حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل به تسلا اجازه می‌دهد سهم 30 درصدی پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای اپ استور را دور بزند

نوشته

9 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل

این یک واقعیت شناخته شده است که اپل سهم 30 درصدی از خریدهای درون برنامه‌ای اپ استور را به خود اختصاص می‌دهد و انتقادات زیادی به این موضوع در طول سال‌ها وارد شده است. در بیشتر موارد نیز توسعه‌دهندگان برنامه آن را پرداخت می‌کنند، اما نه لزوماً در همه اوقات. ظاهراً تسلا یک قانون شفاف پرداخت درون‌برنامه‌ای اپ استور را زیر پا می‌گذارد و به‌نظر می‌رسد خود اپل این اجازه را به کمپانی تولیدکننده خودروهای برقی داده است.

دور زدن سهم 30 درصدی پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای اپ استور اپل توسط تسلا

همان‌طور که یکی از گزارش‌های جدید اشاره می‌کند، تسلا یک سرویس اشتراک را ازطریق برنامه آیفون خود ارائه می‌دهد که احتمالاً باید توسط سیستم خرید درون‌برنامه‌ای اپ استور اجرا شود و سهمی نیز به اپل اختصاص یابد. اما این‌طور نیست و تنها راه پرداخت در این برنامه ازطریق کارت اعتباری یا Apple Pay است. اما علت این موضوع چیست؟

گزارش موردبحث از سوی Gizmodo منتشر شده است و تسلا را به «فرار از پرداخت سهم 30 درصدی اپ استور اپل» متهم می‌کند.

در این گزارش آمده است: «تسلا یک ردیف از ویژگی‌های ممتاز به نام ‘Connectivity Packages’ را به رانندگان ارائه می‌دهد که ماهانه ۹.۹۹ دلار هزینه دارد. این بسته تعدادی از عملکردها و مزایا را فراهم می‌کند، ازجمله نقشه نمایش ماهواره‌ای در کنسول خودرو، مرورگر وب برای داشبورد خودرو شما و چندین مورد دیگر.» بخشی از این بسته شامل یک ویژگی View Live Camera است که به دارندگان آیفون اجازه می‌دهد تا ببینند در اطراف ماشینشان چه می‌گذرد و این مورد به این معنی است که قوانین App Store اپل در آن اعمال می‌شود.

دور زدن سهم 30 درصدی پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای اپ استور اپل توسط تسلا

دور زدن سهم 30 درصدی پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای اپ استور اپل توسط تسلا

اگر خرید مربوط به محتوایی است که به‌صورت جداگانه مصرف‌شده یا مربوط به دستگاه دیگری است، اپل نیازی به استفاده از سیستم خرید درون‌برنامه‌ای خود نمی‌بیند که به‌نظر می‌رسد در این مورد خاص صدق می‌کند. علاوه‌بر این، اپل یک بند ویژه دارد که این وضعیت را پوشش داده و می‌گوید برنامه‌هایی که «در ترکیب با یک محصول فیزیکی تأییدشده (مانند یک اسباب‌بازی) به‌صورت اختیاری کار می‌کنند، می‌توانند بدون استفاده از خرید درون‌برنامه‌ای، عملکرد خود را فعال کنند»، اما ادامه می‌دهد که سیستم خرید درون‌برنامه‌ای آن باید به‌عنوان یک گزینه در دسترس باشد که در مورد تسلا، این‌طور نیست.

اینکه آیا تسلا و اپل در اینجا به‌نوعی تفاهم رسیده‌اند یا نه، مشخص نیست و همچنین ممکن است که برخی نکات ظریف وجود داشته باشد که در اینجا از قلم افتاده باشد.

Gizmodo اشاره می‌کند که هیچ‌یک از شرکت‌ها به درخواست برای اظهارنظر پاسخ نداده‌اند.

نظر شما درباره دور زدن سهم 30 درصدی پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای اپ استور اپل توسط تسلا چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی