حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قابلیت جدید و مهم یوتیوب که برای بینندگان مفید ولی برای تولید کنندگان محتوا مضر است

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | آپدیت، اخبار، گوگل

یوتیوب به عنوان بزرگ‌ترین مرجع ویدیویی دنیا، هر ساله قابلیت‌های مهم و جذابی را اضافه می‌کند. این برنامه همواره با قابلیت‌های جدیدش بیشتر در دل مخاطبان جا باز می‌کند. با این وجود حالا شاهد عرضه یک قابلیت جدید و مهم یوتیوب هستیم که برای بینندگان مفید ولی برای تولید کنندگان محتوا مضر است. با ترنجی همراه باشید.

قابلیت جدید و مهم یوتیوب برای تماشای بخش‌های پر ببینده‌تر هر ویدیو

یوتیوب ویژگی جدیدی را راه‌اندازی کرده است که به بینندگان امکان می‌دهد قسمت‌های پربیننده هر ویدیو را ببینند. این بخش با نمودار نیمه شفافی که بالای نوار پیشرفت ویدیو ظاهر می‌شود، مشخص خواهد شد. این ویژگی که در سایت رسمی انجمن YouTube معرفی شده است، اکنون در دستگاه‌های Android و iOS و همچنین روی دسکتاپ در دسترس است.

نمودار خودکار، که کاملا بر اساس مشارکت جامعه است، با تعدادی از ویژگی‌های جدید دیگر که به YouTube آورده شده‌ است، از جمله یک عملکرد ویدیویی اختصاصی و نمایش فصل‌های ویدیویی تولید شده خودکار، به آن ملحق می‌شود. اما این نمودار جدید چگونه کار می‌کند؟ در حین جستجوی یک ویدیو از طریق نوار پیشرفت آن، شما نمودار را می‌بینید که درست بالای آن ظاهر می‌شود و در طول نمایشگر ویدیو کشیده شده است.

قابلیت جدید و مهم یوتیوب

برجستگی‌های بالاتر در نمودار قسمت‌هایی از ویدیو را نشان می‌دهد که بینندگان بیشترین زمان را به تماشای آن اختصاص داده‌اند. این قابلیت از نظر تئوری، بهترین یا جالب‌ترین بخش‌های هر ویدیو را برجسته می‌کند. آیا این قابلیت جدید و مهم یوتیوب می‌تواند مفید باشد؟

این ویژگی می‌تواند برای بینندگان معمولی، به ویژه آن‌هایی که ممکن است زمان کمتری نسبت به دیگران داشته باشند، یک قابلیت مهم باشد. نمونه‌هایی از این که چگونه این قابلیت می‌تواند مفید باشد شامل توانایی شناسایی و پرش مستقیم به واکنش اولیه یوتیوبر به یک اعلامیه بزرگ یا حتی بهترین بخش‌های ویدیوها می‌باشد.

اگر نمودار همانطور که در نظر گرفته شده است کار کند، بینندگانی که چندین بار به یک ویدیو باز می‌گردند باید بتوانند به سرعت قسمت‌هایی را که بیشتر به آن‌ها توجه شده است را شناسایی و تماشا کنند. اگر یک ویدیو فاقد انتخاب فصل باشد، این می‌تواند بسیار مفید باشد، زیرا یکی دیگر از ویژگی‌های مفیدی که در سال ۲۰۲۰ به YouTube معرفی شد برای همین بخش است.

آیا این قابلیت یک شمشیر دو لبه برای یوتیوب است؟! نمودار ویدیویی داخلی جدید یوتیوب به نظر یک ویژگی فوق‌العاده و معیاری برای صرفه‌جویی در زمان بینندگان معمولی است، اما مطمئن نیستیم که سازندگان محتوا از آمدن این قابلیت راضی باشند. به این دلیل که حفظ بینندگان (با معیار کل زمان صرف شده برای تماشای یک ویدیو)، یک مولفه بسیار مهم برای الگوریتم YouTube است. اساسا هر چه بیننده مدت بیشتری را صرف تماشای یک ویدیو کند، انظر الگوریتم یوتیوب، آن محتوا با ارزش‌تر به نظر می‌رسد.

طراحی یوتیوب دسکتاپ برای نمایشگرهای لمسی بهبود یافت

برای تولیدکنندگان محتوای کوچک تا متوسط ​​در این پلتفرم، نموداری که به بینندگان نشانه‌ای بصری از جالب‌ترین بخش‌های ویدیوهایشان می‌دهد، می‌تواند تاثیر زیادی بر نحوه استفاده مخاطبان از آن محتوا بگذارد که به روش خوبی این کار صورت نخواهد گرفت. این ویژگی ممکن است تجربه مشاهده ساده‌تر را بهتر و عملی‌تر کند تا برای بینندگانی که زمان محدودتری دارند، مفید واقع شود، اما استفاده گسترده از این ویژگی در هنگام مشاهده یک ویدیو برای اولین بار می‌تواند مستقیما با کاهش ماندگاری بیننده، بر قرارگیری آن در الگوریتم یوتیوب تاثیر بگذارد.

همچنین این خطر وجود دارد که این لحظات پرتماشا، همانطور که جامعه تصمیم گرفته است، از زمینه مهمی مانند اطلاعات کلیدی که لحظه به لحظه آن مهم است و یا ساختاری که آن‌ها را واقعا خاص می‌کند، ضربه بزند. در نهایت، ما نسبت به این ویژگی جدید کاملا محتاط هستیم. زیرا مزایای آن برای بینندگان آشکار است، اما احتمالا با تاثیر منفی بالقوه‌ای که نمودار برجسته می‌تواند بر سازندگان محتوا داشته باشد، جبران می‌شود، به ویژه آن‌هایی که از YouTube به عنوان منبع درآمد استفاده می‌کنند.

برنامه YouTube Music حالا امکان پخش موسیقی در Wear OS را به شما می‌دهد؛ اما iOS را به یک روش کلیدی محدود می‌کند

YouTube Music در سیستم عامل Wear بالاخره می‌تواند موسیقی را از طریق شبکه LTE و Wi-Fi پخش کند. قبلا برای گوش دادن به موسیقی مجبور بودید یک لیست پخش کامل را در ساعت هوشمند خود دانلود کنید. در پست اخیر انجمن گوگل، این شرکت توضیح داده است که اکنون به بیش از ۸۰ میلیون آهنگ و هزاران لیست پخش در پلتفرم YouTube Music دسترسی خواهید داشت.

به عنوان بخشی از این آپدیت، این برنامه اکنون با دانلودهای هوشمند ارائه می‌شود که هر بار که دستگاه شما به Wi-Fi متصل شود، آهنگ‌های دانلود شده را رفرش و نوسازی می‌کند. به این ترتیب، موسیقی شما با تغییر اتصالات قطع نمی‌شود. همچنین یک آیکون جدید YouTube Music برای دسترسی سریع به لیست‌های پخش اخیر یا صفحه مرور به Wear OS اضافه می‌شود. علاوه بر این، نرم‌افزار اصلاح‌شده، لیست‌های پخش سفارشی را مطابق با سابقه شما ارائه می‌دهد.

قابلیت جدید و مهم یوتیوب

همه این موارد خبر خوبی به نظر می‌رسند و قابلیت‌های مهمی برای Wear OS هستند، اما یک هشدار بسیار بزرگ به آن اضافه شده است. طبق گفته گوگل، شما باید مشترک YouTube Music Premium باشید. در غیر این صورت، نمی‌توانید از این ویژگی‌ها استفاده کنید و باید به روش قدیمی، به دانلود لیست‌های پخش بپردازید. Wear OS در iOS از قابلیت پخش وای فای پشتیبانی می‌کند اما فاقد پشتیبانی از LTE است.

گوگل اعلام نکرده است که آیا اتصال LTE به iOS در نهایت راه خواهد یافت یا خیر. آپدیت جدید YouTube Music به تازگی در Wear OS عرضه می‌شود و دستورالعمل‌های نحوه پخش و استریم موسیقی در صفحه انجمن Google موجود است.

آیا برای این قابلیت خیلی دیر شده است؟ Wear OS که زمانی توسط گوگل نادیده گرفته می‌شد، در آینده نزدیک تعداد زیادی ویژگی جدید نرم‌افزاری را دریافت می‌کند. اخیرا گوگل، پیکسل واچ خود را در IO 2022 معرفی کرده است. به جز یک اطلاعیه مبهم درباره عرضه آن در پاییز ۲۰۲۲ و انحصاری بودن آن برای دستگاه‌های اندروید، اطلاعات رسمی زیادی در مورد Pixel Watch وجود ندارد.

آپدیت جدید YouTube Music قابلیت‌های جذاب و مفیدی را به ارمغان آورده است

به گفته TechRadar، پیش‌بینی می‌شود که این دستگاه در آستانه رونمایی خود با چندین افشاگری مهم در هفته‌های آینده روبرو شود. همچنین، Galaxy Watch 4 بسیاری از به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری جدید را که در IO 2022 مشاهده می‌شود دریافت می‌کند. این تغییرات شامل نسخه اصلاح‌شده کیف پول Google است که اکنون از کارت‌های پرداخت پشتیبانی می‌کند. همچنین قابلیت اتصال با Google Assistant نیز به همراه این آپدیت خواهد بود.

در حالی که دیدن علاقه بیشتر گوگل به ساعت‌های هوشمند و Wear OS خوب است، اما این سوال پیش می‌آید که آیا این پشتیبانی خیلی دیر شده است یا خیر؟. تا آنجا که ما می‌دانیم، هیچ یک از برندهای ساعت هوشمند مانند Fossil، ویژگی‌های جدید گوگل را دریافت نخواهند کرد. در همین حال، تعداد کاربران اپل واچ بیش از ۱۰۰ میلیون نفر است و همچنان در حال رشد هستند. اگر گوگل می‌خواهد سهم بیشتری در صنعت ساعت‌های هوشمند داشته باشد، کار خود را بیشتر از گذشته سخت کرده است. نظر شما درباره قابلیت جدید و مهم یوتیوب چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان