رم بیشتر، 12 یا 16 گیگابایت، از 12 گیگابایت نسل قبل، افزایش دهد. فضای ذخیره‌سازی باید با گزینه‌های 256 گیگابایتی و 512 گیگابایتی فعلی یکسان باشد. انتظار می‌رود این گوشی ظرفیت باتری خود را بر روی 4400 میلی‌آمپرساعتی و سرعت شارژ 25 واتی حفظ کند.

Galaxy Z Fold 4 همچنین برخی از ویژگی‌های Z Fold 3 مانند گواهینامه مقاومت در برابر آب IPX8، بلندگوهای استریو، اتصال پیشرفته و پشتیبانی از S Pen را به‌همراه خواهد داشت که البته بدون اسلات اختصاصی قلم عرضه می‌شود.

طبق گزارش‌ها، سامسونگ تولید انبوه گلکسی Z Fold 4 و Z Flip 4 را از چندی پیش آغاز کرده است، بنابراین انتظار می‌رود زمان رونمایی و عرضه این دستگاه‌ها، مطابق هر سال در مردادماه باشد. همچنین تحلیلگران انتظار دارند که این شرکت در سال جاری، از هر مدل از گوشی تاشو خود دو برابر بیشتر نسبت‌به سال گذشته تولید کرده و فروش بالایی را رقم بزند.

نظر شما پیرامون مشخصات کامل گلکسی زد فولد 4 سامسونگ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی