حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کارخانه های سامسونگ در چین به دلیل کرونا یکی پس از دیگری تعطیل می‌شوند

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ

در چند روز گذشته وضعیت شیوع کووید 19 در چین بسیار نگران کننده بوده است و کارخانه های سامسونگ نیز از این وضعیت بحرانی در امان نمانده‌اند. در شانگهای، اقدامات مهاری بسیار سختگیرانه، مردم را به شورش و سرپیچی از قرنطینه سوق می‌دهد و خطر سرکوب شدیدتر پلیس را بیشتر می‌کند. شهر های دیگر مانند شیان نیز با افزایش موارد ابتلا روبرو هستند.

در این وضعیت بغرنج یکی از کارخانه های نیمه هادی سامسونگ در شهر شیان در خطر تعطیلی است. به لحاظ ارائه آمار تنها در یک ماه، 250 هزار قطعه نیمه هادی از در های آن عبور کردند. یعنی کمی کمتر از 40 درصد از کل تولید این سازنده کره ای. تولیدی که ممکن است به زودی تضعیف شود. در واقع از دو روز پیش و نهایتاً تا فردا، به این کارخانه دستور داده شده است که فعالیت خود را متوقف کند.

در حال حاضر، با توجه به مدت نسبتا کوتاه تعطیلی این کارخانه، دلیلی برای نگرانی وجود ندارد. اما از سوی دیگر، اگر دومین دستور به این کارخانه طولانی شود، وضعیت می‌تواند به سرعت برای سامسونگ مشکل ساز شود. به گفته منبع، سامسونگ ممکن است مجبور شود بخش زیادی از ظرفیت تولید نیمه هادی خود را از دست بدهد، که می‌تواند منجر به تاخیر در تحویل شود.

کارخانه های سامسونگ در چین به دلیل کرونا یکی پس از دیگری تعطیل می‌شوند

تعطیلی کارخانه های سامسونگ در چین به دلیل COVID-19

اگر کمبود تراشه‌ ها تا‌کنون به دوران اوج سامسونگ ضربه زده است، شانس به زودی می‌تواند شرایط را تغییر دهد. طبق گزارش اتاق بازرگانی چین، حدود 57 درصد از مشاغل مستقر در این کشور در نتیجه قرنطینه شانگهای با مشکلاتی روبرو شده اند. علاوه بر این، بخش رایانه های شخصی نیز تحت تاثیر قرار گرفته است. به ویژه اپل که اکنون باید با مشکل بسته شدن تأمین کننده خود Quanta Computer مبارزه کند. بنابراین اگر سامسونگ تضعیف شده است رقبای آن نیز تضعيف شده‌اند و همچنین بخشی از بار سفارشات سامسونگ نیز به دلیل این وضعیت کاسته می‌شود.

سامسونگ به نوبه خود در حال حاضر قصد دارد تولیدات خود را به تگزاس، در یک کارخانه بزرگ به مساحت 1200 هکتار، صادر کند. هرچند هنوز تاریخ افتتاح آن را نمی‌دانیم.

سامسونگ الکترونیک تصمیم گرفته است به عنوان بخشی از تلاش های زیست محیطی خود، استفاده از قطعات بازیافتی را در تعمیر گوشی های هوشمند افزایش دهد.

این شرکت در حال بررسی اجرای یک برنامه استفاده از قطعات بازسازی شده که توسط سازنده تایید شده‌اند، برای تعمیرات موبایل در نیمه اول سال جاری است. هدف این شرکت کاهش بار مصرف کنندگان و کاهش تاثیر منفی بر محیط زیست از طریق استفاده از مواد بازیافتی است.

اگر این برنامه موثر انجام شود و در مسیر خود قرار گیرد، هزینه تعمیر نمایشگر آسیب دیده کمتر می‌شود. سامسونگ الکترونیکس قصد دارد با اطمینان از کیفیت و عملکرد قطعات بازسازی شده در سطحی که با قطعات جدید مطابقت داشته باشد، اعتماد مصرف کنندگان را افزایش دهد.

به نقل از منبع، این شرکت استفاده از مواد بازیافتی را از زمان اعلام این پروژه در آگوست 2021 تبلیغ کرده است. در همین راستا در ترنجی خواندید که مواد پلاستیکی بازیافتی از تور های ماهیگیری راه خود را به گلکسی S22 و Galaxy Book 2 Pro پیدا کرده‌اند.

 

نظر شما چیست؟ آیا مشکلات سامسونگ و سایر شرکت ها با توجه به وضعیت اخیر چین بیشتر و بیشتر می‌شوند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری