حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تصاویر شماتیک و مشخصات دوربین آیفون ۱۴ پرو مکس لو رفت

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار، رندر، شایعات، کانسپت

اینطور که پیداست، سری آیفون ۱۴ شرکت اپل قرار است تغییراتی عمیق و بزرگ ارائه دهد که چندین نسل است منتظر آن هستیم. به تازگی اما تصاویر شماتیک و مشخصات دوربین آیفون ۱۴ پرو مکس لو رفته است که جزئیات بسیار مهمی از پرچمدران بعدی کوپرتینویی‌ها را نشان می‌دهد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

تصاویر شماتیک و مشخصات دوربین آیفون ۱۴ پرو مکس حکایت از وجود تغییراتی بزرگ در نسل بعدی آیفون دارد

افشاگری به نام ShrimpApplePro (با نام حساب کاربری @VNchocoTaco) در توییتر، اولین کسی بود که ​​طراحی بخش جلویی آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس را فاش کرد. وی اکنون با تصاویر شماتیک‌ دقیقی از آیفون ۱۴ پرو مکس بازهم بازار شایعه پراکنی را داغ‌تر از گذشته کرده است.

انتظار می‌رود آیفون ۱۴ پرو مکس به جای بریدگی یا همان ناچ، دارای سوراخی به شکل یک دایره و بیضی باشد. در اخبار منتشر شده اخیر، عرض این بیضی ۷.۱۵ میلی‌متر و قطر بخش دایره‌ای ۵.۵۹ میلی‌متر خواهد بود. تصاویر منتشر شده حاکی از آن است که بین بریدگی بیضی شکل و دایره‌ای نیز شکافی وجود خواهد داشت. برای مقایسه، باید گفت که ناچ آیفون ۱۳ پرو مکس ۲۶.۸۳ میلی‌متر عرض دارد.

علاوه بر این، ظاهرا آیفون ۱۴ پرو مکس از حاشیه‌های ۱.۹۵ میلی‌متری کوچک‌تر در مقایسه با قاب‌های ۲.۴۲ میلی‌متری آیفون ۱۳ پرو مکس بهره می‌برد که نسبت صفحه نمایش به بدنه را بیشتر از گذشته افزایش می‌دهد. انتظار می‌رود که این گوشی دارای ارتفاع ۱۶۰.۷۱ میلی‌متر، عرض ۷۸.۵۳ میلی‌متر (با احتساب دکمه کناری) و ضخامت ۱۲.۱۶ میلی‌متر (با احتساب برآمدگی دوربین) باشد. این افزایش ضخامت را می‌توان به برآمدگی دوربین نسبت داد که ظاهرا ضخامت آن از ۳.۶۰ میلی متر به ۴.۱۸ میلی متر افزایش یافته است.

به نظر می‌رسد که وجود این برآمدگی به دلیل استفاده از یک سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی باشد که جایگزین دوربین ۱۲ مگاپیکسلی آیفون ۱۳ پرو مکس می‌شود و به همین دلیل دستگاه کمی ضخیم‌تر شده است. تحلیلگر مشهور محصولات اپل یعنی مینگ چی کو قبلا گفته بود که دوربین آیفون بعدی اپل، ۲۵ تا ۳۵ درصد بزرگ‌تر از دوربین ۱۲ مگاپیکسلی فعلی خواهد بود و ارتفاع لنز 7P آن می‌تواند ۵ تا ۱۰ درصد افزایش یابد.

بر اساس اطلاعات فاش شده از حساب کاربری شخصی به نام Fishing 8 در Weibo که سابقه چندان زیادی ندارد، این دستگاه یک سنسور ۱/۱.۳ اینچی با پیکسل‌های کوچک‌تر ۱.۲۲ میکرومتری خواهد داشت. آیفون ۱۳ پرو مکس دارای سنسور اصلی ۱/۱.۶۵ اینچی با پیکسل‌های بزرگ‌تر ۱.۹ میکرومتری است. اپل احتمالا از فناوری به نام pixel binning برای ترکیب داده‌های چند پیکسل در مواقع لزوم، مانند شب، استفاده خواهد کرد. قابل ذکر است که سایز بزرگ‌تر پیکسل‌ها، کیفیت بهتری در ثبت تصاویر به همراه خواهد داشت.

تصاویر شماتیک و مشخصات دوربین آیفون ۱۴ پرو مکس

اگر به نمودارهای فاش شده قبلی مراجعه کنیم، اپل سال گذشته با ترکیب flood illuminator و dot protector در یک واحد و همچنین انتقال بلندگوی گوشی به قاب بالایی، اندازه بریدگی را کوچک کرد. امسال، این شرکت ممکن است ارتفاع بلندگوی گوشی را از ۱.۵۲ میلی‌متر به ۰.۵۷ میلی متر کاهش دهد.

به گفته PhoneArena، انتظار می‌رود آیفون ۱۴ پرو مکس صفحه نمایش ۶.۷ اینچی مدل قبلی خود را حفظ کند و آیفون ۱۴ پرو نیز با یک صفحه نمایش ۶.۱ اینچی عرضه شود. هر دو مدل احتمالا از یک تراشه جدید ۴ نانومتری A16 Pro استفاده می‌کنند که احتمالا آن‌ها را بسیار سریع‌تر از بهترین گوشی‌های هوشمند امروزی خواهد کرد. انتظار نمی‌رود مدل‌های معمولی تغییرات زیادی نسبت به نسل گذشته داشته باشند.

نکته قابل ذکر این است که آیفون ۱۳ مینی با آیفون ۱۴ مکس ۶.۷ اینچی جایگزین خواهد شد. ظاهرا خانواده آیفون ۱۴ در ماه سپتامبر معرفی خواهد شد. نظر شما در این مورد چیست؟ آیا تغییرات احتمالی آیفون ۱۴ را راضی کننده و کافی می‌دانید؟ به نظر شما کدامبخش از دستگاه باید تغییر بیشتری داشته باشد؟

مشخص نیست که آیا تولید آیفون ۱۲ مینی نیز ادامه خواهد یافت یا خیر. در این گزارش همچنین آمده است که فروش آیفون ۱۳ همچنان ادامه خواهد داشت. سری آیفون ۱۴ احتمالا در ماه سپتامبر معرفی خواهد شد و با توجه به اینکه مدل‌های Pro در نهایت از دو حفره کوچک‌تر برای ارائه یک طراحی مدرن‌تر بهره‌ می‌رند و همچنین سخت‌افزار و دوربین جدیدی خواهند داشت، این موضوع می‌تواند آن‌ها به محبوب‌ترین و بهترین گوشی‌های هوشمند بازار تبدیل کند. نظر شما در این مورد چیست؟!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان