حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

جدول فروش موبایل چین در فصل اول ٢٠٢١: ویوو در صدر و هوآوی سوم!

نوشته

2 سال قبل | 11 دیدگاه | اسمارت‌فون، هواوی، ویوو

بازار موبایل چین، بزرگ‌ترین بازار موبایل جهان است. این بازار از اهمیت ویژه‌ای نیز برخوردار است. بسیاری از برندها گوشی‌های اختصاصی مخصوص این منطقه را عرضه می‌کنند. اکنون نگاهی به جدول فروش موبایل چین در فصل اول سال ٢٠٢١ خواهیم داشت.

جدول فروش موبایل چین در فصل اول سال ٢٠٢١

در یکی از مطالب قبلی، در مورد فروش موبایل در بازار هند برایتان گفتیم. اکنون نوبت به بزرگ‌ترین بازار موبایل جهان، یعنی بازار موبایل چین می‌رسد. حال، تحلیلی بر جدول فروش موبایل چین در فصل اول سال ٢٠٢١ داریم.

 

جدول فروش موبایل در هند فصل اول ٢٠٢١: شیائومی همچنان برند اول بازار هند است

 

طبق گزارشی از Realmicentral، موسسه Canalys جدول فروش موبایل در سه ماهه اول سال ٢٠٢١ میلادی را منتشر کرده است. در این جدول، میزان فروش موبایل در این باره زمانی، جمع‌آوری شده است.

جدول فروش موبایل چین در فصل اول سال ٢٠٢١ میلادی

جدول فروش موبایل بازار چین در فصل اول سال ٢٠٢١ میلادی

ابتدا نگاهی به فروش کلی موبایل در بازار چین خواهیم داشت. در فصل اول سال جاری میلادی، حدود ٩٢.۴ میلیون واحد گوشی هوشمند فروخته شده است. این میزان در مقایسه با سال گذشته، ٢۴ درصد رشد داشته است. در اکثر گزارشات برندهای مختلف، شاهد رشد نسبت به سال گذشته هستیم.

فروش ویوو در بازار موبایل چین

رتبه اول این جدول فروش به صورت عجیبی به ویوو تعلق گرفته است! ویوو با فروش ٢١.۶ میلیون نسخه‌ای گوشی‌های خود، ٢٣ درصد از سهم کلی بازار را فتح کرده است. رشد ٧٩ درصدی نیز، وجه دیگری از این میزان فروش حیرت‌انگیز است.

اوپو نیز با اختلاف کمی در رتبه دوم ایستاده است. این برند با فروش ٢٠.۶ میلیون واحدی، رشد ۶۵ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کرده است. سهم این برند نیز برابر با ۲٢ درصد است.

اما به هوآوی می‌رسیم. هوآوی تنها برندی است که دچار رشد منفی شده است. تمام مشکلات تحریم و جو منفی علیه این برند، تأثیرات مخربی را روی آن گذاشته‌اند. سال گذشته، هوآوی پیشرفت خوبی در فروش داشت. اما ظاهراً این پیشرفت ادامه‌دار نبوده است. در بازارهای جهانی، هوآوی رو به افول است و اثری از پیشرفت در روند فروش این برند دیده نمی‌شود.

 

چرا امریکا با هواوی مشکل دارد؟

 

اما بیاید ببینیم چه سهمی از بازار موبایل چین به هوآوی رسیده است. آن هم هوآوی که پیش‌تر با زیرمجموعه‌‌‌اش، آنر، نزدیک به نیمی از بازار چین را در اختیار داشته است!

در این جدول فروش، رتبه سوم متعلق به هوآوی است. هوآوی با فروش ١۴.٩ میلیون واحدی و سهم ١۶ درصدی، این رتبه را کسب کرده است. این میزان، افت ۵٠ درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد.

شیائومی نیز در تعقیب هوآوی، در رتبه چهارم جای خوش کرده است. با احتساب فروش زیرمجموعه‌‌‌های این برند، فروش ١۴.٩ میلیونی آن برآورد شده است. طی سال قبل، این میزان معادل ٧.٨ میلیون بوده است. بنابراین، شیائومی توانسته است با رشد ٧۵ درصدی و گرفتن ١۵ درصد از سهم بازار به چنین مقامی دست پیدا کند.

رتبه پنجم نیز به برند غیربومی اپل می‌رسد. اپل با عرضه گسترده محصولات جدید خود در چین، فروش خوبی را کسب کرده است. فروش اپل چین در فصل اول سال ٢٠٢١، حدود ١٢ بیلیون نسخه است. یعنی تقریباً دو برابر بیش‌تر از فصل اول سال ٢٠٢٠! ١٣ درصد از فروش کل موبایل نیز متعلق به اپل است.

در نهایت، دیگر برندهای بازار چین فروش ٩.٨ میلیون گوشی را رقم زده‌اند. بیشترین میزان رشد متعلق به این بخش، یعنی Others با ١۴۶ درصد است. سهم این برندها از بازار موبایل چین در بازه زمانی مذکور، ١١ درصد است.

نظرتان در مورد جدول فروش موبایل چین چیست؟ کدام برند گوشی‌های بهتری را عرضه کرده است؟ استراتژی کدام برند را می‌پسندید؟

اشتراک در
اطلاع از
11 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
m.b

مشخص بود حمایت تا جایی ادامه پیدا میکنه و بعدش احساسات بازار فروکش میکنه و خرید ها منطقی‌تر میشه…
یکسال پیش این موضوع پیش‌بینی شده بود… دقیقاً همون روند بازار گلوبال روی بازار چین هم داره اعمال میشه و هوآوی سهمشو داره بین برند های دیگه پخش میکنه… در بازار گلوبال اکثریت این سهم بین سامسونگ و شیائومی پخش شد و در چین به دلیل فروش منطقی‌تر، این سهم عادلانه تر بین برند های مختلف پخش شده… اما چیزی که واضحه ویوو با تبلیغات خوب و اعتباری که از گذشته داشته بیشترین سود رو برده…

Shiral

و جالبه سامسونگ توی چین جزو othersمحسوب میشه و بازار بزرگ چین رو از دست داده است

m.b

آره خیلی وقته که اونجا هست… بخاطر قیمته… به طور کلی هر برندی تو کشور خودش برنده‌ترین قیمت ها رو داره… سامسونگ نمیتونه قیمت چینی ها رو تو کشور خودشون ببره…
از این ماجرا فقط اپل بخاطر اکوسیستم متفاوتش جدا شده…

ali

دلیل فروش کم هواوی کمبود قطعات و ناتوانی در تولید گوشی های متنوع میان رده و حتی پرچمدارم که سر یp50 هیچ خبری ازش نیست بدلیل کمبود قطعات هست مگر نه کمبود قطعات نداشت الان رتبه 1 چین و حداقل 3 جهانی بود.

m.b

خوندم… مرسی

Dr.Nazer

خوندم همون نخوندم خودمونه؟

m.b

ها جُن؟ 🤔
تستنسساستت شدم… یکم توضیح بده…

خدایی من انتظار داشتم شیائومی اول یا دوم باشه نه چهارم.
یکیم طبیعیه هوآوی هم مث ما با تحریمای سخت مبارزه میکنه و واقعا تو این شرایط که خودشو نگه داشته کولاک کرده.

عزیزان یه خبرتازه:
طبق گفته جی اس ام آرنا ظاهرا گوشی گیمینگ ردمی قراره تو بازار هند به اسم Poco F3 GT عرضه بشه.

صدرا مخملی

ویوو پرفروش تر از شیائومی ؟

چرا ؟چطور ؟

ali karimi

سلام، واقعا افرین به ویوو،ولی حیف هوآوی نباید مقام سوم میداشت باید اول میبود، شیائومی هم تعجب کردم چهارمه، حداقل فکر میکردم دوم باشه، ولی خب تو هند خیلی طرفدار داره شیائومی و ردیف اول فروش رو داره، امیدوارم روزی بشه که هوآوی به اون چیزی که حقشه برسه، موفق باشید

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️