حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مدیاتک دیمنسیتی 9100 حتی برتر از تراشه قدرتمند دیمنسیتی 9000 خواهد بود!

نوشته

1 سال قبل | 2 دیدگاه | شایعات، مدیاتک

آخرین توان مدیاتک در دیمنسیتی 9000 ظاهر شده است؟ گویا خیر. زیرا بر اساس شایعات مدیاتک اخیرا نسخه پیشرفته تری با نام دیمنسیتی 9100 را تست می‌کند. شاید مدیاتک دیمنسیتی 9000 توسط برخی منابع به عنوان بهترین چیپست اندرویدی در روز های جاری شناخته شود. اما در نیمه دوم سال کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس را معرفی می‌کند تا قدرت برتر خود در دنیای اندرویدی را نشان دهد. اما مدیاتک چطور؟ چرا باید به کوالکام آن هم زمانی که در بهترین روز های تاریخ خود قرار دارد، فرصت عرض اندام دهد؟ بله بنابراین طبق گزارش‌ های جدید، مدیاتک نیز در حال کار بر روی یک جانشین برای دیمنسیتی 9000 است که احتمالاً در آينده با نام دیمنسیتی 9100 شناخته می‌شود.

مدیاتک دیمنسیتی 9000 پنج ماه پیش معرفی شد. اما ماه ها طول کشید تا به گوشی های هوشمند موجود در قفسه فروشگاه ها راه پیدا کند. از نظر عملکرد، این تراشه مدیاتک موفقیت چشمگیری داشته است. بنابراین طرفداران از اینکه جانشینی برای رقابت با اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس در راه است قطعاً خوشحال می‌شوند.

تراشه دیمنسیتی 9000 برترین چیپست مدیاتک تاکنون است

تراشه دیمنسیتی 9000 برترین چیپست مدیاتک تاکنون است

نام دیمنسیتی 9100 هنوز رسمی نیست

در حال حاضر وجود این تراشه رسماً تایید نشده است، اما به نظر می رسد افکار عمومی به سمت جانشینی دیمنسیتی 9000 تمایل دارند که همان دیمنسیتی 9100 نام خواهد گرفت. البته این احتمال وجود دارد که نام آن دیمنسیتی 10000 باشد. بر اساس اطلاعات افشاگر چینی Digital Chat Station، مدیاتک در حال آزمایش دیمنسیتی 9100 است. اگر نام آن درست باشد، طبق سنت مدیاتک این تراشه با اورکلاک هسته ها و تغییرات ریز درشت دیگر نسبت به دیمنسیتی 9000 همراه خواهد بود. احتمالاً این چیپست در حال توسعه است و به زودی مشخصات بیشتری از آن افشا می‌شود.

به نقل از منبع، نسل بعدی تراشه های پرچمدار مدیاتک در پایان سال جاری میلادی معرفی خواهد شد و با تکنولوژی ساخت TSMC تولید می‌شود. شایعات قبلی ادعا می‌کردند که این چیپست اولین چیپست خواهد بود که از فرآیند 3 نانومتری TSMC استفاده می‌کند. البته ممکن است چنین چیزی بعید باشد، زیرا انتظار می‌رود اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس و حتی اسنپدراگون 8 نسل 2 نیز بر اساس فرآیند 4 نانومتری این شرکت تایوانی ساخته شوند. بنابراین چنین پیشرفت سریعی در این مدت زمان کوتاه بعید به نظر می‌رسد. حداقل در زنجیره ساخت که در حال حاضر همه‌چیز ساکت است. باید دید پشت این سکوت، مدیاتک و TSMC چه برنامه‌ای برای کاربران در نظر گرفته‌اند.

 

از تراشه جدید مدیاتک دیمنسیتی 9100 استقبال می‌کنید؟ از نظر شما این تراشه نیز می‌تواند رقبای هم‌تراز خود را مانند اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس به چالش بکشد؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

با تمام احترامی که برا مدیاتک قائل هستم ولی اگه اسنپدراگون پلاس دقیقا مثل اون پستی که گفتید باشه و مشکلات گرمایشی نداشته باشه صددرصد ترجیحش میدم ، این لعنتی شونصد میلیون توسعه دهنده پشتش هستن خیلی برنامه ها رو می بینم فقط واسه گرافیک ادرنو ساخته میشن

alikarimi

سلام، وقتی دایمن 9000 تو خیلی ازجهات با اسنپ8نسل1 یرابری کرده، پس مطمعنأ دایمن 9100 هم میتونه رقیب خوبی برای اسنپ 8نسل 1 پلاس باشه، اسم چیپ جدید مدیاتک به احتمال زیاد همین9100 باید باشه نه 10000،چون 10000 حتما اسم تراشه پرچمدار بعدی مدیا تک هستش برای مقابله با اسنپ 8 نسل2(اگه اسم پرچمدار بعدی کوالکوم همین باشه)

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری