حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل ممکن است مدل USB-C آیفون 14 و 14 پلاس را همزمان با سری iPhone 15 عرضه کند

نوشته

8 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات

در یک اقدام عجیب اما قابل‌پیش‌بینی، اپل ممکن است مدل‌های بازطراحی‌شده آیفون 14 و آیفون 14 پلاس فعلی خود را با پورت USB-C درکنار سری آیفون 15 معرفی کند. این اقدام به اپل امکان می‌دهد تا این گوشی‌ها را تا سال 2024 و زمانی که قوانین اتحادیه اروپا مبنی‌بر الزام استفاده از USB-C به‌عنوان استاندارد جهانی پورت دستگاه‌های هوشمند آغاز می‌شود، در فروش نگه دارد. لازم به یادآوری است که اپل همواره پس از معرفی مدل جدید آیفون‌های خود، فروش برخی از مدل‌های پیشین را نیز با قیمت کمتر ادامه می‌دهد، بنابراین این اقدام چندان دور از ذهن نیست.

مدل USB-C آیفون 14 اپل

طبق شایعات، تا رویداد اپل در شهریورماه برای رونمایی از سری آیفون 15 خود کمی بیش از یک ماه دیگر باقی مانده است. کارشناسان همچنین انتظار دارند که اپل از پورت لایتنینگ به USB-C سوئیچ کند تا با قوانین اتحادیه اروپا مطابقت داشته باشد که یک استاندارد پورت مشترک را برای همه گوشی‌های هوشمند الزامی می‌کند. بااین‌حال، اکنون به‌نظر می‌رسد که اپل USB-C را به مدل‌های پایه آیفون 14 نیز بیاورد.

جزئیات کد بتای tvOS 17 که توسط aaron613 مشاهده شده است، شش مدل آیفون معرفی‌نشده را نشان می‌دهد که چهار مدل از آن‌ها به‌عنوان آیفون 15، آیفون 15 پلاس، آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس شناسایی شده‌اند. دو مدل باقی‌مانده اما به‌عنوان نسخه‌های جدید آیفون 14 و آیفون 14 پلاس شناحته می‌شوند که احتمالاً استفاده از درگاه USB-C تنها وجه تمایز آن‌ها با مدل‌های فعلی آیفون 14 است.

مدل USB-C آیفون 14 اپل

مدل USB-C آیفون 14 اپل

درحالی‌که اپل معمولاً با معرفی سری جدید آیفون‌های پرو خود، فروش مدل‌های پرو پیشین را کنار می‌گذارد، اما مدل‌های غیر پرو را به‌عنوان گزینه‌هایی با قیمت پایین‌تر در سبد محصولات خود نگه می‌دارد. قانون جدید اتحادیه اروپا که قرار است در سال 2024 اجرایی شود، به این معنی است که اگر اپل تصمیم بگیرد از این فرمول مانند گذشته پیروی کند، باید پورت‌های لایتنینگ را به USB-C ارتقا دهد تا بتواند به فروش آن‌ها ادامه دهد.

اپل برای اولین بار پورت لایتنینگ خود را در سال 2012 معرفی کرد که یک تغییر گسترده در بین کاربران اپل بود، زیرا جمع‌و‌جورتر بوده و از هر دو طرف قابل استفاده بود، چیزی که در پورت 30 پین قبلی وجود نداشت. بااین‌حال، از آن زمان، اپل USB-C را در سراسر سری مک‌بوک‌های خود و همچنین طیف وسیعی از آیپد به‌کار گرفته است. تا پیش از تصویب قانون اتحادیه اروپا، اپل هیچ نشانه‌ای از برنامه‌ریزی برای استفاده از USB-C در آیفون‌های خود نشان نداده بود.

تنها سؤالی که اکنون باقی می‌ماند این است که آیا مدل‌های آیفون 15 پرو دارای پورت‌های USB-C ارتقایافته‌ای هستند که از استاندارد اتصال تاندربولت مورداستفاده در مک‌های اپل و سری آیپد پرو پشتیبانی می‌کنند یا خیر.

نظر شما درباره احتمال عرضه آیفون 14 و آیفون 14 پلاس با پورت USB-C چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی