حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ویژگی Chat Reactions واتس اپ و آپلود فایل تا دو گیگابایت بزودی عرضه می‌شود

واتس اپ به عنوان یک پیام رسان پر استفاده در سراسر جهان، نسبت به رقبایی همچون تلگرام، در بحث توسعه و عرضه قابلیت‌های جدید بسیار کند عمل می‌کند. با این وجود گویا قرار است ویژگی Chat Reactions و آپلود فایل تا دو گیگابایت در واتس اپ بزودی برای تمام کاربران عرضه شود. با ترنجی همراه باشید.

ویژگی Chat Reactions واتس‌ اپ به زودی برای همه کاربران عرضه خواهد

زمان زیادی طول کشید تا واتس اپ شروع به پیاده سازی ویژگی‌های مهمی در برنامه پیام رسان خود کند. در حالی که رقیب اصلی آن تلگرام هر سال ویژگی‌هایی را به صورت منظم اضافه می‌کند، اما این شرکت مدت زمان زیادی طول کشید تا بتواند برخی از ویژگی‌های جالب را عرضه نماید. اخیرا شاهد انتشار ویژگی پشتیبانی از یک حساب کاربری در چند دستگاه بودیم. با این حال، این قابلیت همچنان عملکردی شبیه به تلگرام انجام نمی‌دهد، اما بازهم بهتر از هرگز عرضه نشدن آن است.

این شرکت همچنین گروه‌های بزرگ‌تری را با ویژگی کاملا جدید جوامع یا communities معرفی خواهد کرد. اکنون این برنامه، ویژگی دیگری را که در تلگرام و سایر اپلیکیشن‌ها مانند واکنش‌های Slack وجود داشته است نیز به کار می‌گیرد. ویژگی Chat Reactions در ماه گذشته معرفی شد. این قابلیت به کاربر اجازه می‌دهد تا به پیام‌های خاصی واکنش نشان دهد. برای مثال، می‌توانید به جای پاسخ دادن با ایموجی یا پیام، به یک پیام دیگر کاربر واکنشی نشان دهید.

ویژگی Chat Reactions واتس اپ

این ویژگی در سایر برنامه‌ها وجود دارد و به کاربران اجازه می‌دهد به جای پاسخ مستقیم، به آن واکنش نشان دهند. این قابلیت به شکلی مشابه واکنش‌های فیس بوک عمل می‌کند. مخصوصا در گروه‌هایی که مدیر می‌تواند پیامی ارسال کند و کاربران می‌توانند برای تایید پیام، بدون تایپ کردن به آن واکنش نشان دهند مفید است. با این حال، این قابلیت برای چت‌های خصوصی نیز در دسترس خواهد بود. فقط کافی است روی یک پیام واتس‌اپ به مدت طولانی فشار دهید و ایموجی مورد نظر را که می‌خواهید با آن واکنش نشان دهید، انتخاب کنید.

قابلیت Reaction واتس اپ به چه شکل خواهد بود؟

در حال حاضر، شما می‌توانید از بین شش ایموجی یک مورد را انتخاب کنید. همچنین واتس اپ گفته است که در آینده‌ای نزدیک از ایموجی‌های بیشتر و امکان تایین رنگ پوست ایموجی‌ها پشتیبانی می‌کند. جالب است بدانید که این قابلیت در حال حاضر برای برخی از کاربرانی که آخرین نسخه واتس اپ را اجرا می‌کنند، در دسترس است. با این حال، یک یا دو هفته طول می‌کشد تا همه کاربران این پیام رسان، آن را در سراسر جهان دریافت کنند.

همانطور که گفته شد، باید ببینیم واتس‌اپ چگونه تلاش‌های خود را برای غنی سازی پلتفرم پیام رسانش افزایش خواهد داد. این پیام رسان از زمانی که در سال ۲۰۱۴ توسط فیس بوک خریداری شد، یک مسیر طولانی را طی کرده است. متا ویژگی‌های بزرگی و مهمی را معرفی کرده و می‌توانیم بخش وضعیت، تماس‌های صوتی و تماس‌های ویدیویی و بسیاری از قابلیت‌های دیگر را داشته باشیم. این شرکت همچنین نسخه تجاری این پیام رسان را معرفی کرده و احتمالا نسخه مخصوص مشترکین پولی را نیز عرضه نماید.

ویژگی Chat Reactions واتس اپ

به گفته GizChina، این آپدیت همچنین سقف آپلود فایل را به ۲ گیگابایت افزایش می‌دهد. ویژگی‌های آپدیت مذکور فراتر از واکنش به پیام‌ها است. با توجه به تغییرات، این به‌روزرسانی همچنین به کاربران اجازه می‌دهد تا فایل‌های بزرگ‌تری را به اشتراک بگذارند. این قابلیت بسیار مهم است زیرا امکان آپلود فایل تا حداکثر حداکثر ۱۰۰ مگابایت به ۲ گیگابایت افزایش می‌دهد.

علاوه بر این، این آپدیت حداکثر تعداد شرکت کنندگان در یک چت گروهی را دو برابر می‌کند. به عنوان مثال قبلا این مقدار ۲۵۶ نفر بود و الان به گروه‌ها تا ۵۱۲ نفر را اجازه می‌دهد. این به‌روزرسانی به صورت تدریجی به دست کاربران می رسد و برخی از کشورها در حال حاضر آن را دریافت نمی‌کنند، مانند برزیل که برای دریافت این ویژگی باید تا پایان سال صبر کند.

ما همچنان کنجکاو هستیم که ببینیم آیا متا تا پایان سال به پیاده سازی ویژگی‌های بیشتر در واتس اپ ادامه می‌دهد یا خیر. قابل ذکر است که این شرکت در حال آماده شدن برای ارائه برخی از ویگی‌ها مهم به بخش Status است. نظر شما درباره ویژگی Chat Reactions واتس اپ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان