حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کاهش شدید تولید خودروهای تسلا در چین به دلیل قرنطینه‌های ناشی از ویروس کرونا

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، خودرو، مشکلات

شرکت آمریکایی تسلا که در زمینه تولید و فروش خودروهای برقی فعالیت دارد، هر سال شاهد افزایش تولید محصولات خود بود. اما بخاطر شیوع مجدد ویروس کرونا، این موقعیت ادامه نیافت. به همین دلیل شاهد کاهش شدید تولید خودروهای تسلا در چین به دلیل قرنطینه‌های صورت گرفته بودیم. با ترنجی همراه باشید.

کاهش شدید تولید خودروهای تسلا در چین؛ ویروس کرونا مقصر اصلی است…!

اخیرا ApNews گزارش داده است که چین بزرگترین قرنطینه ویروس کرونا را در دو سال گذشته آغاز کرده است. از دوشنبه، این کشور اقداماتی را برای انجام آزمایش‌های انبوه و کنترل شیوع رو به رشد در شانگهای انجام داده است. در نتیجه، بسیاری از کارخانه‌ها یا تولید را متوقف کرده‌اند یا به میزان قابل توجهی از حجم تولید خود را کاهش دادند.

به عنوان مثال، تسلا بار دیگر بیشتر حجم تولید خود را در بزرگ‌ترین کارخانه‌اش در شانگهای به حالت تعلیق درآورده است. بدتر از آن، منابع آشنا به این موضوع گفته‌اند که این شرکت با دریافت قطعات مورد نیاز برای ساخت وسایل نقلیه مشکلات جدی دارد. در واقع، پس از اینکه مقامات شانگهای در ماه مارس اقدامات قرنطینه ویروس کرونا را اتخاذ کردند، تسلا مجبور شد تولید خود را متوقف کند.

کاهش شدید تولید خودروهای تسلا در چین

آن‌ها همچنین تسلا و تعداد بیشماری از شرکت‌های دیگر را مجبور کردند تا کارخانه خود را ببندند و از دستورات دولت پیروی کنند. با این حال، این خودروساز آمریکایی ماه گذشته این کارخانه را بازگشایی کرد. اما کارگران مجبور بودند در داخل کارخانه، در یک سیستم بسته که توسط مقامات شانگهای توصیه شده بود بخوابند و غذا بخورند. این به عنوان بهترین اقدام برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا در نظر گرفته شد.

تسلا خودروهای کمتری نسبت به برنامه ریزی خود تولید می‌کند

جای تعجب نیست که تسلا، تا این سه شنبه تنها می‌تواند ۲۰۰ وسیله نقلیه الکتریکی (EV) تولید کند. این حجم تولید بیانگر یک کاهش چشمگیر از ۱۲۰۰ تولید خودرو روزانه است. هنگام از سرگیری تولید در ماه آوریل، این شرکت برنامه‌هایی برای افزایش تولید خود به ۲۶۰۰ خودرو در روز تا اواسط ماه مه داشت. اما اکنون، می‌توانیم بگوییم که این سازنده نمی‌تواند هدف خود را برآورده کند.

تسلا اظهار نظر را در این مورد رد کرده و ما نمی‌دانیم اولویت این شرکت حالا چیست. اما گزارش‌های دیگری که از رویترز به دست ما می‌رسد می‌گویند که به دلیل قرنطینه‌های کرونا، کارخانه‌های دیگر تسلا در شانگهای نیز تولید را به حالت تعلیق درآورده‌اند. در میان آن‌ها، می‌توانیم به کارخانه‌ای اشاره کنیم که قطعات جزئی برای کارخانجات اصلی تسلا تولید می‌کند. بنابراین، حداقل بسته شدن این تولید کننده می‌تواند به کاهش تولید تسلا و تعطیلی خطوط تولید بزرگ‌ترین کارخانه‌اش آسیب برساند.

تعطیلی کارخانه تسلا در آلمان به دلیل تشدید درگیری روسیه و اوکراین

به گفته وب سایت GizChina، طبق داده‌های انجمن خودروهای مسافری چین (CPCA)، فروش تسلا در چین در ماه آوریل ۹۸ درصد کاهش یافت. همچنین، می‌توانیم بفهمیم که کارخانه داخلی تسلا، ۱۰۷۵۷ دستگاه خودرو تولید کرد اما تنها ۱۵۱۲ دستگاه به فروش رساند. در مقایسه، این خودروساز آمریکایی در ماه مارس ۵۵۴۶۲ دستگاه خودرو در کارخانه خود در شانگهای ساخت و ۶۵۸۱۴ دستگاه نیز فروخت!.

همانطور که برای سه ماهه قبل تصور می‌شد، تسلا می‌تواند رکورد تولید ۳۱۰.۰۰۰ وسیله نقلیه را بشکند. به هر حال، تسلا در ماه آوریل هیچ مدل ۳ و مدل Ys ساخت چین را از کارخانه شانگهای تولید و عرضه نکرد. حالا شش هفته شانگهای در وضعیت قرنطینه است و اگرچه چنین شرایطی توانایی تولیدکنندگان را برای فعالیت در موقعیت‌های اصلی نشان می‌دهد، اما هیچ‌کس نمی‌تواند منکر این شود که این مشکلات شدید در زمینه اقتصاد، به همه صنایع، از جمله صنعت خودروسازی آسیب جدی می‌زند.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان