حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حذف هواوی از لیست تحریم های آمریکا احتمالا هیچگاه محقق نشود

نوشته

2 سال قبل | 2 دیدگاه | هواوی

جنگ تجاری ایالات متحده و چین در سال 2019 باعث شد فروش محصولات هواوی در ایالات متحده ممنوع شده و غول چینی از آن زمان در فهرست سیاه نهاد های دولت غربی قرار بگیرد و ادامه کار از هر دو جنبه سخت افزار و نرم افزاری برای این شرکت بسیار دشوار شود. هواوی پیش از این، تلاش های زیادی برای حذف نام خود از لیست تحریم های آمریکا کرده است اما به نظر می رسد این امر هیچگاه روی حقیقت را به خود نخواهد گرفت.

عدم حذف هواوی از لیست تحریم های آمریکا

به نقل از gizmochina، هواوی به همراه 70 شرکت تابع، از تجارت با شرکای خود مستقر در ایالات متحده یا استفاده از فناوری های توسعه یافته آنها در این کشور منع شده است. در این لیست نام برخی دیگر از شرکت های مستقر در چین نیز به چشم می خورد.

در میانه این جنگ تجاری، چین در حال آماده شدن برای خودکفایی در چندین بخش فناوری از جمله ساخت نیمه هادی ها می باشد. این کشور همچنین در حال کار بر روی چندین فناوری نسل نو از جمله AI ،ML ،6G و غیره است.

در همین حین، ایالات متحده نیز در تلاش است تا در بخش فناوری پیشرو باشد و قرار است حدود 54.2 میلیارد دلار برای افزایش کارکرد شرکت های آمریکایی هزینه کند. این لایحه با عنوان قانون نوآوری و رقابت ایالات متحده در حال حاضر در مجلس نمایندگان مطرح شده است.

حذف هواوی از لیست تحریم های آمریکا

حذف هواوی از لیست تحریم های آمریکا

هنگامی که هوآوی در فهرست موجودیت قرار گرفت، مقامات آمریکایی این شرکت را به دلیل ادعای داشتن ارتباط با ادارات نظامی و امنیتی چین، به عنوان خطر امنیت ملی متهم کردند. با این حال، این شرکت بارها چنین ادعاهایی را رد کرده است، چراکه دولت ایالات متحده تاکنون نتوانسته هیچ مدرکی در این رابطه ارائه کند.

به دلیل تحریم های ایالات متحده، هواوی دیگر نمی تواند نیمه هادی خود را بسازد و شرکت هایی که با این غول چینی تجارت می کنند، باید مجوز ویژه ای از دولت آمریکا بگیرند که چنین چیزی بعید به نظر می رسد.

هواوی با وجود چنین مشکلاتی در تجارت الکترونیک خود، اکنون تمرکز خود را به سایر مشاغل از جمله توسعه نرم افزار و وسایل نقلیه الکتریکی معطوف کرده است. هر دو این زمینه ها جزو ارکان اصلی هواوی نیستند و جالب است که ببینیم آیا این شرکت چینی موفق به پیشرفت در چنین بخش هایی می شود یا خیر.

درآمد سه ماهه اول هواوی با 16.5 درصد کاهش، به 152.2 میلیارد یوان رسیده و از 182.2 میلیارد یوان (28.1 میلیارد دلار) در مدت مشابه سال گذشته و به دلیل کوچک شدن بخش الکترونیک این شرکت، رو به افول گذاشته شده است.

بررسی مجدد تحریم هواوی توسط تیم تجاری منتخب بایدن

نظر شما راجع به بعید بودن حذف هواوی از لیست تحریم های آمریکا چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Sarnevesht

آمریکا باید بترسه از روزی که چین و هواوی در تولید نیمه هادی ها خود کفا بشن… درسته فعلا هواوی رو به افوله ولی قطعا در آینده با خودکفا شدن در زمینه نرم افزار و تولید چیپ با قدرت بر میگرده👌✌️

ali karimi

سلام، فقط همونی که قبلا گفتم فقط میشه گفت خدا لعنتت کنه ترامپ، بالاخره یروزی همین هواوی تو همه چیز خودکفا میشه خب بنانسبت اونوقت چه غلطی میخوای کنی، اونوقت بشین سرجات و نگاه کن تا جونت در بیاد، والا بخدا اخه به یه شرکتی که توساخت گوشی، لبتاپ و ساعت و……. فعالیت داره چیکار داری، اونم تازه فقط با حرف نه با مدرک

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی