حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ظرفیت تولید هواوی در زمینه گوشی‌های هوشمند احیا شده است

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، هواوی

هواوی که تا مدت‌ها پیش یکی از شاخص‌ترین برندهای بازار بود و محصولات آن رقابت را برای سایر شرکت‌ها سخت کرده بود، پس از اعمال تحریم‌هایی که عمدتا با هدف حذف از بازار صورت گرفت، ظرفیت تولید و فروش آن به شدت کاهش یافت. اما حالا بعد از مدت‌ها، گویا ظرفیت تولید هواوی در زمینه گوشی‌های هوشمند احیا شده است. با ترنجی همراه باشید.

ظرفیت تولید هواوی در زمینه گوشی‌های هوشمند افزایش یافته است…!

به دلایل شناخته شده، تجارت گوشی‌های هوشمند هواوی در دو سال گذشته رو به کاهش بوده است. همچنین میزان عرضه این شرکت نتوانسته تقاضای بازار را تامین کند. با این حال، گویا وضعیت این شرکت اخیرا تغییر کرده است. یو چنگدونگ قبلا گفته بود که ظرفیت تولید هواوی بهبود یافته است. اکنون تامین کنندگان همچنین فاش کرده‌اند که ظرفیت تولید گوشی‌های هوشمند هواوی مانند قبل شده است. بر اساس گزارش‌ها، Guanghong Technology شریک زنجیره تامین هواوی در پلتفرم تعاملی سرمایه‌ گذاری گفته است که ظرفیت تولید گوشی‌های هوشمند این شرکت بازسازی شده است.

ظرفیت تولید هواوی

این شرکت همواره در زمینه‌های مختلف با هواوی همکاری داشته است. شرکت Guanghong Technology به هواوی خدمات تولیدی برای محصولات چند بعدی مانند تلفن همراه، تبلت، پوشیدنی‌های هوشمند، پایانه‌های شبکه، امنیت و رایانه‌های شخصی ارائه می‌دهد. در ۲۷ آوریل، قبل از عرضه گوشی هوشمند تاشو Mate Xs 2 هواوی، مدیر اجرایی این شرکت، مدیر عامل  BG Terminal و مدیر عامل شرکت خودروی هوشمند BU، یو چنگدونگ، اظهار داشتند که تامین قطعات تلفن همراه هواوی در حجم انبوهی افزایش یافته است.

سال گذشته تامین تلفن همراه بسیار مشکل بوده، اما امسال تولید گوشی‌های همراه این شرکت با رشد بسیار خوبی همراه شده است. بنابراین همه کسانی که می‌خواهند محصولات هواوی را بخرند، می‌توانند تلفن همراه هواوی را نیز بخرند و این بهترین خبر برای این شرکت است.

هواوی برای مقابله با تحریم‌های ایالات متحده، ۲۲ میلیارد دلار در بخش تحقیق و توسعه هزینه کرده است

تعداد کمی از شرکت‌ها می‌توانند برای غلبه بر تحریم‌های ایالات متحده در مقیاسی که هواوی توانایی مالی آن را دارد، سرمایه‌گذاری کنند. یکی از بزرگ‌ترین غول های فناوری چین در سال ۲۰۲۱ توانسته است ۲۲.۱ میلیارد دلار را برای تحقیق و توسعه هزینه کند. این مبلغ به طور قابل توجهی بسیار بیشتر از بودجه سایر شرکت‌ها در سراسر جهان است. البته هواوی در میان تحریم‌های آمریکا چاره دیگری جز این هم نداشته است.

در طول پنج سال گذشته، هواوی سرمایه‌ گذاری بخش تحقیق و توسعه خود را تقریبا دو برابر کرده است و ۲۲.۴ درصد از درآمد خود را در سال ۲۰۲۱ به خود اختصاص داده است که تقریبا دو برابر بودجه‌ای است که آمازون یا آلفابت برای این بخش خرج کرده‌اند و بیش از سه برابر بیشتر از بودجه اپل است. بر اساس گزارش بلومبرگ، تنها متا به خود اجازه داده است که ۲۰.۹ درصد از درآمد خود را صرف اهداف تحقیق و توسعه کند.

حذف هواوی از لیست تحریم های آمریکا احتمالا هیچگاه محقق نشود

هواوی تحریم شدن توسط امریکا را به دلیل عقب ماندن این کشور از رقابت می داند

افزایش هزینه‌ها، عزم هواوی را برای فعال ماندن و توسعه تراشه‌های بومی به هر قیمتی را نشان می‌دهد. این شرکت همچنین در حال توسعه تجهیزات شبکه و حتی گوشی‌های هوشمند در بحبوحه تحریم‌ها، بدون استفاده از فناوری‌های ایالات متحده است. از سال ۲۰۱۹ که آمریکا این شرکت را به خاطر به خطر انداختن امنیت ملی ایالات متحده (!) تحریم کرد، محدودیت‌ها برای این شرکت اعمال شده است.

اینطور که GizChina، می‌گوید، به دلیل تحریم‌ها، درآمد هواوی در سال ۲۰۲۱ حدود یک سوم کاهش یافت. اما با این وجود، بزرگ‌ترین شرکت فناوری چین، بودجه بخش تحقیق و توسعه خود را در ۵ سال گذشته تقریبا دو برابر کرده است و در سال ۲۰۲۱ به ۲۲.۱ میلیارد دلار رسانده است که بیش از هر شرکت دیگری در جهان (به جز آمریکا) است. این مبلع معادل ۲۲.۴ درصد از درآمد فروش این شرکت در آن سال است و تقریبا دو برابر نسبت آمازون و آلفابت می‌باشد.

این مبلغ حتی بیش از سه برابر بودجه تحقیقاتی شرکت اپل است. داده‌های جمع‌ آوری‌ شده توسط بلومبرگ نشان می‌دهد که شرکت متا، تنها شرکتی است که تقریبا چنین بودجه‌ای در بخش تحقیق و توسعه خرج کرده است.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان