حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بتای ۲.۱ اندروید ۱۳ برای گوشی‌های هوشمند پیکسل عرضه شد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | Android، اخبار، اندروید ۱۳

گوگل با اندروید ۱۳ مسیر بسیار خوبی را در پیش گرفته است. در این نسخه که فعلا مراحل بتای خود را پیش می‌برد، کاربران به تجربه آن پرداخته و مشکلات و ایرادات آن را شناسایی و گزارش می‌کنند. به تازگی نیز بتای ۲.۱ اندروید ۱۳ برای گوشی‌های هوشمند پیکسل عرضه شده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

بتای ۲.۱ اندروید ۱۳ منتشر شد

گوگل به‌تازگی آپدیت فریمور جدیدی را برای گوشی‌های هوشمند پیکسل منتشر کرده است. به‌روز رسانی مورد بحث به کاربرانی که در کانال پایدار هستند مربوط نمی‌شود. در واقع حالا اندروید ۱۳ و آخرین نسخه بتا ۲ منتشر شده است. این آپدیت جدید، به طور دقیق‌تر، نام Android 13 Beta 2.1 را دارد و چند بهبود و تغییر مهم را برای گوشی‌های هوشمند پیکسل به ارمغان می‌آورد. طبق معمول در کانال بتا، به‌روزرسانی چند مشکلی را که روی گوشی‌های هوشمند پیکسل تأثیر گذاشته بود، برطرف می‌کند.

سه قابلیت مهم اندروید ۱۳

یادداشت‌های زمان انتشار گوگل به رفع موارد زیر اشاره کرده است:

  • رفع مشکلی که در آن تایپ کردن در نوار جستجو منجر به نمایش لیستی خالی از پیشنهادات می‌شود.
  • رفع مشکل مشکل در عملکرد دستگاه‌ها و راه‌اندازی مجدد هنگام روشن شدن هات اسپات.
  • رفع مشکلی که در آن صدای شماره گیری تماس به صورت مداوم در پس زمینه یک تماس تلفنی شنیده می‌شود.
  • رفع مشکل خرابی دستگاه‌ها و راه‌اندازی مجدد آن پس از قطع اتصال از Android Auto.

جالب اینجاست که این به‌روزرسانی هنوز مشکلاتی را که در بتای ۲ که در ۱۱ می منتشر شده بود را به همراه دارد و در واقع رفع نشده است. با این اوصاف، این به‌روزرسانی را بسیار مهم و جدی در نظر نگیرید، زیرا یک بیلد پایدار است. بر اساس گزارش 9to5Google، مشکل نوار جستجو با وجود به‌روزرسانی‌هایی که منتشر شده است، همچنان باقی است. کسانی که از اندروید ۱۳ بتا استفاده می‌کنند، یک اعلان OTA به همراه پچ به‌روز رسانی برای گوشی خود دریافت خواهند کرد.

همچنین برای کسانی که از اندروید 12 QPR استفاده می‌کنند، نسخه بتای سه ماهه پلتفرم را باید دنبال نمایند و همچنین کاربران باید از آن انصراف دهند و دوباره برای بتای اندروید ۱۳ ثبت نام کنند. اگر می‌خواهید ثبت‌ نام کنید، در بیشتر موارد نمی‌توانید بدون پاک کردن داده‌ها، به نسخه عمومی دسترسی پیدا کنید. بنابراین، قبل از ثبت نام در درایور روزانه خود، مطمئن شوید که برای مشاهده اشکالات احتمالی آماده هستید.

کاهش زمان بارگذاری بازی ها در اندروید ۱۳

از سوی دیگر همچنین لازم به ذکر است که گوگل در رویداد I/O، برنامه بتا را گسترش داد و اندروید ۱۳ را به آن اضافه کرد. همانطور که می‌دانید، در اوایل این ماه، گوگل کنفرانس Google I/O را برای توسعه دهندگان برگزار کرد. در این مرحله، این شرکت اندروید ۱۳ را ارائه کرد و نسخه دوم بتای آن را نیز آغاز کرد. جالب اینکه گوگل نیز از این فرصت استفاده کرد و لیستی از شرکا و شرکت‌های سازندگان محصولات اندروید شخص ثالث را که در برنامه بتا شرکت خواهند کرد، فاش کرد.

به گفته GizChina، این لیست شامل برندهایی مانند OnePlus، Realme، Nokia و حتی Tecno است. شما می‌توانید لیست کامل گوشی‌های هوشمند را در صفحه رسمی گوگل پیدا کنید. همچنین قابل ذکر است که این شرکت از این رویداد برای معرفی ساعت آینده گوگل یعنی پیکسل واچ و سری پیکسل ۷ نیز استفاده کرد. متاسفانه، به نظر نمی‌رسد که Pixel Notepad تاشو در سال ۲۰۲۲ عرضه شود.

اندروید ۱۳ روی کدام مدل از گوشی‌ها قابل نصب است؟!

اینطور که پیداست، حدود ۲۲ دستگاه می‌توانند اندروید ۱۳ را دریافت کنند. در هفته گذشته، گوگل به طور رسمی اندروید ۱۳ و ویژگی‌های خاص آن را همراه با پیکسل 6a و سایر محصولات معرفی کرد. در طول این رویداد، این شرکت همچنین از گسترش برنامه اندروید ۱۳ بتا به دستگاه‌های بیشتری خبر داد. این شرکت در حال ایجاد یک مشارکت قوی با برخی از تولیدکنندگان بزرگ اندرویدی برای ارائه نسخه بتا اندروید ۱۳ قبل از انتشار کامل است. در نتیجه، بسیاری از کاربران گوشی‌های هوشمندی که متعلق به گوگل نیستند، می‌توانند اندروید ۱۳ را نصب کرده و آنچه را که با به‌روزرسانی جدید ارائه می‌شود، بررسی کنند.

با این حال، این به‌روز رسانی ممکن است به انتظاراتی که آن‌ها در این گوشی‌های هوشمند شخص ثالث می‌بینند نزدیک نباشد. به هر حال، بسیاری از شرکت‌ها پوسته‌های مخصوص به خود را دارند که زیبایی بیشتری نسبت به اندروید خالص دارد. امسال در مجموع 12 شرکت بزرگ اندرویدی به بخش بتا اندروید ۱۳ می‌پیوندند. تغییر بزرگ این نسخه، این است که شرکت TCL دیگر در برنامه تست نسخه بتا حضور ندارد و اکنون لنوو به جای آن قرار گرفته است.

دارک مد خودکار در اندروید ۱۳

از آنجایی که پوشش نسخه‌های فعلی اندروید و نسخه ناتمام آینده ممکن است کار سختی باشد، برخی از برندها تمایل دارند فقط یک دستگاه را به این برنامه اضافه کنند. با این حال، هنوز هم برخی هستند که قادر به ارائه بیلدهایی برای چندین محصول هستند. به هر حال، تعداد دستگاه‌هایی که در حال حاضر می‌توانند از اندروید ۱۳ بتا بهره‌مند شوند، حدود ۲۲ مورد است. اگر تعداد گوشی‌های اندرویدی موجود در بازار را در نظر بگیریم، ممکن است این عدد، عدد قابل‌ توجهی نباشد، اما به نسبت میزان توزیع اندروید ۱۳، همچنان عدد بزرگی محسوب می‌شود. متاسفانه، پیوستن به اندروید ۱۳ بتا به معنای ارائه سریع‌تر آپدیت اندروید ۱۳ برای برخی از این شرکت‌ها نیست.

بدیهی است که گوگل با تعداد بیشتری از محصولات که اندروید ۱۳ بتا را دریافت می‌کنند، در این برنامه شرکت خواهد کرد. در حال حاضر ۸ گوشی هوشمند گوگل پیکسل، بخشی از این برنامه هستند. پس از این، دستگاه‌های شیائومی شامل دو گوشی هوشمند و یک تبلت hsj. یکی دیگر از برندهای چینی Oppo است که نسخه بتای یک دستگاه و تنها گوشی هوشمند تاشو خود را دارد. شرکت های دیگر عبارتند از: Asus، Lenovo، HMD، OnePlus، Realme، Sharp، Tecno، Vivo و ZTE لیست دستگاه هایی که بخشی از برنامه تست اندروید ۱۳ بتا هستند عبارتند از:

گوگل
Pixel ۴
Pixel ۴ XL
Pixel ۴a
Pixel ۴a 5G
Pixel ۵
Pixel ۵a
Pixel ۶
Pixel ۶ Pro

شیائومی
Xiaomi ۱۲
Xiaomi ۱۲ Pro
Xiaomi Pad ۵

اوپو
Oppo Find X۵ Pro
Find N

ایسوس
Asus Zenfone 8

لنوو
Lenovo Tab P12 Pro

HMD Global
Nokia X۲۰

وان پلاس
Oneplus ۱۰ Pro

ریلمی
Realme GT ۲ Pro

شارپ
Sharp Aquos Sense ۶

تکنو
Tecno Camon ۱۹ Pro 5G

ویوو
Vivo X۸۰ Pro

ZTE
ZTE Axon ۴۰ Ultra

از طریق این لینک می‌توانید نسخه بتای هر یک از دستگاه‌ها را دریافت کنید. هر شرکت مجموعه‌ای از رویه‌های خود را برای به دست آوردن اندروید ۱۳ ارائه می‌دهد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان