حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ردمی +K50 Pro احتمالاً با تراشه دیمنسیتی 9000 مدیاتک رونمایی خواهد شد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | ردمی، شایعات، مدیاتک

امروز، مدیر عامل ردمی لو ویبینگ هنگام انجام مصاحبه، گفت که گوشی هوشمند جدیدی از سری ردمی K50 که با پردازنده دیمنسیتی 9000 معرفی می‌شود، عملکرد کاملا روانی دارد. بنابراین ما می‌دانیم که یک مدل از ردمی K50 وجود خواهد داشت که باید با پردازنده دیمنسیتی 9000 معرفی شود. در ادامه اگر گفته های وبلاگ نویس مشهور چینی را باور کنیم، مدل دارای این تراشه، همان ردمی +K50 Pro خواهد بود.

مشخصات پردازنده دیمنسیتی 9000

مشخصات پردازنده دیمنسیتی 9000

استفاده از پردازنده دیمنسیتی 9000 در ردمی +K50 Pro

چرا این روز ها مدیاتک دیمنسیتی 9000 را بسیار تحسین می کنیم؟ چرا نام مدیاتک این روز ها در اخبار زیادی دیده می‌شود؟ شاید چون جدیدترین دستاورد مدیاتک از فرآیند 4 نانومتری TSMC استفاده می کند. و از 1 هسته فوق العاده Cortex-X2 و 3 هسته بزرگ Cortex-A710 و 4 هسته کوچک Cortex-A510 تشکیل شده است. همچنین، از پردازنده گرافیکی ARM Mali-G710 در بخش گرافیکی استفاده می کند. اما مشخصات روی کاغذ تمام ماجرای پردازنده پرچمدار جدید مدیاتک نیست. در واقع در بنچمارک انتوتو، این پردازنده توانسته است از محدوده 1 میلیون امتیاز فراتر رود. همچنین از بسیاری جهات، با برترین تولید کوالکام، یعنی اسنپدراگون 8 نسل 1 یکسان و حتی فراتر است. اما به دلیل فرآیند پردازشی مناسب، عملکرد پایدارتری را ارائه می دهد.

جدا از استفاده از یک پردازنده قدرتمند در محصول جدید ردمی، از اسکرین شات های دسترسی به گواهینامه 3C، می‌توانیم متوجه شویم که ردمی +K50 Pro از یک فناوری شارژ سریع 120 واتی پشتیبانی می کند.

ردمی +K50 Pro احتمالاً با پردازنده دیمنسیتی 9000 رونمایی خواهد شد

خانواده ردمی K50 را بهتر بشناسید

شاید نسخه های مختلف سری ردمی K50 شما را گمراه کرده باشند. بنابراین بیایید مشخصاتی که تاکنون میدانیم را مرور کنیم. اولین نسخه از سری ردمی K50 که مدتی پیس رونمایی شده بود، ردمی K50 Gaming Edition نام گرفت. این گوشی از پردازنده پرچمدار اسنپدراگون 8 نسل 1 استفاده و از شارژ 120 واتی نیز پشتیبانی می‌کند. بنابراین باتری با ظرفیت 4700 میلی آمپر ساعت آن تنها در 17 دقیقه به طور کامل شارژ می شود.

نسخه دوم از سری ردمی K50 نسخه پایه خواهد بود که گفته می‌شود از پردازنده دیمنسیتی 8100 بهره می‌برد و بر اساس شایعات این نسخه نیز از شارژر 120 وات بهره می‌برد.

نسخه سوم همان K50 Pro خواهد بود که پردازنده مورد استفاده در آن در هاله‌ای در ابهام است. اما شایعات به اسنپدراگون 8 نسل 1 اشاره دارند. گفتنی است که این دستگاه نیز از شارژر 120 واتی مخصوص ردمی استفاده خواهد کرد.

آخرین نسخه اما همان +K50 Pro یا شاید با نام K50 Ultra باشد که در این خبر راجع به آن به طور مفصل نوشتیم. گفته می‌شود این پرچمدار ردمی از پردازنده دیمنسیتی 9000 استفاده خواهد کرد و مجهز به همان شارژر 120 وات سایر اعضای خانواده خواهد بود. این اولین بار است که ردمی از تراشه های مدیاتک در پرچمداران رده بالای سری K استفاده می کند.

ساعاتی پیش لو ویبینگ، مدیر ردمی از طریق حساب کاربری خود در مورد سری ردمی K50 صحبت کرد و گفت که راه اندازی برخی از اعضای این سری ممکن است در این ماه نباشد. به گفته مدیر اجرایی ردمی، این گوشی ها دارای امتیازات خاص خود برای فروش خواهند بود.

مدیاتک Dimensity 8000 و Dimensity 8100 را معرفی کرد: ۵ نانومتری، بلوتوث ۵.۳ و Wi-Fi 6E

ردمی K50 با پردازنده دیمنسیتی 8100 معرفی می‌شود

خوب، ما در مورد قوی ترین نسخه صحبت کرده ایم. اما بقیه مدل ها چطور؟ به نظر می رسد نسخه پایه با یک تراشه مدیاتک دیگر به نام دیمنسیتی 8100 معرفی خواهد شد. در مورد این پردازنده باید بگوییم که از فرآیند تولید 5 نانومتری TSMC استفاده می کند و از چهار هسته بزرگ Cortex A78 و چهار هسته کوچک Cortex A55 تشکیل شده است. در بخش گرافیکی نیز دارای پردازنده گرافیکی Mali-G610 شش هسته ای است.

مدیر ردمی گفت که عملکرد دیمنسیتی 8100 بسیار فراتر از انتظارات است. البته شما کاربران عزیز ترنجی زودتر از گفته او این موضوع را می‌دانید. او می‌گوید «در آزمایش داخلی ما، دیمنسیتی 8100 نه تنها عملکردی در سطح یک پردازنده پرچمدار و قدرتمند دارد، بلکه دارای نسبت بهره‌وری انرژی فوق‌العاده باورنکردنی است. با توجه به آن، هنگام انجام بازی، لازم نیست نگران گرما باشید.» به عبارت دیگر، بر خلاف بسیاری از تراشه های اسنپدراگون، از جمله آخرین پردازنده پرچمدار آنها اسنپدراگون 8 نسل 1، تراشه های جدید دیمنسیتی قادر به ارائه عملکرد پایدار در طولانی مدت هستند.

 

منابع می‌گویند که تعدادی از دستگاه های این خانواده به طور رسمی کمتر از یک ماه دیگر در چین معرفی و عرضه خواهند شد. نظر شما درباره خانواده ردمی K50 چیست؟ با مشخصات گفته شده، ردمی +K50 Pro دستگاه جذابی به نظر می‌رسد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری