حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گلکسی زد فولد 4 سامسونگ با دوربین گلکسی اس 22 و لولای تکی مقاوم معرفی خواهد شد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ، شایعات

گوشی‌های تاشو سری گلکسی زد فولد سامسونگ در چند سال گذشته بسیار رشد کرده‌اند و سومین نسل از آن‌ها که سال گذشته عرضه شد، به‌واقع دستگاه جذاب و کارآمدی بود. بااین‌حال، این گوشی کماکان کاستی‌هایی به‌خصوص در بخش دوربین داشته و همین مورد باعث می‌شود که انتظاراتمان را برای گلکسی زد فولد 4 بالا ببریم چراکه به‌نظر می‌رسد این گوشی شامل یک به‌روزرسانی بزرگ در بخش دوربین و همچنین بهینه‌سازی لولا خواهد بود.

بهبود دوربین و مقاومت گلکسی زد فولد 4

طبق گفته‌ی GalaxyClub، سامسونگ درحال‌حاضر درحال کار بر روی ارائه بزرگ‌ترین به‌روزرسانی دوربین به پرچمدار تاشو خود با گلکسی Z Fold 4 است. تا به امروز، هر دستگاه از سری “Fold” سامسونگ با سه دوربین پشتی عرضه شده است که منحصراً از سنسور 12 مگاپیکسلی استفاده می‌کنند. تنها استثنا مربوط به دوربین فوق‌عریض گلکسی زد فولد اصلی بود که از سنسور 16 مگاپیکسلی بهره می‌برد. گلکسی زد فولد 3 با وجود استفاده از سه سنسور 12 مگاپیکسلی نسبتا قدیمی، اما باز هم به‌لطف پشتوانه نرم‌افزاری، عملکرد دوربین قابل‌قبولی را از خود به‌جای گذاشت.

در مقابل، سامسونگ امسال مجموعه گلکسی S22 خود را اصلاح کرد؛ با تجهیز S22 و +S22 به یک سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی بزرگ‌تر و لنز تله‌فوتو بهتر. در بررسی‌های صورت‌گرفته از این دستگاه‌ها، عملکرد دوربین هر دوی این دستگاه‌ها بسیار خوب ارزیابی شده و پابه‌پای سنسور 108 مگاپیکسلی گلکسی اس 22 اولترا، تصاویر و ویدیوها را ضبط می‌کردند.

بهبود دوربین و مقاومت گلکسی زد فولد 4

بهبود دوربین و مقاومت گلکسی زد فولد 4

اگر گزارش جدید منتشرشده صحت داشته باشد، سامسونگ حداقل یکی از دوربین‌های گلکسی اس 22 که گفته می‌شود لنز تله‌فوتو 3x است را در گلکسی زد فولد 4 استفاده خواهد کرد. درحالی‌که سنسور 10 مگاپیکسلی نسبت به لنز تله‌فوتو گلکسی زد فولد 3 ازنظر رزولوشن کاهش‌یافته است، اما Fold 4 را با دامنه زوم بیشتر تقویت می‌کند، چیزی که کمبود آن در گوشی تاشو پرچمدار سامسونگ به‌شدت حس می‌شود. درحال‌حاضر هیچ تضمینی برای ارائه این قابلیت وجود ندارد، اما به‌نظر می‌رسد یک فرض منطقی است که سامسونگ درنظر داشته باشد تا سنسور 50 مگاپیکسلی S22 را در Fold 4 نیز استفاده کند، اما این مورد هنوز تأیید نشده است. با توجه به اینکه دستگاه‌های تاشو از مشکلات محدودیت فضا رنج می‌برند، جای تعجب نیست که سامسونگ دوباره به استفاده از همان حسگر تصویر 12 مگاپیکسلی روی بیاورد.

گزارش جداگانه‌ای همچنین به برنامه‌ریزی سامسونگ برای اصلاح طراحی لولا در گلکسی زد فولد 4، در اولین به‌روزرسانی بزرگ از زمان شروع این سری، اشاره می‌کند. @TheGalox_ که سابقه مناسبی در ارائه‌ی این جزئیات دارد، ادعا می‌کند که سامسونگ از طراحی لولای تکی در Fold 4 استفاده خواهد کرد، برخلاف طراحی لولای دوگانه که در دستگاه‌های قبلی استفاده می‌شد. این مورد ظاهراً منجر به یک دستگاه سبک‌تر و نازک‌تر شده و همچنین قیمت نهایی این گوشی را نیز کاهش می‌دهد. حذف برخی از قطعات متحرک نیز می‌تواند منجر به بهبود دوام شود.

انتظار می‌رود سامسونگ گلکسی زد فولد 4 و گلکسی زد فلیپ 4 را در مردادماه سال جاری معرفی کند.

دیدگاه شما پیرامون مشخصات احتمالی گلکسی زد فولد 4 و بهبودهای صورت‌گرفته در بخش دوربین و مقاومت این دستگاه تاشو چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی