حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آمار فروش اسمارتفون ها در چین در فصل دوم 2022: ادامه رشد آنر و فتح رتبه دوم!

موسسه تحقیقات بازار فناوری، Counterpoint، تعادل قدرت و آمار فروش را در بازار اسمارتفون ها در چین در سه ماهه دوم سال 2022 ارزیابی کرده است. این گزارشات می‌گویند فروش به طور قابل توجهی کاهش یافته است، اما برند آنر مستثنی است. این برند با افزایش بسیار چشمگیر و بیش از دو برابری در فروش همراه بوده و حالا با پشت سر نهادن اپل و اوپو در جایگاه دومین برند پرفروش در بازار چین قرار دارد. حالا ویوو که مقام اول را دارد، از همیشه جایگاه خود را متزلزل تر می‌بیند. در ترنجی با بررسی آمار فروش گوشی های هوشمند در چین در چارک دوم سال 2022 همراه باشید.

آمار فروش گوشی های هوشمند در چین در فصل اول 2022 از صدرنشینی ویوو و رشد چشمگیر آنر حکایت دارد

تخمین زده می‌شود که بین ماه آوریل تا ژوئن حدود 60 میلیون گوشی هوشمند در چین فروخته شده است. این رقم نسبت به سه ماهه دوم سال 2021 حدود 14.2 درصد کمتر است. بنابراین، بازار این کشور تقریباً به رکودی بی سابقه در ده سال اخیر خود رسید. در واقع میزان فروش فقط در سه ماهه چهارم سال 2012 کمتر از این رقم بوده است.

ایوان لام، تحلیلگر ارشد چینی، در مورد عملکرد بازار گوشی های هوشمند در چین گفت:

اقتصاد چین در سه ماهه دوم سال 2022 تنها 0.4 درصد رشد کرد که کمتر از انتظار بازار 0.8 تا 1 درصد بود. در این دوره، شهر های بزرگ در سراسر چین، از جمله مرکز مالی و تولیدی پان شانگهای، قرنطینه کامل یا جزئی را پشت سر گذاشتند. بیشترین ضربه مربوط به بخش خدمات بود که از 4 درصد رشد سالانه در سه ماهه اول به 0.4 درصد در سه ماهه دوم، تحت فشار قرار گرفت. عمیق ترین کاهش در داده های خرید ماه آوریل رخ داد که کل خرده فروشی کالا های مصرفی 11.1 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافت. عدم تمایل مصرف کننده ها همراه با ضریب نفوذ بالای گوشی های هوشمند در چین منجر به عملکرد ضعیف فروش گوشی های هوشمند در سه ماهه دوم سال 2022 در این کشور شد.

آمار فروش اسمارتفون ها در چین در فصل دوم 2022 حاکی از رکود بی سابقه است

آمار فروش اسمارتفون ها در چین در فصل دوم 2022 حاکی از رکود بی سابقه است

رقم پایین فروش گوشی های هوشمند در چین در سه ماهه دوم سال 2022 در 10 سال اخیر بی سابقه است

همانطور که قبلاً اشاره شد، پیشتاز در این سه ماهه ویو بود. سهم آن 19.8 درصد از بازار در مقابل سهم 21.1 درصدی سال قبل بود. در رتبه دوم اما همانطور که گفتیم، برند آنر قرار دارد که فروش خود را به طور چشمگیری افزایش داد. در طول یک سال، سهم این برند از 7.7 درصد از بازار به 18.3 درصد افزایش یافت. اما اوپو نیز مانند برادر برتر خود ویوو، با کاهش فروش و ثبت سهم بازار 17.9 درصدی در مقابل 22.0 درصد سال قبل، رتبه سوم را تسخیر کرد.

اپل اما با وضعیت متفاوتی در رتبه چهارم قرار دارد. سهم آیفون ها در چین از 14.1 درصد به 15.5 درصد در طول یک سال اخیر افزایش یافت. پس از آن شیائومی، هواوی و ریلمی قرار دارند. که طبق نتایج سه ماهه گذشته به ترتیب 14.9، 6.9 و 2.4 درصد از بازار گوشی های هوشمند چین را به خود اختصاص داده‌اند.

آمار فروش اسمارتفون های برند های مختلف در چین در چارک دوم 2022

آمار فروش اسمارتفون های برند های مختلف در چین در چارک دوم 2022

به نقل از منبع، تحلیلگر چینی می‌گوید که فروش گوشی‌ های هوشمند در طول رویداد های تبلیغاتی و با برداشته شدن تدریجی قرنطینه در شهر های بزرگ افزایش یافت. با این حال، فروش در طول این دوره های تبلیغاتی نیز همچنان حدود 10 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشت. با توجه به ثبت تعداد کم فروش برای سه ماهه دوم 2022، انتظار داریم فروش گوشی های هوشمند در سه ماهه آینده هرچند کماکان با تقاضای کم، اما دوباره افزایش یابد. به دلیل تمایلات کم مصرف کنندگان به خرید و عدم وجود نوآوری های جدید؛ بهبود وضعیت در نیمه دوم سال نسبت به سال گذشته بسیار سخت خواهد بود.

 

نظر شما راجع به این کاهش فروش کلی اسمارتفون ها در بازار چین چیست؟ از طرف دیگر افزایش فروش آنر را ادامه‌دار می‌دانید؟ این برند راه بسیار کوتاهی تا کسب صدرنشینی فروش در بازار گوشی‌ های هوشمند چین دارد.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

اصلا نمیدونم چطوریه که آنر رو انتخاب میکنن ، فکر نکنم مربوط به گوشی پرچمدارش باشه که صدر جدول دکسومارک ایستاده ، شاید هواوی خودش یه جوری به ملتش فهمونده که این خود ماییم که گوشیا رو میزنیم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری