حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نام تجاری Protected by Android گوگل برای حفظ امنیت و حریم خصوصی معرفی شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، امنیت، گوگل

گوگل در چند سال اخیر توجه بسیار ویژه‌ای به مقوله امنیت و حفظ حریم خصوصی کاربران داشته و این توجه نیز با عملکرد بسیار خوب این شرکت همراه شده است. اخیرا نیز گوگل نام تجاری Protected by Android را برای حفظ امنیت و حریم خصوصی کاربران معرفی کرده است. با ترنجی همراه باشید.

نام تجاری Protected by Android گوگل برای حفظ امنیت و حریم خصوصی معرفی شد

در سال‌های اخیر، تقاضای عمومی کاربران برای حفظ حریم خصوصی و حفاظت بیشتر افزایش یافته است. زیرا آن‌ها شروع به درک اهمیت محافظت آنلاین کرده‌اند. اخیرا 9to5Google گزارش داده است که گوگل در تلاش برای بهبود امنیت و حفظ حریم خصوصی سیستم عامل تلفن همراه خود اقدامات مهمی در دست انجام داد. به نظر می‌رسد این شرکت یک برند جدید به نام “محافظت شده توسط اندروید” یا “Protected by Android”  را برای معرفی آماده کرده است.

در این مورد، گوگل ویدیوی کوتاهی در مورد نام تجاری “محافظت شده توسط اندروید” منتشر کرده است. این ویدیوی ۵۰ ثانیه‌ای توجه را به امنیت در اندروید جلب می‌کند. این نشان می‌دهد که چگونه سیستم عامل اندروید می‌تواند شما و اطلاعاتتان را ایمن نگه دارد. بنابراین می‌توانید روی چیزهای مهم‌تری در زندگی خودد تمرکز کنید تا نگران به خطذ افتادت توسط یک بدافزار نباشید. این ویدیو تاکید می‌کند که اندروید با شناسایی و حذف برنامه‌های خطرناک و همچنین با کمک به کنترل اطلاعات شخصی خود، از شما محافظت می‌کند و در نتیجه خیالتان را راحت می‌کند.

نام تجاری Protected by Android

در اینجا ویژگی‌های برجسته ویدیو از این پلتفرم و اکوسیستم آمده است. اول از همه، قابلیت “تایید شده توسط Play Protect” ویژگی است که از شما در برابر بدافزارها و برنامه‌های مضر محافظت می‌کند. این ویژگی به شما کمک می‌کند تا مطمئن شوید برنامه‌ای که از Play Store دانلود می‌کنید در برابر ویروس‌ها ایمن است یا خیر، بنابراین هیچ مشکل ناخوشایندی نمی‌تواند کار شما را مختل کند.

همچنین این ویدیو بر روی آپدیت‌های امنیتی ماهانه تمرکز کرده و تاکید می‌کند که اندروید گوشی شما را به‌روز نگه می‌دارد و بنابراین با «امنیت بی‌وقفه» از شما محافظت می‌کند. آخرین ویژگی که در ویدیو مورد توجه قرار می‌گیرید، موضوع مجوزهای دسترسی به موقعیت مکانی است که امکان اعطای دسترسی یک برنامه به مکان شما فقط زمانی که یک برنامه باز است امکان پذیر خواهد بود. این یکی از آخرین تلاش‌های گوگل برای تمرکز بیشتر بر حریم خصوصی و امنیت کاربران است. اما این همه ماجرا نیست. زیرا در طول کنفرانس سالانه Google I/O که هفته گذشته برگزار شد، گوگل بیشتر روی صفحه تنظیمات “امنیت و حریم خصوصی” اندروید ۱۳ تمرکز کرد.

اندروید ۱۳ دارای صفحه تنظیمات یکپارچه برای بخش “امنیت و حریم خصوصی” خواهد بود

در زیر دکمه «اسکن دستگاه» در صفحه جدید «امنیت و حریم خصوصی» اندروید ۱۳، می‌توانید همان برند و سپر «محافظت شده توسط اندروید» را مشاهده کنید که مکمل ویدیوی بالا و متمرکز بر حریم خصوصی است. برای کسانی از شما که کنفرانس Google I/O و صفحه جدید «امنیت و حریم خصوصی» اندروید ۱۳ را ندیده‌اند، باید بگوییم که این قابلیتی است که گوگل تاکنون در مورد آن اطلاعاتی را منتشر است.

با اندروید ۱۲، گوگل صفحه‌ای با نام “Security Hub” در گوشی‌های پیکسل معرفی کرد و با اندروید ۱۳، گوگل همان قابلیت را در تنظیمات حریم خصوصی دستگاه شما اعمال خواهد کرد. اول از همه، همه چیز در یک صفحه یکپارچه “امنیت و حریم خصوصی” ادغام خواهند شد. این صفحه دارای یک رابط کاربری ساده است که به شما کمک می‌کند تا وضعیت ایمنی دستگاه خود را با استفاده از راهنمایی‌های رنگی، واضح و کاربردی در مورد چگونگی بهبود آن درک کنید.

نام تجاری Protected by Android

یک دکمه «اسکن دستگاه» در بالا و در زیر نمای کلی از وضعیت امنیت و حریم خصوصی دستگاه خود خواهید داشت. همچنین کارت‌های اقدامی با گام‌های مهمی که می‌توانید برای مقابله با هر گونه خطر امنیتی انجام دهید نیز در اختیار شما خواهد بود. علاوه بر این، می‌توانید از اعلان‌هایی که در مورد مسائل به شما هشدار می‌دهند و همچنین توصیه‌های به موقع در مورد چگونگی بهبود وضعیت حریم خصوصی خود بهره‌مند شوید.

اما این همه آن چیزی نیست که گوگل در طول کنفرانس گفته است و ممکن است برای کاربرانی که دارای نگرانی درباره حریم خصوصی و امنیت هستند هیجان انگیز به نظر برسد. داشبورد حریم خصوصی با Android Auto و همچنین بخش «2G toggle advancements» ارائه می‌شود که به بررسی نا امن بودن شبکه می‌پردازد. علاوه بر این، اندروید ۱۳ به طور خودکار سابقه کلیپ بورد دستگاه شما را حذف می‌کند تا برنامه‌ها نتوانند از آنچه که قبلا کپی کرده‌اید جاسوسی کنند.

همچنین این ویژگی، اتصالات بلوتوث و باند فوق عریض (UWB) را از طریق به‌روزرسانی‌های سیستم Google Play اصلاح می‌کند تا امنیت آن‌ها نیز افزایش یابد. در آخر، انتخابگر عکس به شما این امکان را می‌دهد که عکس‌ها و ویدیوهای انتخابی را به جای دسترسی به کل کتابخانه رسانه خود، با یک برنامه خاص به اشتراک بگذارید. همچنین برنامه‌ها به طور پیش فرض برای ارسال اعلان‌ها، نیازمند مجوز شما خواهند بود. به گفته PhoneArena، انتظار می‌رود اندروید ۱۳ به طور رسمی در ماه‌های آگوست تا سپتامبر برای دستگاه‌های واجد شرایط عرضه شود.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان