حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ویوو X Note با نمایشگر 7 اینچی، تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 و دوربین پرچمدار رسما معرفی شد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | ویوو

ویوو امروز از اولین گوشی تاشو و همچنین اولین تبلت خود به‌ترتیب با نام‌های X Fold و Vivo Pad رونمایی کرد. درادامه، این شرکت از یک گوشی هوشمند با فرم عادی اما اندازه بزرگ‌تر از حدمعمول نیز رونمایی کرد که ویوو X Note نام داشته و از نمایشگر 7 اینچی به‌همراه تراشه پرچمدار اسنپدراگون 8 نسل 1 و ترکیب دوربین قدرتمند بهره می‌برد که با توجه به شباهت مشخصات داخلی با ایکس فولد، به‌نوعی به‌عنوان گوشی هوشمند عادی دستگاه تاشو محسوب می‌شود.

ویوو X Note

این گوشی غول‌پیکر دارای یک صفحه‌نمایش 7 اینچی E5 AMOLED سامسونگ با وضوح +QHD است که فضای زیادی را برای انجام چندین کار به‌صورت همزمان در اختیار شما قرار می‌دهد. این نمایشگر دارای نسبت‌تصویر غیرعادی 21:10 (رزولوشن 3080 در 1440 پیکسل) بوده، اما ویوو استدلال می‌کند که این نسبت برای مصرف رسانه و انجام چندین کار بهتر است. این نباید شما را شگفت‌زده کند، اما DisplayMate به X Note امتیاز +A را داده است. این صفحه‌نمایش همچنین حداکثر روشنایی 1500 نیت و 112 درصد پوشش DCI-P3 را نوید می‌دهد.

در زیر نمایشگر، یک حسگر اثرانگشت اولتراسونیک بزرگ (3D Sonic Max از کوالکام) مانند iQOO 8 Pro پنهان شده است. این حسگر آنقدر بزرگ است که می‌تواند همزمان دو انگشت را تشخیص دهد. درواقع، اگر امنیت بیشتری می‌خواهید، باید این کار را انجام دهید و طبق گفته‌ی ویوو، دو اثرانگشت درمقایسه با یک اثرانگشت، امنیت را تا 50000 برابر افزایش می‌دهد. همچنین برای کمک به‌دقت رنگ، یک سنسور دمای رنگ در جلوی دستگاه نیز نصب شده است.

اگر به چندوظیفگی برگردیم، vivo X Note از اسنپدراگون 8 نسل 1 استفاده می‌کند که با توجه به پرچمدار بودن آن، جای تعجبی ندارد. پیکربندی پایه ایکس نوت دارای 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی است. همچنین می‌توانید به‌جای آن یک نسخه با 12 گیگابایت رم تهیه کرده یا نسخه‌ی 12/512 گیگابایتی آن را خریداری کنید. امنیت این گوشی با استفاده از «واحد پردازش امن» (SPU) بر روی تراشه اسنپدراگون که برای اولین بار توسط ویوو استفاده شده است، افزایش می‌یابد.

تراشه این گوشی توسط یک محفظه بخار عظیم (47132 میلی‌مترمربع) و یک صفحه گرافیت خنک می‌شود. همچنین خروجی GPU را می‌توان از طریق یک الگوریتم MEMC تغذیه کرد تا نرخ فریم را بدون اضافه کردن بار اضافی به GPU افزایش دهد.

X Note دارای یک دوربین چهارگانه در پنل پشتی خود است. این دوربین‌ها شامل یک سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی از نوع ISOCELL GN1 با ابعاد حسگر 1/1.3 اینچ و سایز پیکسل 1.2 میکرومتری بوده که همراه با دیافراگم f/1.57، این گوشی را برای ثبت تصاویر در نور کم، به یک دستگاه ایده‌آل تبدیل می‌کند. لوگوی ZEISS که در گوشه‌‌ی ماژول دوربین قرار گرفته است، نوید همکاری مؤثر به‌منظور افزایش کیفیت و قابلیت‌های بیشتر دوربین در ایکس نوت را می‌دهد.

سایر لنزهای دیگر دوربین شامل یک لنز پریسکوپی با سنسور 8 مگاپیکسلی به‌همراه فاصله کانونی 125 میلی‌متری (دیافراگم f/3.4) است که بزرگ‌نمایی اپتیکال 5 برابر (و زوم دیجیتال تا 60 برابر) را مهیا می‌سازد. برای بزرگنمایی کوتاه‌برد و پرتره، یک سنسور 12 مگاپیکسلی (IMX663) با لنز 47 میلی‌متری (f/2.0) وجود دارد که با بزرگنمایی 2 برابری کار می‌کند. علاوه‌بر این، یک لنز فوق‌عریض با سنسور 48 مگاپیکسلی و فاصله‌کانونی 14 میلی‌متر با زاویه‌دید 114 درجه نیز در این دستگاه تعبیه شده است. تمامی این‌ لنزها توسط ISP سفارشی vivo V1 پشتیبانی می‌شود که قدرت کافی برای اجرای تشخیص‌چهره را دارد، حتی اگر از یک گروه 30 نفره عکاسی کنید.

مورد بعدی تاحدودی ناامیدکننده است؛ چراکه ظرفیت باتری‌ای که برای این این گوشی بزرگ درنظر گرفته شده، نسبتاً کوچک بوده و ظرفیت آن تنها 5000 میلی‌آمپرساعت می‌باشد. این دستگاه همچنین از شارژ سریع با توان 80 وات به‌صورت سیمی و 50 وات بی‌سیم نیز پشتیبانی می‌کند.

ایکس نوت در سه رنگ آبی، مشکی و خاکستری موجود است که هر سه دارای بافت چرمی با دوخت‌های مصنوعی در پنل پشتی خود هستند.

ویوو X Note

ویوو X Note

نسخه پایه vivo X Note (8/256 گیگابایت) از 6000 یوان (940 دلار / 865 یورو / 71،400 روپیه) شروع می‌شود. نسخه‌ی با 12 گیگابایت رم، 500 یوان قیمت بیشتری داشته و مدل 12/512 گیگابایتی نیز، 7000 یوان (1100 دلار / 1010 یورو / 83400 روپیه) قیمت‌گذاری شده است. علاوه‌بر این، می‌توانید یک شارژر بی‌سیم 50 واتی با قیمت 100 یوان (تا 24 آوریل، 16 دلار / 14 یورو / 1200 روپیه) را برای این دستگاه انتخاب کنید. همچنین، Vivo Care به‌طور موقت تخفیف دارد و برای X Note با قیمت 470 یوان (74 دلار / 68 یورو / 5600 روپیه) به‌فروش می‌رسد.

فروش ویوو ایکس نوت از روز جمعه 15 آوریل شروع می‌شود. همچنین در همان روز، ویوو یک نسخه محدود vivo X Note Aerospace را که درون جعبه هدیه بسته‌بندی شده است، برای علاقه‌مندان عرضه خواهد کرد.

نظر شما پیرامون گوشی هوشمند ویوو X Note و طراحی و مشخصات این دستگاه چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی