حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ژست های حرکتی جدید در اندروید ۱۳ با هدف بهبود تجربه کاربری افزوده خواهند شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | Android، اخبار، اندروید ۱۳، گوگل

ژست‌های حرکتی یکی از مهم‌ترین قابلیت‌هایی است که سیستم عامل اندروید با بهره‌مندی از آن توانسته است مدت زمان انجام یک کار مشخص را کاهش دهد. با این حال گوگل محدود به همین جا نیست و ژست های حرکتی جدید در اندروید ۱۳ با هدف بهبود تجربه کاربری افزوده خواهند شد. با ترنجی همراه باشید.

ژست های حرکتی جدید در اندروید ۱۳ در دسترس خواهند بود

بسیاری از کاربران اندروید با ژست پشتی این سیستم عامل مشکل داشتند. زیرا اغلب آن‌ها را یا به صفحه‌ای دیگر، یا به منوهای دیگری و یا به صفحه اصلی باز می‌گرداند، در حالی که تنها کاری که می‌خواهند انجام دهند، کشیدن انگشت به چپ یا راست است. گوگل برای مدتی روی این موضوع کار کرده است و ممکن است بالاخره راه حلی داشته باشد که توسعه دهندگان بتوانند از آن استفاده کنند تا این ژست حرکتی مشکلات کمتر را برای کاربران این سیستم عمل ایجاد کند.

در Google I/O 2022، که از چهارشنبه ۱۱ می آغاز می‌شود و روز بعد به پایان می‌رسد، یکی از برنامه‌های مهم گوگل، با عنوان “بازگشت به اصول اولیه سیستم عامل” در دست انجام است. گوگل با فهرستی از برنامه‌های گفته است که در این رویداد می‌توانید کشف کنید که چگونه اندروید بعدی به شما کمک می‌کند تا ناوبری پیش بینی کننده (Predictive Navigation) را همراه با انیمیشن‌های دوست داشتنی ایجاد کنید.

ژست های حرکتی جدید در اندروید ۱۳

به عبارت دیگر، به نظر می‌رسد که گوگل روی یک حالت پیمایش پیش‌بینی‌ کننده بخش عقب کار می‌کند و به نظر می‌رسد شامل ویژگی‌هایی است که کاملا با کار گوگل در زمینه هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی هماهنگ است. شاید با گذشت زمان، توسعه دهندگان اندروید متوجه شده باشند که هدف شما از استفاده ژست برگشتی بر اساس استفاده قبلی از ناوبری چیست. این موضوع کاملا امیدوار کننده به نظر می‌رسد و مطمئنا در کنفرانس توسعه دهندگان I/O، مطالب بیشتری در مورد آن خواهیم فهمید.

بسیاری از کاربران حداقل چندین بار به طور تصادفی حرکت بازگشت به عقب را انجام داده‌اند، در حالی که قصد آن‌ها فقط کشیدن انگشت به سمت چپ بوده است و اگر این اتفاق برای شما افتاده باشد، می‌دانید که چقدر می‌تواند روی موضوع تجربه کاربری تاثیر منفی بگذارد. معمولا یک خط باریک بین این که ژست عقب آنطور که باید کار کند یا استفاده از ژست و بازگشت تصادفی به یک صفحه وجود دارد. هنگامی که ژست ناوبری در اندروید ۱۰ عرضه شد، برخی از کاربران آنقدر از ژست حرکت بازگشت به عقب نا امید شدند که تصمیم گرفتند به جای آن از همان سیستم ناوبری سه دکمه‌ای قدیمی استفاده کنند.

کاربران همچنان می‌توانند با رفتن به Settings > System > Gestures > System Navigation، حالت پیمایش سه دکمه‌ای را فعال نمایند. در این بخش دو گزینه به شما داده می‌شود، یکی ناوبری اشاره‌ای و دومی ناوبری نیز ناوبری ۳ دکمه‌ای. اگر حتی الان نیز با حرکت ژست بازگشت به عقب مشکل دارید و آنقدر نا امید هستید که نمی‌توانید منتظر بمانید تا گوگل آپدیت جدیدی برای بهبود آن عرضه کند، باید خوشحال باشید زیرا در نسخه بعدی اندروید می‌توانید حساسیت ژست بازگشنن به عقبت را تنظیم کنید تا همانطور که باید، کار کند.

کاربران اندرویدی می‌توانند حساسیت ژست بازگشت به عقب را برای سفارشی کردن کامل آن تنظیم کنند

این کار را می‌توان با رفتن به بخش تنظیمات > سیستم > حرکات > پیمایش سیستم انجام داد. سپس باید روی آیکون چرخ دنده تنظیمات که در زیر عنوان پیمایش سیستم قرار دارد ضربه بزنید تا یک سیستم کشویی مانند بینید و حساسیت حرکت را برای لبه چپ و راست را کم یا زیاد کنید (این مقدار به طور پیش فرض دقیقا در وسط تنظیم شده است).

ژست های حرکتی جدید در اندروید ۱۳

به گفته PhoneArena، می‌توانید با اسکرول کشویی کار کنید تا ببینید آیا می‌توانیدمقداری را مشخص کنید که برای شما بهترین حالت باشد. به خاطر داشته باشید که اگر از ژست حرکت به عقب استفاده می‌کنید، این ژست حساسیت کمتری دارد. اگر تنها کاری که می‌خواستید انجام دهید این بوده است که انگشت خود را به چپ یا راست بکشید و به‌طور تصادفی با ژست‌های عقب برخورد کرده‌اید، نوار لغزنده را به سمت پایین بکشید.

در مدل‌های پیکسل، نوار لغزنده‌های جداگانه‌ای برای لبه‌های چپ و راست خواهید دید، بنابراین می‌توانید حساسیت منوهای کشویی را که در لبه چپ یا راست هستند، کنترل کنید. اکثر کاربران اندروید پس از اینکه بخاطر مشکلات این ژست حرکتی آن را رها کردند، دیگر هرگز قصد ترک ناوبری سه دکمه‌ای و بازگشت به حالت ژست حرکتی را نداشتند. حتی برای استفاده از چنین چیزی، باید زمان بسیار زیادی را به استفاده از ژست حرکتی عقب بگذارنید تا بتوانید به آن عادت کنید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان