حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هواوی ممکن است مجوز استفاده از تراشه های 5G کوالکام را در آینده دریافت کند

نوشته

10 ماه قبل | بدون دیدگاه | شایعات، شبکه 5G، هواوی

آیا هواوی می‌تواند دوباره توانایی استفاده از تراشه‌های 5G را در گوشی‌های خود به‌دست آورد؟ به‌تازگی، منابع رسانه‌ای چینی گزارش داده‌اند که ایالات‌متحده به کوالکام مجوز داده است تا این شرکت بتواند تراشه‌های 5G خود را پس از یک دوره تحریم سنگین، به هواوی بفروشد.

مجوز استفاده از تراشه 5G کوالکام توسط هواوی

در سال 2020، دقیقاً یک سال پس از روزی که ایالات‌متحده هواوی را در فهرست نهادهای تحریم‌شده قرار داد و مانع از دسترسی این شرکت به زنجیره تأمین ایالات‌متحده شد، این کشور قوانین صادرات خود را تغییر داده و آن‌ها را گسترش داد. بدین‌ترتیب، سازندگان تراشه که از فناوری آمریکایی برای تولید استفاده می‌کرند، اجازه ارسال چیپست‌های پیشرفته خود به هواوی را نداشتند. هواوی نیز با مدل‌های پرچمدار اخیر خود از تراشه‌های اسنپدراگون کوالکام استفاده کرده است اما بدون بهره‌مندی از شبکه 5G.

به‌عنوان‌مثال، سری Mate 50 سال گذشته و سری P60 امسال از Snapdragon 8+ Gen 1 استفاده می‌کردند، اگرچه برای دریافت سیگنال‌های 5G، دسترسی این گوشی‌ها محدود بود و کاربران می‌توانستند کیس خاصی را خریداری کنند که از این شبکه پشتیبانی کند. طبق گفته‌های Huawei Central اما، همه این‌ها می‌تواند تغییر کند؛ چراکه منابع صنعتی می‌گویند که ایالات‌متحده قوانین صادرات خود را کاهش داده است تا به کوالکام اجازه دهد تراشه‌های 5G را به هواوی ارسال کند.

مجوز استفاده از تراشه 5G کوالکام توسط هواوی

مجوز استفاده از تراشه 5G کوالکام توسط هواوی

اما تا زمانی که اعلامیه رسمی از سوی ایالات‌متحده یا هواوی منتشر نشود، همه این‌ها حدس‌وگمان است. بااین‌حال، در ماه ژانویه، رئیس بخش مجوز فناوری (QTL) و امور جهانی، الکس راجرز، بیان داشت که ایالات‌متحده کوالکام را از فروش تراشه‌ها به هواوی منع نکرده است. راجرز اظهار داشت: «بنابراین من فکر نمی‌کنم عادلانه باشد که آن را به‌عنوان آخرین محدودیت‌های هواوی توصیف کنیم.»

هواوی سال گذشته سری میت 50 خود را عرضه کرد و به‌نظر نمی‌رسد محدود بودن به اتصال 4G (مگر اینکه کیس 5G را خریداری کرده باشید) مانع فروش این دستگاه در داخل چین شود، جایی که صف‌های طولانی و فروشندگان به استقبال این دستگاه‌ها می‌آمدند. اکنون به زمان‌بندی قدیمی هواوی برای عرضه دو مدل پرچمدار در سال برمی‌گردیم (سری P متمرکز بر عکاسی در نیمه اول سال و پس از آن سری میت با تمرکز بر نوآوری و عملکرد) و این‌گونه فرض می‌کنیم که در صورت صحت این خبر، می‌توان انتظار استفاده از شبکه 5G در سری میت 60 را داشت.

اگر ایالات‌متحده اجازه دهد هواوی از تراشه‌های 5G برای سری میت 60 استفاده کند، این شرکت ممکن است بار دیگر به روزهای اوج خود بازگردد. از این گذشته، چین همچنان بزرگ‌ترین بازار گوشی‌های هوشمند در جهان است و پس از اینکه نشان داد حتی با محدودیت‌های ایالات‌متحده هنوز هم می‌تواند گوشی‌های پرچمدار قوی بسازد، کاهش یکی از این محدودیت‌ها تنها باعث خطرناک‌تر شدن هواوی در بازار داخلی و خارجی می‌شود.

نظر شما درباره مجوز استفاده از تراشه 5G کوالکام توسط هواوی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی