حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیفون 14 اپل با دوربین سلفی بهبودیافته با فوکوس خودکار و F/1.9 معرفی خواهد شد

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اپل، دوربین، شایعات

همان‌طور که تاکنون در مورد سنسور اصلی دوربین پشتی آیفون 14 اطلاعاتی منتشر شده است؛ این بار تحلیلگر معتبر اپل، مینگ چی کو، جزئیاتی را پیرامون دوربین سلفی سری آیفون 14 ارائه کرده که گفته می‌شود پس از دو سال عدم ارتقا در این زمینه، شاهد پیشرفت‌های خوبی خواهیم بود.

دوربین سلفی سری آیفون 14 اپل

به‌گفته‌ی این تحلیلگر، هر چهار مدل آیفون 14 احتمالاً به فوکوس خودکار و دیافراگم بزرگ‌تر ارتقا خواهند یافت. این چیزی است که او در حساب توییتر خود منتشر کرده:

دوربین سلفی چهار مدل جدید آیفون 14 در نیمه دوم سال 2022 احتمالاً به AF ​​(فوکوس خودکار) و دیافراگم تقریباً f/1.9 (در مقایسه با فوکوس ثابت آیفون 13 و f/2.2)‌ ارتقا خواهد یافت. پشتیبانی از فوکوس خودکار و میزان f کمتر می‌تواند جلوه عمق میدان بهتری را برای حالت سلفی/پرتره ایجاد کند. علاوه‌بر این، فوکوس خودکار می‌تواند جلوه فوکوس را برای FaceTime/تماس ویدیویی/پخش زنده نیز افزایش دهد.

این تغییرات برای عکاسی در حالت‌های پرتره و سینمایی عالی خواهد بود. نه‌تنها این، بلکه ثبت تصاویر سلفی‌ در شرایط نوری ضعیف نیز شاهد پیشرفت خوبی می‌باشد. خود تحلیلگر باور دارد که این مورد می‌تواند جلوه فوکوس را برای استفاده‌های FaceTime/تماس ویدیویی/استریم زنده افزایش دهد.

توجه به این نکته مهم است که اپل در آخرین رویداد WWDC خود، تا چه میزان بر روی ویژگی‌های FaceTime تمرکز کرده است؛ به این معنی که وجود این ارتقا در سری آیفون 14 اکنون بسیار منطقی است.

دوربین سلفی سری آیفون 14 اپل

دوربین سلفی سری آیفون 14 اپل

جدا از این موارد، مدل‌های پرو آیفون 14 احتمالاً طراحی جدیدی با سوراخ +‌ کپسول نمایشگر خواهند داشت، درحالی‌که نسخه‌های معمولی دارای ناچ مشابه با آیفون 13 فعلی هستند.

در ماه مارس، 9to5Mac به‌طور انحصاری گزارش داد که آیفون 14 در چهار مدل مختلف و بدون مدل مینی عرضه خواهد شد:

در مورد وضعیت تراشه، منابع 9to5Mac تأیید می‌کنند که دو مدل جدید آیفون 14 مبتنی‌بر تراشه A15 وجود خواهد داشت، درحالی‌که دو مدل دیگر یک تراشه کاملاً جدید دریافت خواهند کرد. شایان‌ذکر است که اپل درحال‌حاضر دو نسخه متفاوت از تراشه A15 دارد که یکی از آن‌ها دارای هسته گرافیکی اضافی و 6 گیگابایت حافظه رم است که در مدل پرو استفاده می‌شود.

اپل می‌تواند از نسخه پیشرفته تراشه A15 Bionic خود در مدل‌های پایه آیفون 14 استفاده کند، زیرا منابع مطلع گزارش داده‌اند که تمامی آیفون‌های امسال دارای 6 گیگابایت حافظه رم خواهند بود.

آیا در مورد سری آیفون 14 اپل و ارتقای قابل‌توجه در بخش دوربین اصلی و سلفی این گوشی‌ها هیجان‌زده‌اید؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
V800B

این طرح بجای اینکه کاربردی باشه بیشتر متاوفته انگار اپل از عمد اینکارو کرده ک یکم تفاوت باشه سری ۱۴ با ۱۳ وگرنه وگرنه بیشتر بی نظم شده ولی متفاوت همین

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی