حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تسلا از تراشه‌های ۳ نانومتری TSMC در سال ۲۰۲۴ استفاده خواهد کرد

نوشته

4 ماه قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها، خودرو

تراشه‌ها در زندگی ما نقش بسیار پررنگ‌تری نسبت به آن چه فکر می‌کنید، دارند. این نقش هرروز پررنگ‌تر هم می‌شود. خودروهای خودران یکی از بازارهایی خواهد بود که این نیاز را بیشتر می‌کند. تسلا به عنوان یک بازیگر پیشرو در این زمینه سعی دارد تا موقعیت خود را در بازار را بهبود بخشد. به همین دلیل شنیده می‌شود که تسلا از تراشه‌های ۳ نانومتری TSMC در سال ۲۰۲۴ استفاده خواهد کرد.

استفاده تسلا از تراشه‌های ۳ نانومتری TSMC

تسلا مشارکت خود را در طراحی نهایی تراشه NTO سه نانومتری TSMC برای سال آینده تایید کرده است. این افزایش تولید تراشه‌های 3 نانومتری TSMC که برای سال 2024 برنامه ریزی شده، نشان‌دهنده تقاضای رو به رشد برای نیمه‌هادی پیشرفته است.

قرارگرفتن تسلا به عنوان مشتری تراشه‌های ساخته‌شده با فرآیند N3P تی‌سی‌ام‌سی نشان دهنده برنامه‌ریزی آن برای استفاده از فناوری پیشرفته تولید تراشه در تولید نسل بعدی تراشه‌های رانندگی هوشمند خودکار است.

نسلا لوگو

نسلا لوگو

برنامه بلندپروازانه TSMC برای تولید تراشه با فرآیند N3P سال 2024 آغاز خواهد شد. در مقایسه با فرآیند N3E، این فرآیند جدید بهبود ۵ درصدی در عملکرد، کاهش ۵ تا ۱۰ درصدی در مصرف انرژی و افزایش قابل توجه 1.04 برابری در چگالی تراشه را به همراه خواهد داشت. به این ترتیب عملکرد، قدرت و مساحت فرآیند N3P تایوانی‌ها از فرآیند 18A اینتل پیشی می‌گیرد.

همکاری تسلا با TSMC موضوع جدیدی نیست. این خودروساز امریکایی پیش‌تر نیز همکاری‌هایی با برند تراشه ساز قراردادی تایوانی داشته است. سرمایه‌گذاری‌های قبلی شامل تراشه ۷ نانومتری Dojo D1 و تراشه ۵ نانومتری HW 4.0 بوده است. اضافه شدن تسلا به لیست مشتریان تراشه‌های ساخته شده با فرآیند N3P یک حرکت استراتژیک برای هر دو شرکت است.

تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که این مشارکت تسلا را به جایگاه هفتمین مشتری بزرگ TSMC سوق می‌دهد که برای درآمد این برند تایوانی اهمیت بالایی دارد. از آنجایی که تسلا همچنان در صنعت خودروسازی و در فناوری‌های نوآورانه خودرو برقی و خودران حکم‌رانی می‌کند، همکاری با TSMC بر نقش محوری پیشرفت صنعت نیمه‌رساناها در شکل‌دهی آینده خودروهای الکتریکی و خودران تاکید می‌کند.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید که در آینده TSMC بتواند از پس نیاز تمام برندها برآید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)