حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آمار فروش گوشی های هوشمند در چین در فصل اول 2022 از صدرنشینی ویوو و رشد چشمگیر آنر حکایت دارد

بر اساس گزارش جدید کانترپوینت، آمار فروش گوشی های هوشمند در چین در سه ماهه اول سال 2022 نسبت به مدت مشابه سال قبل 14 درصد کاهش یافته است. از ابتدای سال جاری، سازندگان چینی گوشی‌ هایی را در همه بخش‌ها عرضه کرده‌اند، خواه این گوشی‌ها ارزان قیمت، میان‌رده و یا پرچمدار رده بالا باشند. این کشور تا حد زیادی به دلیل سقوط هواوی شاهد افزایش تنوع فروش تلفن های پریمیوم بوده است. اما علیرغم همه پرچمداران و سایر گوشی ها که با برگه های مشخصات چشمگیر راهی بازار شده اند، به نظر نمی‌رسد بازار گوشی های هوشمند در چین رشد مناسبی را نشان دهد. در واقع همانطور که گفتیم چین با افت سالانه 14 درصدی در فروش گوشی های هوشمند همراه بوده است.

موسسه تحقیقاتی Counterpoint Research اعدادی را به اشتراک گذاشته است که نشان می‌دهد بازار گوشی‌ های هوشمند در چین در مقایسه با سال‌ های گذشته رو به زوال بوده است. طبق این گزارش در سه ماهه اول سال 2022 در مورد سهم بازار گوشی های هوشمند چین، اکثر برندها به استثنای اپل و آنر عملکرد ضعیفی نسبت به سه ماهه اول سال گذشته نشان داده اند.

آمار فروش گوشی های هوشمند در چین در فصل اول 2022 از صدرنشینی ویوو و رشد چشمگیر آنر حکایت دارد

آمار فروش گوشی های هوشمند در چین در فصل اول 2022

فروش گوشی های هوشمند در فصل اول 2022 در چین

با وجود کاهش سهم فروش اکثر برند ها از جمله ویوو و اوپو، در سه ماهه اول 2022 نسبته به آمار سه ماهه اول 2021، ویوو با 19.7 درصد سهم بازار همچنان در صدر قرار دارد. پس از آن نیز اوپو با 18 درصد سهم بازار به دنبال ویوو در رتبه دوم قرار دارد. در واقع در این لیست آنر و اپل دو برندی هستند که در سه ماهه اول 2022 نسبت به سه ماهه اول 2021 افزایش خوبی نشان دادند. سهم بازار اپل از 14.7 درصد به 17.9 درصد افزایش یافت، در حالی که آنر بیشترین جهش را از 5.5 درصد به 16.9 درصد سهم بازار نشان در این بازه زمانی یکساله داشته است. این یعنی افزایش 166 درصدی (یعنی بیش از 2.5 برابر افزایش) که بالاترین رقم در این جدول محسوب می‌شود.

همانطور که توسط Counterpoint اشاره شده است، این پرش توسط آنر در درجه اول به دلیل سری جدید Honor 60 و Magic 4 است، زیرا عملکرد هوآوی در تولید گوشی های پرچمدار دیگر مانند قبل نیست. به همین دلیل بخشی از افزایش سهم بازار اپل نیز احتمالاً با این دلیل معنا پیدا می‌کند که کاربران هواوی به اپل به عنوان یک تلفن جایگزین برتر در چین نگاه می‌کنند.

بیایید به سوی رتبه پنجم، یعنی به شیائومی نگاهی بیاندازیم. این برند هیچ رشدی نشان نداد، بلکه برعکس با کاهش 0.3 درصدی همراه بود. با این حال، گفته می‌شود که شیائومی با عرضه سری Redmi K50 در روز های آتی سرعت خود را افزایش می‌دهد . همچنین انتظار می‌رود که Redmi 10A در بخش اقتصادی به این برند کمک شایانی کند. انتظار می‌رود که بخش گوشی های کمتر از 400 دلار با حرکت به سوی جلو، ثبات خوبی از خود نشان دهد.

ریلمی نیز افزایش 0.4 درصدی رشد را از خود نشان داد. طبق گفته منبع، به نظر می‌رسد که مدل های جدید ریلمی که در سه ماهه اول 2022 عرضه شده‌اند به این برند کمک می‌کنند تا سهم خود را در بازار افزایش دهد.

 

آمار فروش گوشی های هوشمند فصل اول 2022 در چین را چطور ارزیابی می‌کنید؟ آیا آنر می‌تواند همچنان به رشد خود ادامه دهد؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

نمیشه گفت رشد چشمگیر آنر ، باید بگیم رشد چشمگیر هواوی

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری