حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ویوو X80 با تراشه دیمنسیتی ۹۰۰۰ در گیک بنچ ظاهر شد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، ویوو

ویوو به تازگی از چند محصول مهم رونمایی کرده است. این محصولات شامل ویوو پد، ویوو ایکس فولد و ایکس نوت هستند. مورد اول، یک تبلت است و X Fold نیز یک تلفن هوشمند تاشو محسوب می‌شود. ویوو X Note نیز جایگزین سری NEX است. با وجود معرفی این دستگاه های جذاب، اما هنوز گوشی های پرچمدار سری ایکس ۸۰ در دست توسعه اند. این سری از گوشی های هوشمند ویوو شامل X80، X80 Pro و X80 Pro Plus خواهند بود. نسخه استاندارد این سری در گیک بنچ مشاهده شده؛ و X80 Pro Plus نیز گواهینامه BIS را دریافت کرده است.

ویوو X80 به تراشه پرچمدار مدیاتک و نسخه پرو پلاس به تراشه اسنپدراگون مجهز است

تلفن هوشمند ویوو X80 با تراشه پرچمدار مدیاتک دیمنسیتی ۹۰۰۰ در بنچمارک گیک بنچ ظاهر شده است. این خبر بسیار خوبی محسوب می‌شود. زیرا حتی مدل استاندارد این سری نیز به یک تراشه قدرتمند مجهز شده است. مدل پرو پلاس نیز قبلا با تراشه Snapdragon 8 Gen 1 در گیک بنچ دیده شده بود. این دو تراشه از نظر مشخصات و فرآیند ساخت بسیار شبیه یکدیگر هستند و رقابت نزدیکی دارند‌. با این حال، به نظر می‌رسد که Dimensity 9000 به دلیل استفاده از فرآیند ساخت کمپانی TSMC، عاری از مشکلات داغ شدن بیش از حد است.

امتیازات گیک بنچ ویوو ایکس ۸۰

به سراغ مشخصات ویوو ایکس ۸۰ می‌رویم. این تلفن هوشمند از ۱۲ گیگابایت حافظه رم برخوردار بوده و به دوازدهمین نسخه از سیستم عامل اندروید نیز مجهز شده است. می توان انتظار داشت که رابط کاربری OriginOS Ocean برای بازار چین و Funtouch OS 12 برای نسخه جهانی این گوشی استفاده شود. شایعات همچنین به صفحه نمایش امولد ۱۲۰ هرتزی با پشتیبانی از شارژ سریع ۸۰ واتی اشاره دارند.

Vivo X70 Pro+

طبق گزارش اخیر وب‌سایت GizChina، سری Vivo X80 احتمالا هفته آینده در چین معرفی خواهند شد. با توجه به دریافت گواهی های مشور هند می‌دانیم که این دستگاه ها به بازار هند نیز خواهند آمد. Vivo X80 و X80 Pro به تازگی در اداره استانداردهای هند ظاهر شده اند. دستگاه اول تاییدیه BIS را با شماره مدل V2144 دریافت کرده است. مدل پرو نیز با شماره مدل V2145 از مراجع نظارتی هند عبور کرد. گواهی BIS رسما ورود سری ایکس ۸۰ ویوو را به بازار هند تایید می‌کند. با این ‌‌‌وجود اما مدل پرو هنوز موفق به دریافت این تأییدیه نشده است.

امتیازات گیک بنچ ویوو ایکس ۸۰ پرو

انتظار می رود Vivo X80 با صفحه نمایش ۶.۷۸ اینچی AMOLED عرضه شود. این نمایشگر وضوح Full HD+ و رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی را در اختیار کاربران قرار خواهد داد. این تلفن هوشمند به یک باتری ۴,۵۰۰ میلی آمپری مجهز بوده و از شارژ سریع ۸۰ واتی نیز پشتیبانی خواهد کرد. انتظار داریم که ویوو X80 به دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی و یک دوربین تله فوتو (با رزولوشن ۱۲ مگاپیکسل) مجهز شود. ادعا می‌شود که این دستگاه توانایی زوم اپتیکال ۲ برابری را نیز خواهد داشت. این تلفن هوشمند در بخش دوربین سلفی نیز جذاب ظاهر شده و احتمالا از یک سنسور ۳۲ مگاپیکسلی بهره خواهد برد.

ویوو ایکس ۸۰ پرو پلاس از دوربین های پیشرفته تری نسبت به نسخه استاندارد برخوردار است

ویوو ایکس ۸۰ پرو پلاس از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ برخوردار خواهد بود ‌‌. این تلفن هوشمند نیز مانند مدل استاندارد به صفحه نمایش ۶.۷۸ اینچی مجهز شده است. این صفحه نمایش ساخت سامسونگ بوده (AMOLED E5) و از فناوری LTPO 2.0 نیز برخوردار است. نمایشگر مذکور همچنین رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و از رزولوشن QHD+ برخوردار خواهد بود. می‌دانیم که نسخه پرو پلاس دوربین های پیشرفته تری نسبت به نسخه استاندارد دارد. چهار لنز دوربین (۴۸+۵۰+۵۰+۵۰) در قاب پشتی این تلفن هوشمند قرار گرفته اند. دو سنسور ساخت سامسونگ و دو سنسور ساخت سونی هستند. در حال حاضر متاسفانه نمی‌دانیم که هر کدام از این دوربین ها چه کاربردی خواهند داشت.

بنچمارک تراشه Dimensity 9000 مدیاتک در Geekbench 5 را ببینید

نظر شما درباره پرچمداران آینده ویوو چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی