حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پیکسل 6a از حسگر اثر انگشت متفاوتی نسبت‌به سری پیکسل 6 بهره می‌برد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | گوگل

با توجه به اینکه برخی از دارندگان سری پیکسل 6 هنوز با مشکلات متعدد مرتبط با گوشی هوشمند خود اعم‌از موارد سخت‌افزاری و نرم‌افزاری روبرو هستند؛ به‌نظر می‌رسد که گوشی میان‌رده جدید این شرکت، پیکسل 6a، حداقل یکی از این مشکلات یعنی حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر پرچمداران گوگل را برطرف کرده است.

حسگر اثر انگشت جدید پیکسل 6a

حذف حسگر اثر انگشت خازنی در گوشی‌های هوشمند عرضه‌شده در یکی دو سال اخیر، احتمالاً کمتر آزاردهنده بود، اگر اسکنر اپتیکال زیر نمایشگر برای بسیاری از مردم چندان پیچیده و غیرقابل‌اعتماد نبود. با این‌که به‌روزرسانی‌های متعدد نرم‌افزاری به بهبود عملکرد و دقت کلی حسگر اثر انگشت سری پیکسل 6 گوگل کمک کرده‌اند، اما شایان‌ذکر است که این مشکل هنوز برای همه‌ی دارندگان این دستگاه‌ها به‌طورکامل حل نشده است. در بیشتر موارد، این اسکنر به‌خوبی کار مي‌کند، اما قبل از اینکه بتوانید قفل دستگاه خود را به‌طور مؤثر باز کنید، چندین اسکن از انگشت شما موردنیاز است.

خوشبختانه، Rick Osterloh از گوگل به Android Central تأیید کرده که پیکسل 6a جدید این شرکت، قرار است از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر متفاوتی نسبت به پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو استفاده کند. درحالی‌که این مورد به‌خودی‌خود خبر خوشحال‌کننده‌ای به‌نظر می‌رسد، بااین‌حال هنوز مشخص نیست که آیا اسکنر باکیفیت بهتر یا دقیق‌تری را در Pixel 6a خواهیم دید یا خیر. درعوض، این مورد حتی می‌تواند به‌سادگی جایگزینی باشد که به کاهش قیمت گوشی هوشمند 449 دلاری گوگل کمک کرده است.

حسگر اثر انگشت جدید پیکسل 6a

حسگر اثر انگشت جدید پیکسل 6a

بااین‌حال، ما امید زیادی به این دستگاه داریم و اگر پیکسل 6a اسکنر سریع‌تر و دقیق‌تری نسبت به همتایان گران‌تر خود داشته باشد، می‌تواند یک امتیاز مثبت برای این گوشی تلقی شود. با توجه به اینکه فناوری اسکنر درون نمایشگر می‌تواند از برندی به برند دیگر متفاوت باشد، ما انتظار نداریم که گوگل، تأمین‌کننده حسگر خود را تغییر داده باشد. سامسونگ در خانواده پرچمدار خود از امواج فراصوت (حسگر اولتراسونیک) استفاده می‌کند، اما در دستگاه‌هایی مانند گوشی‌های هوشمند سری گلکسی A، حسگرهای اثرانگشت اپتیکال در زیر نمایشگر ارائه می‌شود.

Android Police پیش از این اشاره کرده بود که سری پیکسل 6 گوگل درحال‌حاضر از اسکنر اثر انگشت Goodix استفاده می‌کنند. این همان شرکتی است که دستگاه‌های وان پلاس را با همان فناوری امنیتی تأمین مي‌کند. بااین‌حال، مشخص نیست که آیا گوگل اسکنرهای اثرانگشت Pixel 6a را از سایر سازندگان تهیه کرده یا از مدل پیشرفته‌تری از همین سازنده استفاده می‌کند. درنهایت، فقط امیدواریم هر بار که سعی می‌کنید از این گوشی استفاده کنید، قفل آن به‌راحتی باز شود؛ چیزی که درحال‌حاضر برای پرچمداران پیکسل 6 یا 6 پرو صدق نمی‌کند.

نظر شما درمورد استفاده گوگل از حسگر اثر انگشت متفاوت در گوشی میان‌رده پیکسل 6a نسبت‌به پرچمداران رده‌بالاتر خود چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی