حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تاخیر در عرضه آیفون ۱۴ به دلیل قرنطینه چین بسیار محتمل است

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار

این روزها اخبار زیادی درباره مشکلات شرکت‌ها و خطوط تولید آن‌ها به خاطر شیوع مجدد کرونا در چین و اعمال قرنطینه‌های چین می‌شنویم. گویا این موضوع فقط محدود به محصولاتی همچون مک بوک پرو و استودیو دیسپلی اپل نیست و حتی تاخیر در عرضه آیفون ۱۴ به دلیل قرنطینه چین بسیار محتمل است. با ترنجی همراه باشید.

احتمالا شاهد تاخیر در عرضه آیفون ۱۴ باشیم…!

اپل به طور سنتی، نسل جدیدی از آیفون‌های خود را در ماه سپتامبر معرفی می‌کند، اما امسال قرنطینه‌های اعمال شده چین، این شرکت را غافلگیر کرده و اکنون روند آماده‌ سازی برای شروع تولید انبوه دستگاه‌های سری آیفون ۱۴ به تعویق افتاده است. البته شرکای اپل هنوز فرصت دارند تا گوشی‌های هوشمند جدید این برند را به موقع عرضه کنند. اما برای این کار، فعالیت فعلی باید اجباری شود.

در پایان ماه مارس، به دلیل افزایش تهدید شیوع ویروس کرونا در شانگهای و برخی دیگر از مناطق چین، مقامات محلی محدودیت‌هایی را برای تردد شهروندان اعمال کردند. بسیاری از شرکت‌ها برای چند هفته متوالی بیکار بودند و تنها با سخت‌ترین محدودیت‌ها می‌توانستند کار خود را از سر بگیرند. به عنوان مثال، کارخانه تولید آیفون پگاترون در شانگهای، نمی‌تواند تا ۱۶ می تولید خود را از سر بگیرد.

تاخیر در عرضه آیفون ۱۴

طبق گزارش Nikkei Asian Review، دو پیمانکار اپل، یعنی فاکسکان و پگاترون، در تولید نسل جدید آیفون‌ها، یعنی آیفون ۱۴ مشارکت دارند که فعالیت‌های شرکت‌های آن در چین به‌ دلیل تعطیلی‌ها به طور قابل توجهی تحت تاثیر قرار گرفته است. سخت‌افزار مورد نیاز نسل بعدی گوشی‌های هوشمند اپل در ابتدا باید تا ژوئن آماده شود و تا آگوست به تولید انبوه برسد. اما اکنون حداقل تولید یکی از آن چهار مدل، سه هفته از برنامه عقب است. اینکه آیا شرکای اپل قادر خواهند بود تا در اولین فرصت ممکن، گوشی‌های هوشمند جدید را در مقادیر کافی تولید کنند، یک سوال بزرگ است.

شرکای اپل زمان کافی برای شروع تولید آیفون 14 نخواهند داشت

طبق گفته منابع مطلع، اپل هنگام در نظر گرفتن خطرات برای سال جاری، عمدتا بر کمبود قطعات متمرکز شده و به طور ویژه نیز احتمال قرنطینه‌های بزرگ در چین را در نظر نمی‌گرفته که منجر به این عواقب نه چندان خوشایند شده است. بخشی از سفارشات برای تولید آیفون‌های جدید توسط تولید کننده‌ای به نام Luxshare خواهد بود که قبلا در تولید هدفون‌های بی سیم AirPods نقش داشت. این پیمانکار قادر به تولید دو مدل از چهار مدل سری آیفون ۱۴ خواهد بود. اما این شرکت بخشی از برنامه تولید سخت‌افزار آن‌ها نخواهد بود.

تاخیر در عرضه مک بوک و استودیو دیسپلی اپل تا چند ماه دیگر محتمل است

سری آیفون‌های سال ۲۰۲۲ از چهار مدل تشکیل شده است که شامل آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پرو با نمایشگرهای ۶.۱ اینچی و آیفون ۱۴ مکس و آیفون ۱۴ پرو مکس با نمایشگرهای ۶.۷ اینچی خواهند بود. همچنین لازم به ذکر است که آیفون مینی جمع و جور اپل، امسال عرضه نخواهد شد.

به گفته خبرگزاری GizChina، درک این نکته مهم است که راه اندازی فرآیند تولید به صورت حلقه بسته (زندگی کارکنان در محل کار تا پایان قرنطینه) در چین، پس از یک قرنطینه طولانی هنوز سرعت توسعه محصولات جدید را افزایش نداده است. از آنجایی که متخصصان نمی‌توانند آزادانه در سراسر کشور تردد کنند، تولید دستگاه‌های الکترونیکی پیچیده، بسیار دشوارتر خواهد بود. با این حال، گذشت دو سال از همه‌گیری کرونا، باید به اپل و شرکای آن یاد می‌داد تا برای رویارویی با چنین مشکلاتی آماده شوند. نظر شما کاربران ترنجی درباره تاخیر در عرضه آیفون ۱۴ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان