حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

همکاری شیائومی و لایکا رسما تأیید شد: عرضه اولین گوشی حاصل این مشارکت در حوالی تیرماه

نوشته

1 سال قبل | 2 دیدگاه | دوربین، شیائومی

شایعه‌ای که از حدود یک سال قبل به بیرون درز کرده بود، سرانجام به حقیقت پیوست. امروز و طی یک بیانیه، کمپانی شیائومی رسما اطلاع داده است که درحال کار بر روی یک همکاری استراتژیک با لایکا می‌باشد و اولین گوشی هوشمند پرچمدار دوربین‌محور که به‌طور مشترک توسط این دو شرکت توسعه یافته، در ماه جولای امسال (حوالی تیر) معرفی خواهد شد. ازآنجایی‌که شایعات در مورد شراکت شیائومی و لایکا درست بود، حدس دستگاه موردبحث نیز چندان کار سختی نخواهد بود؛ بله، منظور ما دقیقا شیائومی 12 اولترا است.

همکاری شیائومی و لایکا

همان‌طور که احتمالا اطلاع دارید، شناخته‌شده‌ترین و قطعاً موفق‌ترین همکاری این برند سازنده دوربین با یک شرکت تولیدکننده گوشی هوشمند، تاکنون با کمپانی هواوی بوده است؛ اما ازآنجایی‌که شرکت چینی همچنان تحت‌تأثیر تحریم‌های ایالات‌متحده قرار دارد، منطقی است که لایکا بخواهد عرصه‌های جدیدی را امتحان کند.

طبق بیانیه مطبوعاتی مشترک این دو شرکت، “شیائومی و لایکا ایده‌های مشابهی در مورد تصویربرداری موبایل دارند” و هر دو مشتاق هستند تا عکاسی با موبایل را به سطح بالاتری برسانند. مدیرعامل شیائومی، Lei Jun، پیرامون مشارکت جدید کمپانی خود بیان می‌کند:

شیائومی بر ایجاد تجربه کاربری نهایی تمرکز دارد و همیشه امیدوار بوده تا توانایی‌های عکاسی با گوشی‌های هوشمند را تا حد زیادی کشف کند. شیائومی و لایکا با اهداف و ایده‌های یکدیگر موافق هستند و همکاری آن‌ها شامل طراحی اپتیک دوربین،‌ به‌عنوان تنظیم جهت‌گیری‌های زیبایی‌شناختی، نیز می‌شود.

همکاری شیائومی و لایکا

همکاری شیائومی و لایکا

مدیرعامل لایکا، Matthias Harsch، نیز در این‌باره اظهار کرده است که «اعلام همکاری استراتژیک بلندمدت با شیائومی باعث افتخار ماست» و در مورد فرایند همکاری عمیق بی‌سابقه‌ای صحبت کرده و افزوده است که لایکا و شیائومی متقاعد شده‌اند که اولین گوشی پرچمدار مشترک دوربین‌محور که توسط این دو برند توسعه یافته، پیشرفت پیشگامانه هر دو شرکت را قابل‌مشاهده می‌کند. او همچنین وعده‌ی “کیفیت تصویر استثنایی، زیبایی‌شناسی کلاسیک لایکا و خلاقیت نامحدود” را می‌دهد.

طبق معمول و با اعلام چنین مشارکت‌هایی، فقط زمان (و عرضه Xiaomi 12 Ultra) نشان می‌دهد که این دستگاه چه توانایی‌هایی می‌تواند از خود به‌جای بگذارد؛ جایی که یک طرف آن اساساً تولیدکننده تلفن همراه با استفاده از برند شرکت سازنده دوربین و چند فیلتر در برنامه دوربین است و سر دیگر نیز درواقع سخت‌افزار و نرم‌افزار توسعه‌یافته مشترک به چشم می‌خورد. لایکا مورد دوم را با هواوی انجام می‌داد، بنابراین جالب است که ببینیم این بار با شیائومی هم همین کار را می‌کند یا خیر. به‌هرحال، برای پاسخ به این سؤال لازم نیست مدت‌زمان زیادی منتظر بمانیم و نهایتا تا دو ماه دیگر، به جواب پرسش خود دست خواهیم یافت.

دیدگاه شما پیرامون همکاری جدید شیائومی و لایکا در توسعه‌ی یک گوشی هوشمند پرچمدار دوربین‌محور چیست؟ آیا این دستگاه (Xiaomi 12 Ultra)، می‌تواند تمامی انتظارات ما را از یک گوشی هوشمند همه‌چیز تمام، حداقل در بخش دوربین، برآورده کند؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ممد بمولا

کاش یکم با برندای دیزاینر هم کار کنه طراحی شیائومی ۱۲ الترا انقد عجیب و غریب نباشه!

alikarimi

سلام خب دیگه دوربین های شیائومی بهتر میشن الخصوص تو پرچمدارها یعنی یجورایی جای هواوی رو فکر کنم بگیرن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی